Beantwoord

Hoe wordt het restant windtegoed verrekend bij overstap naar een andere energieleverancier?

Ik ben door Qurrent benaderd met een aanbieding voor het kopen van extra windtegoed. Maar ik krijg van de Qurrent medewerkers wisselende antwoorden op de vraag wat er gebeurt met met windtegoed als ik eerder dan de einddatum van het contract zou willen overstappen naar een andere energieleverancier.
Antwoord 1: wordt overgenomen door de nieuwe leverancier.
Antwoord 2: restant wordt terug gestort. Dat staat beschreven in de FAQ bij het windtegeoed.
Antwoord 1 acht ik onwaarschijnlijk en in de FAQ's heb ik deze topic niet kunnen vinden.
Weet iemand hoe het wel zit?
icon

Beste antwoord door hetbruineleven 16 november 2017, 13:06

Op de site van Qurrent onder Q&A vind je de volgende uitleg over het door jou opgebrachte topic:

Moet ik 5 jaar lang klant blijven bij Qurrent wanneer ik een windtegoed koop?

Nee, dat hoeft niet. Je kunt tussentijds de leveringsovereenkomst met Qurrent opzeggen. Er zijn dan twee opties:
Je kunt je Windtegoed opzeggen. Je krijgt dan 50% van het restant van je Windtegoed uitgekeerd.
Je kunt je Windtegoed behouden. Je krijgt dan per Windtegoed jaarlijks een uitkering van 250 kWh tegen het dan geldende 1 jaar stroomtarief (kale stroomprijs en de Garanties van Oorsprong). Voor beide opties geldt een aftrek van €5 administratiekosten per Windtegoed, tot een maximum van €25. Een gratis Windtegoed komt bij een opzegging te vervallen.

Hoop dat dit je vraag heeft beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo JHHWPeters,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Wat fijn dat je ons hier hebt gevonden.
Bedankt voor het antwoorden, Jan!

Op de klantenservicepagina van Qurrent kun je deze antwoorden terugvinden:
Ik wil mijn Windtegoed opzeggen. Hoe werkt dat?
Ik wil mijn Windtegoed behouden na mijn opzegging. Hoe werkt dat?

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid biedt!
Heb je zelf interesse in het bijkopen van meer Windtegoed?

Groetjes, Nina
Reputatie 3
Badge +7
Op de site van Qurrent onder Q&A vind je de volgende uitleg over het door jou opgebrachte topic:

Moet ik 5 jaar lang klant blijven bij Qurrent wanneer ik een windtegoed koop?

Nee, dat hoeft niet. Je kunt tussentijds de leveringsovereenkomst met Qurrent opzeggen. Er zijn dan twee opties:
Je kunt je Windtegoed opzeggen. Je krijgt dan 50% van het restant van je Windtegoed uitgekeerd.
Je kunt je Windtegoed behouden. Je krijgt dan per Windtegoed jaarlijks een uitkering van 250 kWh tegen het dan geldende 1 jaar stroomtarief (kale stroomprijs en de Garanties van Oorsprong). Voor beide opties geldt een aftrek van €5 administratiekosten per Windtegoed, tot een maximum van €25. Een gratis Windtegoed komt bij een opzegging te vervallen.

Hoop dat dit je vraag heeft beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen