Beantwoord

Hoeveel is een windtegoed waard?

• 5 februari 2017
  • 3 reacties
  • 241 keer bekeken

Hallo,

Ik denk eraan om over te stappen naar Qurrent. Nu heb ik een contract ontvangen, waarin het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen aan Qurrent, een €1 hoger is dan het bedrag wat we nu betalen. Nu vroeg ik me af hoeveel een windtegoed ongeveer waard is, zodat ik kan vergelijken of het uiteindelijk voordeliger is om over te stappen of toch te blijven waar we nu zijn.

Vriendelijke groet,
Jorieke
icon

Beste antwoord door Waai 5 februari 2017, 11:12

De waarde van een windtegoed is vooral dat het milieu-vriendelijke energie betreft.

Als je naar het geld kijkt dan zal je denk ik geen grote winst maken.

Je betaalt een bepaald bedrag voor een windtegoed voor een bepaald aantal jaar. Per jaar garandeert Qurrent een bepaalde minimum opbrengst in kWh. De markt bepaalt de kosten van een kWh.

Je zou de volgend berekening kunnen maken: ( kosten windtegoed / aantal jaar ) / minimum kWh per jaar = kosten windtegoed per kWh

Dat kan je dan vergelijken met de huidige gemiddelde prijs van een kWh.

Indien er echter meer energie wordt opgewekt door de windmolen dan gaan de kosten per kWh omlaag.

Zie ook deze link: https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=ChZvPqdgFNM
Bekijk origineel

3 reacties

De waarde van een windtegoed is vooral dat het milieu-vriendelijke energie betreft.

Als je naar het geld kijkt dan zal je denk ik geen grote winst maken.

Je betaalt een bepaald bedrag voor een windtegoed voor een bepaald aantal jaar. Per jaar garandeert Qurrent een bepaalde minimum opbrengst in kWh. De markt bepaalt de kosten van een kWh.

Je zou de volgend berekening kunnen maken: ( kosten windtegoed / aantal jaar ) / minimum kWh per jaar = kosten windtegoed per kWh

Dat kan je dan vergelijken met de huidige gemiddelde prijs van een kWh.

Indien er echter meer energie wordt opgewekt door de windmolen dan gaan de kosten per kWh omlaag.

Zie ook deze link: https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=ChZvPqdgFNM
Fijn! Dank je wel voor het uitleggen en de formule!
Graag gedaan 🙂.

Reageer