Beantwoord

De weergave van de opwek van mijn Windtegoed is onjuist in Mijn Energie wat nu?

• 28 juni 2018
  • 14 reacties
  • 279 keer bekeken

Badge
Hoi Tanja,

Op 9 mei was ons windtegoed opbrengst 2760,84 kWh op de Qurrent app. (met melding Windtegoed per 1 oktober 2017)

Op 15 mei constateerde ik dat ons windtegoed opbrengst 25,85 kWh was. Dit klopt niet. Ik heb even gewacht omdat weleens onderhoudt plaatsvinden en of later vast wel gecorrigeerd wordt.

Nu 28 juni 2018 is dit nog steeds niet het geval. Wel iets meer windtegoed opbrengst van 261,16 kWh. Maar ik mis nog steeds de 2760,84 Kwh (met melding Windtegoed per 9 mei 2018)
De website vermeld 5% van totaal verbruikt te hebben behaald terwijl hiervoor tot zover 100% was.

Ik vermoed dat op 9 mei iets gebeurt is waardoor alles gereset lijkt te zijn.
Kunnen jullie dit corrigeren aangezien mijn contract per 1 oktober loopt.

Ik hoor graag van jullie. Dank je wel.

Groet,
Maurice
icon

Beste antwoord door MauriceterHorst 26 september 2018, 15:06

Hi Tom,

Excuses voor late reactie. Ik heb van bovenstaande bericht geen melding van gehad. Ik kwam hier voor iets anders.

Het lijkt erop dat de gegevens die nu weergegeven worden kloppen. Dikke pluim!!

Wel benieuwd hoe dit gekomen is. Een bug in software in combinatie met nieuwe digitale meter waarbij de stand thuis op 0 begint. (vermoed ik). Waardoor het leek alsof contract opnieuw ging lopen.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MauriceterHorst,

Dank je wel voor je bericht.

Jammer om te horen dat de weergave van je Windtegoed incorrect is.
In je energiegrafiek kan ik alleen de opbrengst per week of per maand zien, niet de cumulatieve opwek van je Windtegoed.
Zou je om deze reden misschien enkele screenshots kunnen sturen van wat je te zien krijgt over de opwek van je Windtegoed in Mijn Energie?

Groeten,
Julian
Badge

Badge
Bovenstaande was een screenshot gemaakt in de ochtend van 9 mei 2018.
Badge

Badge
Bovenstaande screenshot is gemaakt in de ochtend van 15mei 2018.
Badge
Wat mij vooral opviel de datum veranderd is windtegoed per x maand jaartal.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Maurice,

Dat ziet er inderdaad niet goed uit.

Ik kan dit vanuit mijn positie helaas niet gelijk oplossen. Daarom heb ik dit doorgezet naar onze technische afdeling. Zodra dit probleem is opgelost, zullen wij je hierover informeren.

Groet,
Tomer
Badge
Hi Tomer,
Dank voor terugkoppeling tot zover.
Ik heb er ook over nagedacht en kan me haast niet voorstellen. Dit zou absoluut los van elkaar moeten staan.

Ik heb die middag een nieuwe "slimme" meter gekregen.
Daarnaast zijn alle gegevens weg van voor 9 mei.

Volgens mij kunnen jullie dit oplossen door backup terug te zetten van de ochtend 9 mei + data opgewekte kwh tot vandaag toevoegen moet het goedkomen.

Kan me zeker voorstellen dat meer gebruikers hier last van hebben. (Misschien een bug)
Dan kunnen we dit oplossen voor iedereen met dezelfde euvel

Succes

Groet Maurice
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Maurice,

Dank voor de aanvullende informatie. Het zou inderdaad een bug kunnen zijn. Ik hoop je snel met een oplossing te kunnen berichten!

Groet,
Tomer
Badge +5
Hoi MauriceterHorst,

Via deze weg wil ik je laten weten dat we nog steeds bezig zijn met het vinden van een oplossing omtrent het probleem van de juiste weergave van je Windtegoeden.
Nog even geduld en zodra er meer informatie bekend is over een oplossing, zullen we weer contact met je opnemen.

Een fijne dag verder!

Groet,
Serena
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Maurice,

Mijn collega van de technische afdeling geeft aan dat alles nu weer in orde zou moeten zijn. Zie jij dat ook?

Groet,
Tomer
Badge
Hi Tom,

Excuses voor late reactie. Ik heb van bovenstaande bericht geen melding van gehad. Ik kwam hier voor iets anders.

Het lijkt erop dat de gegevens die nu weergegeven worden kloppen. Dikke pluim!!

Wel benieuwd hoe dit gekomen is. Een bug in software in combinatie met nieuwe digitale meter waarbij de stand thuis op 0 begint. (vermoed ik). Waardoor het leek alsof contract opnieuw ging lopen.
Badge
Wat mij betreft kan de storing call/ticket gesloten worden (-;
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MauriceterHorst,

bedankt voor je bericht.

Goed om te horen dat de weergave weer naar wens is in de energiegrafieken van Mijn Energie.
Ik zal het openstaande takenproces nu sluiten.

Groeten,
Julian

Reageer