Controle windtegoeden.

• 6 september 2017
  • 66 reacties
  • 8285 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +6
Ik ben er nu helemaal klaar mee, word mijn opbrengst windtegoeden zomaar bijna gehalveerd......maar ik heb een voorstel ,.... laten we zelf even uitzoeken wat ze met onze windtegoeden uitspoken, ik stel voor aan iedereen die dit bericht leest even dagelijks te vermelden wat de opbrengst van de voorgaande dag is per windtegoed, dan hoeven ze zich niet meer te verschuilen achter te weinig wind, onderhoud, of weet ik veel wat voor onzin , onze opbrengst per windtegoed moet voor iedereen hetzelfde zijn, dus niet opgeven wat u heeft opgewekt, maar totaal delen door aantal windtegoeden, ik hoop dat er veel mee doen om een duidelijk overzicht te krijgen.....
Graag beginnen met de opbrengst van vandaag, die morgen na 5 uur zichtbaar moeten zijn.
b.v.d. Harry

66 reacties

Badge +2
Hallo,
Ik schrok ook vandaag. Ik heb 3 windtegoeden.
Gisteren rond de 600kwh opgewekt, nu volgens de app 431kwh
Hoe kan dat nou.
Gelukkig garandeert Qurrent per windtegoed minimaal 250kwh per jaar.
Ik zal morgen eens kijken wat ik zou hebben opgewekt.
Groeten Pieter
Reputatie 3
Badge +6
Mooi zo Pieter, even controleren hoe zij de waarden onze windtegoeden verdelen, want het moet wel eerlijk blijven, (worden).
Er zijn heel veel klanten die zich afvragen waar hun tegoeden(opbrengsten) ineens gebleven zijn, ik ook, zomaar een groot gedeelte van je opgewekte stroom....weg.....even weer opnieuw beginnen.
Ik denk dat ze dan ineens zien dat ze niet goed uitkomen of zo,....maar ik heb daar geen boodschap aan, ik maak een afspraak, daar moet ik me aan houden, maar zij ook....
Vandaar, ben benieuwd wat er uit komt.
En u schrijft, gelukkig garanderen ze 250 kwh/windtegoed/jaar, maar ze zeggen ook met meer wind leveren de windtegoeden ook meer op, maar zorgen er wel voor dat dat heeeeel minimaal is...
Klopt allemaal niet, maar we gaan het zien komende week, heeft vandaag windkracht 6 gewaaid, dus dat word morgen uit eten?.....haha.

Groet Harry
Reputatie 5
Badge +14
Kleine correctie, de eerste uren in de ochtend was het 7 bfr.
Wat de windtegoeden betreft is het logica dat er een grens wordt gehanteerd van 250 kWh en dat beetje meer kan ook veel minder zijn. Verder vindt ik dat je gelijk hebt dat ze met terugwerkende kracht zomaar de windopbrengst verlagen, we praten hier tenslotte wel over geld. Ik ben dan ook van mening dat Qurrent pas op het moment van constatering, hé we schrijven meer bij dan dat er opgewekt wordt, pas het recht ontstaat om vanaf dat moment de juiste waarden te gebruiken. Dat we dan minder krijgen dan voor de bewuste datum, het zij zo. Je kunt je ook afvragen of inderdaad alle beschikbare windtegoeden (162.260 st.) zijn verkocht als maar een deel is verkocht waar blijft dan het rendement van de niet verkochte windtegoeden. Het komt er eigenlijk op neer dat de fout bij Qurrent ligt en niet bij de afnemer, om nu je fout dan maar af te schuiven op deze afnemers is ongehoord en mag niet gebeuren. Zo nodig moet de rechter dan maar uitspraak doen.
Reputatie 5
Badge +14
Wat ik mij eigenlijk ook afvraag is; waar blijft de ledenraad in deze.
Badge +2
Ik geloof dat er in Januari ook eens iets niet goed is geweest. Kan het niet zo snel terughalen. Ben niet zo handig om oude communicatie terug te zoeken. Maar toen was er eerst een negatieve opwekking en toen een paarcdagen een hele hoge. Mss moeten we naar de oude communicatie zieken en kijken wat er toen aan de hand was. Vanmiddag zal ik mijn opwek melden.
Groeten Pieter
@H.J.Ploeg, @PJDommanschet hebben jullie dit topic al gelezen: Centraal topic: verbeterde weergave van je Windtegoed?

Groet,

Natalia
Badge +4
Oke de ledenraad wist niet dat deze er was?!?
ben wel erg teleurgesteld in qurrent (netjes gezegd) de modelator leest niet eens mijn verhaal goed reageert enkel op de laatste regel.......
Kijk nu op de app live staat op nul terwijl ik 600 watt terug lever te zien is op de slimme meter.
zal het verhaal kort houden anders lezen de moderator er weer over alles heen
elke vooruitgaan van de app is vaak geen verbetering.
Volgens mij moeten wij als afnemers van qurrent gezamenlijk maar eens contact opnemen met RADAR en het daar onder de aandacht brengen. Misschien worden ze dan wakker bij qurrent.
Badge +4
@H.J.Ploeg, @PJDommanschet hebben jullie dit topic al gelezen: Centraal topic: verbeterde weergave van je Windtegoed?

Groet,

Natalia

Ja dat is wel leuk maar het is weer niet te controleren. en er staat in het verhaal alles komt precies uit op 250 Kwh nou ik denk dat het niet gaat lukken als je steeds meer windtegeod krijgen bij afsluiten van een contract of los kopen. Dit kunnen jullie volgens mij niet volhouden. als het niet lukt dan krijgen we als nog 250 Kwh dat is mooi maar waar komt het geld dan vandaan om dit te kunnen regelen.
Jullie kopen en geven het door tegen inkoopprijs! Waar halen jullie dan de winst uit?
totaal plaatje is mooi, weet enkel niet hoe jullie het zo kunnen doen......
Reputatie 5
Badge +14
Kan Qurrent mij uitleggen waar en hoe de registratie fout is gegaan. En wie garandeert mij dat deze nieuwe registratie wel correct is.
Kom eerst maar eens met wat er mis is gegaan en waarom het nu wel goed is.
Reputatie 3
Badge +6
Maar John, het is niet echt moeilijk, als ze bv 100.000 windtegoeden hebben verkocht, houden er 62.000 zelf en de opbrengst levert even wat meer op, je gaat dan onze tegoeden wat afromen om maar niet boven de 250/aandeel uit te komen, dan kunnen ze met de overige 62.000 heerlijk gaan plussen, .....sorry is maar een idee hoor..!!!
Badge +4
Tja blijft ondoorgrondelijk we moeten allemaal transparant zijn dus hier ook..... WOU dat de QBOX het eens DEED!! er is elke dag wel weer gedonder met de qbox
Reputatie 3
Badge +6
Hierbij de opbrengst zojuist binnengekomen van gisteren/ windaandeel: 1.38 kwh/winddeel.
Ik hoop op veel reactie's om dit te kunnen vergelijken.
Groet Harry
Badge +2
Hallo
Ik heb het ook bekeken,
opwek van 6 sept is 1,38 kwh/windtegoed
Reputatie 3
Badge +7
Hier hetzelfde. Om precies te zijn 1,37944444
Reputatie 3
Badge +6
Ziet er nu even goed uit, even blijven volhouden met hier dagelijks vermelden, kijken of ze allert blijven.:?
Hi,
Sinds gisteren zou ik moeten opwekken met 6 winddelen, maar ik zie nog geen update. Heeft dit langer de tijd nodig. Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk.
Badge +3
Mijn wind opbrengst van 6-9-2017 is 1,38 p windtegoed.

Vanmorgen de app op mn smartphone geupdate, bij het windtegoed wordt alleen een percentage van het verwachte windtegoed aangegeven, edoch wanneer het scherm op landscape-mode staat zie ik idd een kw weergave van de jaaropbrengst tot nu toe. Deze geeft opeens zo'n 200kw minder aan dan een week geleden.

Ik maak me niet zo druk om die cijfers, zolang de gegarandeerde opbrengst van toepassing is.Ik heb 1500kw p/jr ingekocht, alle meer opbrengst is leuk.

Waar ik me wel druk om kan maken is het feit dat deze app veel te vaak mankemanten vertoont. Ik zou zeggen geef 'm een beta status, dan weet de klant dat er problemen mee zijn en ga ondertussen aan de slag om de app volwassen te krijgen.

De browser-versie van MijnEnergie lijkt goede cijfers te geven, helaas is hier het windtegoed in het Dagscherm niet in de grafiek opgenomen, hetgeen ws veroorzaakt wordt door het ontbreken van een realtime verbinding met het
windpark.
Reputatie 5
Badge +14
Het is leuk dat iedereen de dagelijkse opwek van het windtegoed weergeeft maar vermeld dan ook op welke dag dit betrekking heeft en zeker net zo belangrijk het aantal windtegoeden. Voor wat mij zelf betreft vanaf 1 t.e.m. 6 september;

0.08, 0.56, 0.03, 0.78, 1.40 en 8,28 kWh

Het aantal windtegoed is 6 st.
Reputatie 5
Badge +14
Mag ik vandaag dan toevoegen: donderdag 7-9-2017, 9,77 kWh met 6 st windtegoed.
Badge +3
in de grafieken van deze week staat bij mij de opbrengst vandaag (dus gisteren?) op 9,77 (6 stuks windtegoed).
Reputatie 3
Badge +6
Goede avond, de opbrengst van mij (van 7-9 dus) is: 1.62/wd x 4 = 6.51 kwh.
loopt vrij mooi gelijk op met elkaar......
Bedankt weer voor jullie medewerking.
Groet Harry
Badge +2
Hallo
Bij mij is op 7 sept 1,63 kwh per windtegoed opgewekt
Reputatie 3
Badge +7
Op 7 september is 29,32 KWh opgewekt met 18 windtegoeden.
Reputatie 3
Badge +6
Bedankt meneer van het "bruine leven".
Klopt tot nu toe wel allemaal, omgerekend (en afgerond ) komt u ook op 1,63/winddeel.

Morgen nog maar eens controleren zou ik zeggen, Goed weekend allemaal !
groet Harry
Reputatie 3
Badge +6
De opbrengst vandaag (van gisteren 8-9 dus) = 1.995/winddeel.
Groet Harry

Reageer