Beantwoord

Kan de datum van mijn Windtegoed in de app en website gelijk worden?

• 28 augustus 2018
  • 14 reacties
  • 370 keer bekeken

Hallo,

Sinds kort staat in de app de datum 1 maart 2016 en niet meer de datum van de laatste jaarnota welke is 26 februari 2018.
kan de datum in de app aangepast worden naar 26 februari 2018?
dan is hij weer gelijk als de website

groet,
Robert
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 17 oktober 2018, 12:37

Hoi @RobertHuijser @AlexCailliau en @Luny.

Ik heb zojuist terugkoppeling ontvangen uit het overleg met onze IT-afdeling over de weergave van de startdatum van het Windtegoed.

Er is bij de ontwikkeling van de mobiele applicatie van Mijn Energie gekozen om de opwek van het Windtegoed weer te geven vanaf de startdatum van je Windtegoed zodat je kunt zien wat je Windtegoed tot nu toe in alle tijd dat hij 'meewaait', heeft opgewekt.
Op de website van Mijn Energie is gekozen om de opwek van het Windtegoed te tonen vanaf je laatste jaarnota, zodat ze kunt kijken wat je bij je volgende jaarnota aan opwek van het Windtegoed kunt verwachten. Via beiden kanalen is dus een andere weergave van de opwek van je Windtegoed(en) te zien maar dit is dus geen foutje, er is bewust voor gekozen om je op verschillende manieren inzicht te kunnen geven in de opwek van je Windtegoed.

@Luny , jij had ook nog één vraag over de handmatig doorgegeven meterstanden die niet meer zichtbaar waren in de energiegrafiek. Sinds de update in het ophalen van verbruiksdata is dit voor meerdere klanten niet meer inzichtelijk. Onze IT-afdeling is momenteel nog steeds aan het kijken naar een gezamenlijke oplossing voor iedereen die dit ervaart en/of een individuele oplossing voor onze klanten die hebben aangegeven dit graag weer inzichtelijk te willen hebben.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi Robert,

Bedankt voor je bericht.
Betekent dit dat de app en de website verschillende data laten zien? Zou je in dat geval screenshots mee kunnen sturen, van zowel de app als de website?
Dan ga ik die doorzetten naar onze IT-afdeling.

Groet, Joost
Hierbij de printscreens
eerst waren de App en website gelijk, maar nu niet meer

Reputatie 2
Badge +9
Hoi Robert,

Dankjewel voor het sturen van de screenshots.
Ik heb deze doorgegeven aan onze IT-afdeling, zodat zij hier naar kunnen kijken.
Zodra er een update is, laten we je dit weten!

Groet, Joost

Update 13-9-2018
Er is nog geen update helaas. We laten je zo snel mogelijk meer weten.
Badge +1
Zelfde probleem hier... Al via een andere topic aangegeven en nog geen update...
Ik begrijp uberhaupt niet waarom het "gekozen" voor een totale opwek sinds aanschaf van de windtegoed... Het is een beetje als je jouw totaal verbruik sinds je klant van Qurrent bent... Slaat nergens op 😉
Badge +1
Eens. Ik heb er eerder over geklaagd, toen stond er de datum dat mijn oude door slimme meter is vervangen, wat nergens op slaat. Nu staat er de datum van mijn eerste windtegoed in de app, wat ook niet logisch is. In jaar 1 had ik namelijk 1 x windtegoed, in jaar 2 had ik 2 x windtegoed en in jaar 3 4 x windtegoed.

Zou volgens mij veel logischer zijn om de opbrengst en % te berekenen sinds de laatste jaarnota.
Reputatie 2
Badge +9
@AlexCailliau Ik ben het met je eens dat het vrij onduidelijk is waarom dit is geswitched. Lukt het wel om zelf een periode te selecteren waarover je het verbruik en opwek kunt zien? En past de grafiek daarop aan?
@Luny Ik zie dat IT nog bezig is met jouw account. We geven je hier zo snel mogelijk een update over.

Bedankt voor jullie feedback! Ik zal dit ook doorzetten, zodat we dit eventueel weer kunnen aanpassen.

