Vraag

Hoeveel krijg je terug van 1 windtegoed ?

Geachte lezer .

Ik heb 13 windtegoeden en op mijn jaar afrekening krijg ik maar 114.00 euro hiet voor terug .
de gegarendeerde windtegoed is 250 kw uur dus maal 13 is dit 3250 kw uur .
Omgerekend is dit net 4 cent terwel je bijna 10 cent betaald exl belasting hoe zit dit ???

groeten Ruud Gaarkeuken .
Dennenlaan 6
4641ge Ossendrecht .

1 reactie

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Ruud, bedankt voor je bericht en welkom op de community!

Ik leg het graag uit. Je ontvangt per Windtegoed inderdaad gegarandeerd die 250 kWh. Die opbrengst per kWh bestaat uit de kalestroomprijs voor elektra + de Garantie van Oorsprong en bij betaalde windtegoeden ook de korting op de vaste leveringskosten. Je betaald inderdaad dus nog wel de overheidsbelastingen.

In jouw situatie is dat dus 250 x 13 = 3250 kWh x kalestroomprijs voor elektra + Garantie van Oorsprong = €144,66

Korting op vaste leveringskosten is 1,037 eurocent (inclusief btw) per kWh opgewekte stroom per jaar, met een maximum van 3500 kWh (€36,26 inclusief btw). Voor jouw 11 gekochte windtegoeden is dat een korting van €28.48.

Dat is totaal €144,66 + €28.48. Dit x 5 jaar = €865.7.
Totaal uitgegeven aan windtegoed is 11 x €55
€865.7 / 11 stuks = €78.7- €55 per stuk = winst van €23,7. (hierin de 2 gratis ook meegenomen)

Een kleine winst voor de portemonnee, en eenvoudige manier om je eigen groene stroom op te wekken en en een grote actieve bijdrage aan een groener Nederland.

Ik hoop het hiermee verduidelijkt te hebben. En mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.

Groeten van Tanja

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen