Beantwoord

Hoe zit het met Qbox en windtegoed na opzegging?

• 14 april 2017
  • 4 reacties
  • 363 keer bekeken

Ik ben overgestapt naar een andere energieleverancier in verband met de sponsoring van Feyenoord.

Maar...
Wat gebeurt er met mijn Qbox? Krijg ik de betaalde borg teruggestort?
Ik heb nog 10 stuks windtegoed, contract hiervoor loopt tot februari 20121, hoe wordt dit afgewikkeld?

Ik hoor graag van jullie,
Alex
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 19 april 2017, 16:29

Hoi Alex,

Wat jammer om te vernemen dat je bent overgestapt.

Qbox
De Qbox kan je kosteloos terugsturen, dan krijg je de borg teruggestort.

Dit kan gratis door de doos af te leveren bij een PostNL afgiftepunt. Stuur de Qbox terug naar het volgende adres:

Qurrent B.V.
Antwoordnummer 91054
1000 XA Amsterdam

De borg ontvang je binnen twee weken nadat wij de Qbox hebben ontvangen.

Windtegoed
Er zijn dan twee opties:

Je kunt je Windtegoed opzeggen. Je krijgt dan 50% van het restant van je Windtegoed uitgekeerd.
Je kunt je Windtegoed behouden. Je krijgt dan per Windtegoed jaarlijks een uitkering van 250 kWh tegen het dan geldende 1 jaar stroomtarief (kale stroomprijs en de Garanties van Oorsprong).

Voor beide opties geldt een aftrek van €5 administratiekosten per Windtegoed, tot een maximum van €25.
Een gratis Windtegoed kom bij een opzegging te vervallen.

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Alex,

Qbox

Dit kan gratis door de doos af te leveren bij een PostNL afgiftepunt. Stuur de Qbox terug naar het volgende adres:

Qurrent B.V.
Antwoordnummer 91054
1000 XA Amsterdam

Windtegoed
Er zijn dan twee opties:

Je kunt je Windtegoed opzeggen. Je krijgt dan 50% van het restant van je Windtegoed uitgekeerd.
Je kunt je Windtegoed behouden. Je krijgt dan per Windtegoed jaarlijks een uitkering van 250 kWh tegen het dan geldende 1 jaar stroomtarief (kale stroomprijs en de Garanties van Oorsprong).

Voor beide opties geldt een aftrek van €5 administratiekosten per Windtegoed, tot een maximum van €25.

Groeten van Tanja
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Alex,

Qbox

Qurrent B.V.
Antwoordnummer 91054
1000 XA Amsterdam

Windtegoed
Er zijn dan twee opties:

Groeten van Tanja

Tanja,

Zijn jullie bereid toe te staan en mogelijk te bemiddelen om de windtegoeden over te laten gaan in "eigendom" naar een andere klant van Qurrent? Deze vergoedt dan de restantwaarde van de windtegoeden. Jullie zijn de intermediair, waarbij de "verkopende" klant de administratiekosten van €5 per Windtegoed, tot een maximum van €25 aan Qurrent verschuldigd is.

Dit zou in het licht van de huidige klanten een sympathieke geste zijn van Qurrent naar de leden van de Coöperatie (volgens mij valt dit daaronder). Misschien kunnen de leden dit bij de ALV zelfs zelf mogen besluiten!

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Beste Tanja,

Duidelijk antwoord, bedankt.
Hoe kan ik aangeven dat ik het windtegoed wil houden en jaarlijks laat uitkeren?

Groeten,
Alex

@Jan,
Creatief idee, maar ik wacht dit niet af.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Alex,

Het staat genoteerd dat je het windtegoed wil houden en jaarlijks uitgekeerd wil krijgen.

Hoi Jan, dat is zeker interessant! Op dit moment is dat inderdaad niet mogelijk. Ik heb het intern doorgegeven. Misschien dat het dan mogelijk gaat worden.

Groeten van Tanja

Reageer