Ik heb een klacht over de verrekening van de productie van mijn Windtegoeden.

• 21 januari 2019
  • 9 reacties
  • 410 keer bekeken

Klachten Qurrent,
Foute factuur, juiste aantal windtegoeden niet verrekend op de factuur.

Als je de klantenservice belt over dit probleem dan praat je tegen een muur.
Wij hebben 10 windtegoeden gekocht bij Qurrent (november 2018) en 2 gratis windtegoeden gekregen bij aangaan van een 3 jarig contract in 2017.
Dat is 12 in totaal en er worden maar 2 windtegoeden verrekend op de jaarnota van de andere 10 windtegoeden zien we niets op de jaarnota vermeld.
Bij bellen naar Qurrent helpt ook niet veel, steeds krijg je te horen is in behandeling.
Het schijnt dat wij een creditnota krijgen voor 5 windtegoeden maar we hebben nog niets mogen ontvangen na 2,5 maand omdat men geen windtegoeden meer hebben.
Maar op de jaarnota staan een aantal van 12 windtegoeden vermeld.
Dus ik heb recht op 10 windtegoeden en 2 gratis en zijn er 12 windtegoeden en ook verrekend op de jaarnota (10 stuks vanaf november 2018)
Dus je betaald maar krijg je geld pas over een aantal maanden terug, dat is rente ontvangen over de rug van hun klanten door Qurrent.
Ze hebben weer beloofd dit te onderzoeken (zeiden ze ook de andere keren).

Kort samen gevat het is een grote puinhoop bij Qurrent als wij dit hadden geweten hadden we niet overgestapt naar Qurrent in 2017.

m.vr.gr.
Gerrit Schumacher.

9 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @GerritSchumacher.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Vervelend om te horen dat je er telefonisch niet uit bent gekomen met onze klantenservice. Ik zal zo compleet mogelijk antwoord proberen te geven op je vragen omtrent de verrekening van de Windtegoeden op je jaarnota.

We garanderen per Windtegoed een minimale opwek van 250 kWh. Op jouw jaarnota is de hoogte van de totale opwek van je Windtegoeden 668 kWh. Dit is gelijk aan de volledige jaaropwek van je twee gratis Windtegoeden (500 kWh) en een beetje (168 kWh). Dit beetje van 168 kWh is opgewekt door je 10 betaalde Windtegoeden. Maar waarom hebben deze Windtegoeden samen dan zo weinig opgewekt? Omdat de startdatum van deze 10 Windtegoeden 3 november 2018 was. Je jaarnota loopt van 18 december 2017 tot en met 18 december 2018 dus deze 10 Windtegoeden hebben maar één maand en 15 dagen kunnen opwekken voor deze nota. Bij de volgende jaarnota zal elk Windtegoed de maximale opwek van 250 kWh hebben bereikt.

Groeten,
Julian
Julian,

Eindelijk iemand waar ik mee kan praten, je verhaal is duidelijk (mijn dank).
Maar, als ik op jullie site kijkt is mijn eindstand tot 18 december 2018 736 Kwh.
Je spreek over t/m 18 december 2018 dus tot 19 december toen stond de stand op 746 kwh en dat is wel een verschil met wat op de jaarnota staat (668 kwh).

Nu we toch over de jaarnota hebben, er zit ook een verschil van het inkopen van een kwh en de kwh van de winddelen.
Namelijk inkoop kosten het per kwh. 0,0551100 en 0,039500 ex btw.
Ik krijg via mijn winddelen terug per kwh. 0,047916 (Normaal) en 0,033880 (Dal).
Waarom zit daar een verschil tussen?

Daarnaast, als ik naar jullie belt krijg ik steeds te horen dat ik een credit nota heb ontvangen van 5 windtegoeden, dat geld het ik niet ontvangen wel een herinnering dat ik die 5 moest betalen en dat heb ik toen gelijk gedaan.
Ik heb dus voor 10 betaald en nu kreeg ik gisteren te horen dat ze op zijn, maar er worden er wel 12 vermeld op mijn nota (10 betaald en 2 gratis).

In al mijn telefoon gesprekken heb steeds duidelijk gezegd dat ik die tien wil behouden.

Ik hoop dat ik duidelijk overkomst en die naar voor mij een tevreden antwoord krijgt en dat we dit geheel kunnen afsluiten.

Ik wordt dit wel een beetje zat als ik mij netjes uitdruk.

m.vr.gr.
Gerrit Schumacher
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @GerritSchumacher,

Ik heb het e.e.a voor je uitgezocht. Excuses dat het zo lang duurt en dat het verwarrend is.

De tarieven voor de van de windtegoeden zijn lager omdat hier de opslagen vanaf zijn gehaald. Dit zit wel nog bij het leveringstarief maar wordt niet verrekend bij de opwek. Daardoor zijn de tarieven verschillend tussen de opwek en de levering.

Het blijkt dat je uiteindelijk toch maar 7 windtegoeden hebt.Excuses voor de verwarring, dit was ook even uitzoeken wat er gebeurd is.
Hier komt de creditnota vandaan. Deze is inderdaad nog niet uitbetaald, dit komt omdat het verrekend is met de jaarnota. Het overige bedrag zal ik laten uitbetalen.

