Sticky Beantwoord

Centrale topic: verbeterde weergave van je Windtegoed

• 4 september 2017
  • 147 reacties
  • 6684 keer bekeken

Toon eerste bericht

147 reacties

Yes, bedankt Tanja! Het werkt! Kan het nu zien in Mijn Energie en ook in de app!
Reputatie 5
Badge +14
Wind opgave van vrijdag 6-4 is niet bijgeschreven maar vandaag, zondag 8-4, is deze in de weekgrafiek weer verschoven en is de opgave van donderdag 5-4 naar vrijdag gegaan.

Terwijl de maandgrafiek weer wel de juiste weergave toont.

Het is opmerkelijk dat deze verschuiving gewoon regelmatig voorkomt, of er nu wel of geen windbijschrijving van de vorige dag heeft plaats gevonden.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @JohnKemmer, Ik zie inderdaad dat het verspringt in jouw printscreen. Wat er op dinsdag staat hoort op maandag, wat op woensdag staat hoort op dinsdag etc. De maand overview ziet er inderdaad wel goed uit.

Ik heb net nog bij een aantal andere accounts het ook laten controleren, maar daar zag ik dit niet. In het verleden is het toch vaker gebeurd dat in jouw Mijn Energie account de grafieken versprongen? En na een tijdje klikken weer terug?
Ik heb dit bij het team aangekaart dat nu bezig is met de nieuwe Windtegoed tool bouwen. Dan kunnen ze gelijk testen of dat ook in de nieuwe situatie gebeurd

Groetjes, Tanja.
Reputatie 3
Badge +7
Beste Tanja en John,

ik heb er geregeld ook last van. Omdat John het al had opgebracht heb ik dit niet gemeld.

Zowel bij week- als maandgrafiek komt het voor. Vaak als het in de maandgrafiek fout gaat en je dan naar de week overschakelt is het daar correct.
Jammer voor John; in dit geval is hij toch niet uniek.😀
groetjes,
Jan de Bruijn
Reputatie 5
Badge +13
hahaha 😅

Goed dat je het aangeeft Jan, maakt het misschien voor de IT'ers makkelijker als ze meer voorbeelden hebben. Ik zal ze jouw account ook doorsturen zodat ze het kunnen testen. Het zit hem denk ik niet in de data die opgeslagen is in Mijn Energie, maar in iets wat hij denk ik niet goed laad. 🤔

Maar het is dus niet altijd zo als je kijkt? Merk je nog enige logica in de gevallen dat het verspringt? Elke keer bij een nieuwe maand? Of iets anders? Ik denk even hardop.
Reputatie 3
Badge +7
Tanja,
Ik ga daar op letten en als ik een verschuiving zie zal ik hier ook een screen print van uploaden.
Groet,
Jan
Reputatie 2
Badge +6
Hier is het ook al meerdere keren gebeurd. Even uit- en inloggen verhelpt het probleem meestal.
Reputatie 5
Badge +14
Beste Tanja en John,

ik heb er geregeld ook last van. Omdat John het al had opgebracht heb ik dit niet gemeld.

Zowel bij week- als maandgrafiek komt het voor. Vaak als het in de maandgrafiek fout gaat en je dan naar de week overschakelt is het daar correct.
Jammer voor John; in dit geval is hij toch niet uniek.😀
groetjes,
Jan de Bruijn

Moet dat nou.😜
Reputatie 3
Badge +7
Tanja,

Het is vanavond meteen raak. In de maandgrafiek is alles een dag verschoven. Weekgrafiek is juist.
Groet,
Jan de bruijn

Reputatie 3
Badge +7
Tanja,

Vandaag hetzelfde probleem!

Groet,
Jan de Bruijn

Reputatie 5
Badge +14
Tanja,

Vandaag hetzelfde probleem!

Groet,
Jan de Bruijn

Hier net omgekeerd maand goed, week fout.
Reputatie 3
Badge +7
Tanja,

Ik heb het vanavond nog een paar keer geprobeerd. En het gaat steeds fout. Verschuiving van 1 dag. In die situatie is het verbruik op de eerste dag steeds 0,1kWh. Ik gebruik normaliter altijd Chrome als browser. Ik heb ook uitgelogd en weer aangelogd, maar het blijft fout.

Ik heb vanavond ook een aantal keren aangelogd met Edge als browser en daar zie ik het probleem niet.

Meteen daarna weer aanloggen met Chrome en meteen weer fout!

Vindt de oplossing maar.

Groet,
Jan de Bruijn
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Jan ( @hetbruineleven ) bedankt voor je onderzoek! 🕵🏻

Ik heb de info doorgegeven aan IT. Interessant ook dat het bij Edge geen probleem is.

Klopt het dat het alleen de Windtegoed-data is die verschuift? Of ook de verbruiksdata?

Groetjes, Tanja
Reputatie 3
Badge +7
Tanja,

Nee alleen de opgewekte windtegoed van die dag.

Groetjes,
Jan de Bruijn
als het nu allemaal goed geregeld is met het wind tegoed hoe kan dat mijn windt tegoed in procenten lager wordt en in de op wek meer
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Jan,

Goed dat je ons dit laat weten!

Kun je aangeven wat het verschil in verbruik en percentage opwek aan Windtegoeden precies is? Dan kunnen wij vaststellen wat er precies aan de hand is.

Groet,
Tomer
Reputatie 3
Badge +6
Hallo Jan de Bruin, ik zit even op jou screenshots te kijken en denk, gelijk maar even de koersen op
rtl-z bekijken maar dat werkt niet......jammer.... haha.
groetjes Harry
windtegoed maandag 7 mei 323% 257,65 KWH
woensdag 9 mei 32% 258,62 KWH
zaterdag 12 mei 31% 260,13 KWH
woensdag 21 mei 30% 266.28 KWH

hier de site van mijn verbruik https://pvoutput.org/list.jsp?id=50593&sid=46023&v=1&est=1

groetjes jan
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Jan,

Dank je wel voor je bericht.
Ik heb deze gegevens gelijk doorgeven aan onze technische afdeling. Hopelijk kunnen zij je vertellen waar deze weergave mee te maken heeft.

Zodra we nieuws hebben koppelen we dit gelijk aan je terug.

Groet,
Julian
en ja hoor we gaan nog verder 27 mei 30% 268,39KWH
29 mei 29% 270,61KWH
30 mei 29% 271,51 KWH
31 mei 29% 271,56 KWH
1 juni 29% 271,75KWH
3 juni 28% 272,41KWH
of is dit het bedrag wat ik nog moet betalen aan de stroom rekening want dat zou ook niet kloppen want volgens het dashbord heb ik al 81% zelf op gewekt

met vriendelijke groet jan
stroom verbruik
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Jan,

Wij hebben nog geen terugkoppeling van de technische afdeling.
Ik heb jouw laatste informatie echter ook doorgegeven aan hen.

Groet,
Tessa

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen