Beantwoord

Hoe worden Windtegoeden verrekend bij opzegging?

• 1 december 2017
  • 7 reacties
  • 214 keer bekeken

Ik heb bijna 2 weken geleden een paar vragen gesteld per mail, voor mij privé, maar ook namens de VvE waar ik woon.
Kom vandaag uit het buitenland terug en nog geen antwoord van jullie.... dus maar even bellen.
Sta ik 14,30 minuten in de wacht hoor ik een dame praten over koetje en kalfjes en daarna...tuuuttuuttuut. Helaas.
Ik moet binnen kort mijn contract met jullie verlengen. Ik heb een aantal windtegoeden gekocht vorig jaar. Wanneer ik mijn contract niet verleng. Straten jullie het geld terug???
Wanneer onze VvE voor de openbare ruimte van ons gebouw bij jullie electra en gas wil betrekken, is dat mogelijk, zo ja met wie kunnen wij daar over spreken???
Kortom vragen te over en wanneer krijg ik de antwoorden?????
ik hoor graag. Ton Pollé
icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 5 december 2017, 15:59

Hoi @A.C.W.M.Pollé,

Goed dat je ons hier hebt gevonden. De afgelopen weken is het inderdaad erg druk geweest en was onze service onder de maat. Ik begrijp dat dat Onze excuses hiervoor.

Wat betreft je Windtegoeden. Je krijgt dan per betaald Windtegoed jaarlijks een uitkering van 250 kWh tegen het dan geldende 1 jaar stroomtarief. Per Windtegoed geldt een aftrek van € 5 administratiekosten per Windtegoed, tot een maximum van € 25. Een gratis Windtegoed komt bij een opzegging te vervallen.

Als je je Windtegoed opzegt, krijg je 50% van het restant van je Windtegoed uitgekeerd. Hiervoor betaal je € 5 administratiekosten per Windtegoed met een maximum van € 25,-. Je krijgt het tegoed op het bij ons bekende rekeningnummer en een begeleidende e-mail waarin uitgelegd wordt hoe het tegoed tot stand is gekomen.

En aangaande de VVE, heeft deze een eigen rekeningnummer? Het is dan mogelijk een account aan te maken hiervoor. Anders uiteraard ook, maar dan moeten de kosten onderling worden geregeld.

Als je naar aanleiding hiervan nog vragen hebt, hoor ik het graag.

Groet,
Tomer
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Ton Pollé,

Allereerst nog de beste wensen voor 2018!

Zojuist heb ik je proberen te bellen, maar helaas kon ik je niet bereiken.

Ik heb je een e-mail gestuurd met een verdere toelichting op de restwaarde van het windtegoed wat wordt uitgekeerd na opzegging.

Groet,
Tessa
Goede middag Nathan, graag wil ik met jou of een van je collega's in contact komen.
Hoe moet ik een privebericht naar je toe sturen???
Bellen vandaag is ook een ramp, min. 22 min wachttijd.
Draai het eens om, bellen jullie mij eens, jullie hebben mijn gegevens toch???
De vragen die ik heb zijn toch duidelijk en ik wil voor het einde van het jaar een beslissing nemen over hoe ik verder moet met de energielevering.
Hoor ik vanmiddag wat van jullie???
ik ben benieuwd
m vr gr
Ton Pollé
Reputatie 2
Badge +5
Hi Ton Pollé ,

Ik snap je punt volledig. Ik kan het ook niet verdedigen, aangezien wij ervan op de hoogte zijn dat dit niet naar behoren is. Ook begrijp ik dat je moedeloos hiervan wordt, het lijkt mij frustrerend als jij je best doet om in contact te komen met ons, maar dat dit niet lukt.
Hopelijk kan ik je helpen. Graag zie ik een privébericht vanuit jouw kant tegemoet. Zo kan ik met je kijken naar een oplossing. Dan kunnen wij daar verder communiceren.

Groetjes,
Nathan
Hallo Tomer,

Ik kan niet zo veel met je antwoord. Ik wil graag praten over cijfers. Over wat voor bedragen praten we concreet????
Verder hebben jullie in de afgelopen 2 weken 2x overdag gebeld dat ik niet thuis was over een mogelijk contract verlenging.
Elke keer werd plechtig beloofd om 's avonds na 19.00 terug te bellen wanneer ik wel thuis was.
Dit is helaas nooit gebeurd.
Dus tot op heden nog geen contact met jullie gehad.
Vandaag telefonisch geprobeerd jullie te contacten. Ruim 15 minuten wachttijd.
Het is echt hopeloos en ik wordt er een beetje moedeloos van.

Mijn vraag over stroom en gas afnemen via jullie voor onze VvE ook verkeerd begrepen.
Dit wilde ik ook telefonisch bespreken om eventueel bij jullie klant te worden.....Helaas die kans is voorbij wij hebben dat contract intussen wel gesloten.

Is het mogelijk dat jullie mij vandaag nog bellen voor 17.00???

Anders noemde dinsdag na 19.00 uur??

Ben benieuwd of het gaat lukken.

m vr gr
Ton Pollé
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @A.C.W.M.Pollé,

Goed dat je ons hier hebt gevonden. De afgelopen weken is het inderdaad erg druk geweest en was onze service onder de maat. Ik begrijp dat dat Onze excuses hiervoor.

Wat betreft je Windtegoeden. Je krijgt dan per betaald Windtegoed jaarlijks een uitkering van 250 kWh tegen het dan geldende 1 jaar stroomtarief. Per Windtegoed geldt een aftrek van € 5 administratiekosten per Windtegoed, tot een maximum van € 25. Een gratis Windtegoed komt bij een opzegging te vervallen.

Als je je Windtegoed opzegt, krijg je 50% van het restant van je Windtegoed uitgekeerd. Hiervoor betaal je € 5 administratiekosten per Windtegoed met een maximum van € 25,-. Je krijgt het tegoed op het bij ons bekende rekeningnummer en een begeleidende e-mail waarin uitgelegd wordt hoe het tegoed tot stand is gekomen.

En aangaande de VVE, heeft deze een eigen rekeningnummer? Het is dan mogelijk een account aan te maken hiervoor. Anders uiteraard ook, maar dan moeten de kosten onderling worden geregeld.

Als je naar aanleiding hiervan nog vragen hebt, hoor ik het graag.

Groet,
Tomer
Reputatie 2
Badge +1
Ik word al ruim twee maanden aan het lijntje gehouden door Qurrent. Ze hebben de Feyenoord slogan blijkbaar verkeerd begrepen: geen daden maar woorden 😞
Ja Ton, bij mij precies het zelfde, heb 3 weken geleden een vraag gesteld en ook nog steeds geen antwoord, echt een aanfluiting van Qurrent.
Ik heb er geen goed woord voor over.

Reageer