Groet, Joost
Badge +1
@Joost van Qurrent: in de app kun je geen periode selecteren... het moet gewoon terug gedraaid zoals het was 😉
Reputatie 2
Badge +9
@AlexCailliau Bedankt voor je reactie! Ik ga dit doorzetten, we nemen de feedback mee!

Update van moderator Julian 28-9-2018:

Helaas hebben we het probleem nog niet op kunnen lossen. Ik hoop je snel goed nieuws te kunnen brengen.
Badge +1
hoe lang gaat het nog dure voordat dit wordt opgelost?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @Luny,

Ik zie dat onze ict-afdeling hier nog altijd mee bezig is. Ik heb hen hier net over geïnformeerd, want dit duurt nu natuurlijk veel te lang.

Ik hoop snel te kunnen berichten dat deze kwestie is opgelost!

Groet,
Tomer
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @RobertHuijser @AlexCailliau en @Luny.

Ik heb zojuist terugkoppeling ontvangen uit het overleg met onze IT-afdeling over de weergave van de startdatum van het Windtegoed.

Er is bij de ontwikkeling van de mobiele applicatie van Mijn Energie gekozen om de opwek van het Windtegoed weer te geven vanaf de startdatum van je Windtegoed zodat je kunt zien wat je Windtegoed tot nu toe in alle tijd dat hij 'meewaait', heeft opgewekt.
Op de website van Mijn Energie is gekozen om de opwek van het Windtegoed te tonen vanaf je laatste jaarnota, zodat ze kunt kijken wat je bij je volgende jaarnota aan opwek van het Windtegoed kunt verwachten. Via beiden kanalen is dus een andere weergave van de opwek van je Windtegoed(en) te zien maar dit is dus geen foutje, er is bewust voor gekozen om je op verschillende manieren inzicht te kunnen geven in de opwek van je Windtegoed.

@Luny , jij had ook nog één vraag over de handmatig doorgegeven meterstanden die niet meer zichtbaar waren in de energiegrafiek. Sinds de update in het ophalen van verbruiksdata is dit voor meerdere klanten niet meer inzichtelijk. Onze IT-afdeling is momenteel nog steeds aan het kijken naar een gezamenlijke oplossing voor iedereen die dit ervaart en/of een individuele oplossing voor onze klanten die hebben aangegeven dit graag weer inzichtelijk te willen hebben.

Groeten,
Julian
Reputatie 5
Badge +14
Lekker verwarrend op deze manier. In de app staat dat ik 100 % van mijn energieverbruik heb opgewekt, dit komt overeen met het dashboard. Nog even en dan staat de winter voor de deur, omdat ik alleen stroom verbruik zal mijn verbruik dus flink stijgen evenredig zal dan het percentage opgewekt vermogen aan windenergie dalen. Ik begrijp dat dit voor het dashboard geen probleem zal zijn maar hoe verhoudt dit zich dan in de app ???.
Badge +1
Het geselecteerde post als “antwoord” lost het niet op. Het is gewoon handig om vanaf de jaarnota de opwek te kunnen zoals het was. Ik vraag me af waarom zulke keus worden gemaakt zonder de app gebruikers te peilen.

Verder, als dit jullie “oplossing” is, dan kunnen jullie stoppen de bericht “we werken nog aan een oplossing” te versturen...
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @JohnKemmer,

Dit zou betekenen dat het percentage op de website inderdaad gaat dalen. Het percentage in de app zal ook dalen, maar minder snel. Het percentage blijft altijd ten opzichte van je verbruik.

@AlexCailliau Je hebt gelijk dat het niet netjes is om je nog mails te sturen dat we er nog mee bezig zijn. Ik heb die nu gesloten.

Ik begrijp jullie vragen en de verwarring over het verschil tussen website en app. Op de website kun je dus sowieso de weergave vinden die door jullie gewenst is.
We zullen de feedback over de weergave in de app ook zeker meenemen. We blijven kijken hoe we de service kunnen verbeteren!

Groet, Joost

Reageer