Het verschil in opwek tussen de site en de nota ben ik nog aan het uitzoeken. Er zit inderdaad verschil hiertussen en is voor nu nog onduidelijk. Wanneer ik meer hierover weet zal ik je op de hoogte stellen.

Groet,
Simon
Goedemorgen Simon,

Ik snap jullie niet over de door ons aangeschafte winddelen.

Wij betalen eerst 2 x 275 euro op 2 november in een telefoon gesprek 5 besteld maar jullie halen er tien van onze rekening af.
Dus wij halen er 5 van terug (275 euro) daarna krijgen wij een herinnering dat wij er nog 5 moeten betalen en dat hebben wij op 8 november gedaan.
Dus hebben wij recht op 10 winddelen.
Op onze jaarnota staat ook dat wij er 10 gekocht en 2 gratis op, dus 12 stuks.
Ik zie nergens een regels van creditnota berekening voor 5 stuks.
Op mijnqurrent staat ook dat wij er 12 hebben.
Dus kom nu niet met allerlei smoesjes om onder die 5 vandaan te komen.
Wij hebben recht op die 5 (totaal 12) en wij houden die ook.

De andere antwoorden over de prijsverschillen wil ik ook zo snel mogelijk hebben.
Ik vind het heel vervelend dat ik zo word behandeld door Qurrent.

Groet,
Gerrit Schumacher
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @GerritSchumacher,

Dankjewel voor je reactie.
Een tijdje terug heb je 5 Windtegoeden bij ons besteld. Door een fout is deze bestelling twee keer gedaan en ook twee keer betaald.
Omdat je maar één keer had besteld, hebben we de tweede bestelling teruggehaald.
Dat betekent dat je 7 Windtegoeden hebt, zoals je ook had besteld (5 betaalde + 2 gratis).

Je hebt inderdaad twee keer 275 euro betaald. Je krijgt natuurlijk 1 keer 275 euro terug. Op je jaarafrekening had je een bijbetaling, deze hebben we van dit bedrag afgehaald.
Het overgebleven bedrag moet je nog van ons terugkrijgen.

Er is inderdaad het een en ander misgegaan in je account, excuus hiervoor!
We gaan je betaling nog naar je overmaken. Daarnaast is mijn collega aan het uitzoeken hoe het kan dat er wel 12 Windtegoeden op je jaarnota staan.

Je hoort zo snel mogelijk meer van ons!

Groet, Joost
Joost,

Wil jij ook zo lang op je salaris wachten?
Wij zitten nu al ongeveer dan 3 maanden te wachten, ik vind dit bij de konijnen af.
Nu druk ik mij netjes uit.
Als jullie zo lang wachten om mijn geld terug te storten, kan ik dan ook zo lang over mijn betalingen doen (maandelijkse voorschot).
Ik denk dat er binnen twee dagen een dwangmail krijgt om op tijd te betalen.

Jammer dat ik een 3 jarig contract met jullie heb afgesloten.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Gerrit,

Inmiddels heb ik mijn collega gesproken. Zij heeft de betaling klaar gezet. In de loop van volgende week staat het bedrag op je rekening.

Je hebt gelijk dat dit te lang heeft geduurd, dit komt door een fout in het systeem.
Excuus hiervoor.

Groet, Joost!
Goedendag Simon,

Er staat al 2 maanden een vraag open wat jij zou uitzoeken.
Wat is de status hiervan.

Kopie van de openstaande vraag:

Het verschil in opwek tussen de site en de nota ben ik nog aan het uitzoeken. Er zit inderdaad verschil hiertussen en is voor nu nog onduidelijk. Wanneer ik meer hierover weet zal ik je op de hoogte stellen.

Ik wil nu toch wel eens antwoord hebben .

Groet,
Gerrit Schumacher
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @GerritSchumacher,

Bedankt voor je bericht en excuses voor de late reactie.

Ik had de vraag uitgezet bij het IT team ingaande op de opwek en waar dit op gebaseerd is in de Mijn Energie. Nu bleek dat bij de opwek nog het foute aantal windtegoeden getoond werden en daardoor niet hetzelfde was. Dit is vervolgens veranderd. Nu is de opwek over de periode 571 kWh in mijn energie. Dit is echter weer lager dan wat er op de jaarnota staat.

Op de jaarnota wordt de opwek meegenomen van de hele periode dat de windtegoeden meeliepen, je hebt dus een beginstand en eindstand. In de grafiek gaat het iets anders en lijkt het fout te gaan. In de verbruiksgrafiek proberen we de opwek per dag te laten zien en wordt het vervolgens opgeteld. Er lijkt in de optelling en de verrekening wat fout te gaan, de fout ligt dus bij Mijn Energie. Het is echter niet duidelijk waar dit probleem vandaan komt. Ik heb het probleem aangekaart maar ze konden mij niet verder helpen. Ik moet je dus helaas teleurstellen, het probleem is niet opgelost en het oplossen lukt op dit moment ook niet.

Groet, Simon

Reageer