Beantwoord

Blijf ik gratis Windtegoeden behouden als ik overstap naar een andere leverancier?

• 27 november 2016
  • 4 reacties
  • 373 keer bekeken

Ik heb van Qurrent een aanbieding gekregen om mij contract met 3 jaar te verlengen. Ik krijg dan 2 winddelen cadeau.
Ik krijg dan 5 jaar lang 500 kWh korting op mijn verbruik. Hoe verhouden die 3 jaar en 5 jaar zich met elkaar? Als ik over 3 jaar overstap naar een andere energieleverancier, dan lopen die 2 winddelen nog 2 jaar langer door?
Kan ik tussentijds nog overstappen naar een andere leverancier?
icon

Beste antwoord door Zr40 27 november 2016, 20:41

Windtegoeden zijn alleen geldig zolang je klant bent van Qurrent. Als je aan het eind van je contract overstapt naar een andere leverancier, dan vervallen de windtegoeden die je dan nog hebt.

Als je zelf extra windtegoeden hebt aangeschaft, dan maak je bij beëindiging aanspraak op een kleine vergoeding, namelijk 50% van de aanschafwaarde naar rato van de resterende looptijd. Na 3 jaar is dat 20%. Voor gratis windtegoeden geldt deze vergoeding niet.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +6
Windtegoeden zijn alleen geldig zolang je klant bent van Qurrent. Als je aan het eind van je contract overstapt naar een andere leverancier, dan vervallen de windtegoeden die je dan nog hebt.

Als je zelf extra windtegoeden hebt aangeschaft, dan maak je bij beëindiging aanspraak op een kleine vergoeding, namelijk 50% van de aanschafwaarde naar rato van de resterende looptijd. Na 3 jaar is dat 20%. Voor gratis windtegoeden geldt deze vergoeding niet.
Ik heb nog geen antwoord op de vraag of ik tussentijds kan overstappen naar een andere leverancier. Dus vóór de 3 jaar om zijn.
Badge +6
Ah, dat had ik even gemist in je eerste vraag.

Je kan ook overstappen voordat de 3 jaar voorbij zijn, maar dan betaal je een opzegvergoeding. Afhankelijk van de resterende tijd bedraagt dit tussen de € 50 en € 125.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi K.Koekkoek,

Als je een vast contract hebt krijg je als je deze vroegtijdig beëindigd een opzegvergoeding in rekening gebracht.

De hoogte van de boete kan je hier zien. De hoogte van de boete is wettelijk vastgesteld, deze zijn bij elke energielverancier hetzelfde (behalve bij zakelijke contracten)

Groetjes, Tanja

Reageer