Controle windtegoeden.

• 6 september 2017
  • 66 reacties
  • 8285 keer bekeken

Toon eerste bericht

66 reacties

Reputatie 3
Badge +6
opbrengst vandaag 15-9 van 14-09 is 2.707 kwh/wd.
goed weekend, Harry
Badge +2
Hallo
Bij mij gisteren 14-9 2,7066 Kwh per windtegoed
Groetjes
Reputatie 3
Badge +6
1.492 kwh/wd van 15-09.
Badge +2
Hallo
Bij mij 15-9 per windtegoed 1,49 Kwh opgewekt
Misschien denk ik te simpel.

Echter ik denk dat de 'windmolen-beheerder' slechts een totaalopbrengst per dag doorgeeft. Vervolgens is er een computer-programma dat de totaalopbrengst deelt door het aantal verkochte windtegoeden. Dit leidt tot een hoeveelheid kWh per windtegoed. Deze waarde zal voor elke klant identiek zijn. Per klant wordt deze 'constante' dan vermenigvuldigd met het aantal windtegoeden van de klant.

Het is dus niet zo gek dat we allemaal op hetzelfde aantal kWh per windtegoed uitkomen.

De vraag is eerder hoe de totaalopbrengst per dag tot stand komt.

Aangezien Qurrent hier geen transparantie in lijkt te willen of kunnen geven zou je kunnen overwegen om eens achter je oren te krabben.
Reputatie 5
Badge +14
Misschien denk ik te simpel.

Echter ik denk dat de 'windmolen-beheerder' slechts een totaalopbrengst per dag doorgeeft. Vervolgens is er een computer-programma dat de totaalopbrengst deelt door het aantal verkochte windtegoeden. Dit leidt tot een hoeveelheid kWh per windtegoed. Deze waarde zal voor elke klant identiek zijn. Per klant wordt deze 'constante' dan vermenigvuldigd met het aantal windtegoeden van de klant.

Het is dus niet zo gek dat we allemaal op hetzelfde aantal kWh per windtegoed uitkomen.

De vraag is eerder hoe de totaalopbrengst per dag tot stand komt.

Aangezien Qurrent hier geen transparantie in lijkt te willen of kunnen geven zou je kunnen overwegen om eens achter je oren te krabben.

Simpel of niet maar ik krijg het angstige vermoeden dat na enige tijd ook deze laatste windregistratie naar beneden zullen bijstellen. Voor de maand juni, die maand waar het rond de 6e ook zo gestormd heeft had ik voor de hele maand 181 kWh en deze komt na de herijking, door qurrent, nu uit op 104 kWh. Dat is voor 1 maand 77 kWh en dan moet je niet vergeten dat deze herijking heeft plaatsgevonden vanaf 1 januari 2016, de definitieve start van de windmolens. Op dit moment is voor de maand september alweer 116,58 kWh opgewekt zal dit nog veranderen, ik denk het wel.
Reputatie 5
Badge +14
Heb eens het volledige windtegoed berekend van 21 augustus 2015 (start van mijn energiecontract) tot 17 september 2017.
Het totale verschil is 532,91 kWh wat is afgepakt. Hiervan is 444,3 kWh voor mijn 2e jaar.
Het vreemde is dat op mijn jaarrekening een totale opbrengst staat vermeld van 1471 kWh.

Vraag mij echt af of qurrent eigenlijk wel weet waar zij mee bezig zijn.
Reputatie 5
Badge +14
Heb nu maar mijn verhaal, met cijfers, naar Kassa gestuurd.
Badge +2
Opbrengst vandaag, 16-9. 0,4066 per windtegoed

Ps
Als je niet tevreden bent met verwachting van een windtegoed, koopt Qurrent dan de resterende jaren terug?
1 windtegoed koste geloof ik 55 euro voor 5 jaar gegarandeerde opwek van 250 Kwh per jaar
Stel dat je na 1 jaar er geen vertrouwen in hebt, koopt Qurrent dan de overige 4 jaar terug, dus restitutie van 44 euro?
Hoor graag of iemand dat weet
Reputatie 3
Badge +7
Zie met deze link wat de voorwaarden zijn:

https://www.qurrent.nl/SiteFiles/doc/Voorwaarden-2017/Voorwaarden-Windtegoed-10082017.pdfOpbrengst vandaag, 16-9. 0,4066 per windtegoed

Ps
Als je niet tevreden bent met verwachting van een windtegoed, koopt Qurrent dan de resterende jaren terug?
1 windtegoed koste geloof ik 55 euro voor 5 jaar gegarandeerde opwek van 250 Kwh per jaar
Stel dat je na 1 jaar er geen vertrouwen in hebt, koopt Qurrent dan de overige 4 jaar terug, dus restitutie van 44 euro?
Hoor graag of iemand dat weet
Reputatie 3
Badge +6
Even een plotselinge vergelijking.....?
Vandaag 25-09-17
De opbrengst van gisteren 24-09-17 was : 0.93 kwh/w.d. (winddeel)

Groet Harry
Badge +2
Even een vraagje
De windtegoeden lopen weer op dus vlgs mij gaat t nu goed
Maar....
Mijn contract loopt bijna af.
Ik heb een nieuw aanbod gehad en daar zit 1 windtegoed bij
Mijn vraag
Ik verbruik heel weinig stroom, zo n 1350 Kwh
Nu wek ik ook energie op en de bedoeling is op nul uit te komen dus verbruik zal 0Kwh worden, wat wel gaat lukken.
Ik heb 3 windaandelen en straks mogelijk 4 als ik op de aanbieding in ga.
Mag dat wel want ik denk dat ik nu al te veel windtegoeden heb, je mag max 85% van de verbruik aan windtegoeden hebben
Weet iemand hoe dit zit.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi PJDommanschet,

Goeie vraag! We kijken voor de 85% marge naar het SJV, het historisch verbruik van de woning van de afgelopen vijf jaar. Met vier windtegoeden zou je 1000kwh gegarandeerd opwekken. Je blijft dan nog onder de 85% dus is het geen probleem om het verlengaanbod te accepteren.

Groet,

Jeroen
Reputatie 2
Badge +6
Ik ben benieuwd wat bij anderen de totaalopbrengst van de windtegoeden is over oktober 2017. Ikzelf heb een opbrengst behaald van 42,30 kWh/winddeel. Echter heb ik begin oktober een extra winddeel ontvangen,dus vraag ik mij af of dit wel klopt.
Het maandtotaal per winddeel is namelijk flink hoger dan wat uit de voorspelling (rapport Outsmart) volgt, namelijk 22,7 kWh.
Reputatie 3
Badge +7
Over de maand oktober wordt bij mij aangegeven dat ik 42,67 kWh heb opgewekt per windtegoed.
Over de maand november was dit: 20,83 kWh.
Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Reputatie 2
Badge +6
@hetbruineleven Dank je wel. Het komt dus redelijk overeen met wat ik zelf berekend heb. Voor november hebben we identieke opbrengst.

Het verbaast mij nog steeds dat de opbrengst in oktober zo hoog was. Het is namelijk 88% hoger dan de voorspelde opbrengst en verreweg de hoogste maandopbrengst van het windpark tot nu toe. Hopelijk volgen er nog meer van dit soort maanden.

Reageer