Beantwoord

Kan ik meer dan 85% van mijn verbruik opwekken met mijn Windtegoed?

• 16 maart 2018
  • 4 reacties
  • 206 keer bekeken

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en zit nog niet goed in de details van het zelf-opwekken, dus als de vraag elders al beantwoord is hoor ik het graag.
Ik bewoon een huurhuis met klein gezin, maar ons stroomverbruik ligt laag: 580 kWh.
* Ik heb bij een 3-jarig contract al 3 windtegoeden gekregen, die ons eigen verbruik dus ruim dekken. Begrijp ik het goed dat het slim blijft om die gewoon te houden? (Ik lees dat JohnKemmer bang is dat hij meer betaalt aan belasting door Windtegoeden die hij niet 'verbruikt).
* Klopt het dat het financieel gezien niet loont om zelf zonnepanelen (tegen huurverhoging) op mijn dak te leggen?
*Heeft dit wel andere voordelen? Ik denk dan aan: volgende bewoner moet ze verplicht overnemen, dus dan draag je nog meer bij aan t 'zelf opwekken'.

In een huurhuis kan je moeilijk 'van t gas af' toch?

groet,
Jenneke
icon

Beste antwoord door JohnKemmer 16 maart 2018, 12:41

Hoi JennekeV,
De eerste vraag betreffende de belasting is meermalen uitgebreid beantwoord op dit forum.
De 2e vraag is van diverse factoren afhankelijk. Het is zinnig om met de verhuurder van de woning in overleg te gaan, geeft deze toestemming zal je de kosten zelf moeten dragen maar mag er geen huurverhoging plaatsvinden. Andere kan kan zijn dat de verhuurder aangeeft dat deze zelf een pv-installatie zal plaatsen voor zijn huurder(s). voordeel is geen aanschafkosten, nadeel wel huurverhoging. Zijn ze door huurder zelf geplaatst is de kans groot dat verhuurder eist dat de woning in oude staat moet worden teruggebracht, weghalen dus. Ook komt het voor dat verhuurder het goed vindt dat een verbetering mag blijven zitten maar de volgende huurder gaat een hogere huur betalen het is dan tussen oude huurder en nieuwe huurder of er overnamekosten betaald worden.

Naast deze mogelijkheid kan er ook deelgenomen worden aan zonneparken, zover ik weet heeft ook qurrent deze mogelijkheid. Misschien kunnen zij hier e.e.a. verduidelijken over deelname in deze projecten.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Hoi JennekeV,
De eerste vraag betreffende de belasting is meermalen uitgebreid beantwoord op dit forum.
De 2e vraag is van diverse factoren afhankelijk. Het is zinnig om met de verhuurder van de woning in overleg te gaan, geeft deze toestemming zal je de kosten zelf moeten dragen maar mag er geen huurverhoging plaatsvinden. Andere kan kan zijn dat de verhuurder aangeeft dat deze zelf een pv-installatie zal plaatsen voor zijn huurder(s). voordeel is geen aanschafkosten, nadeel wel huurverhoging. Zijn ze door huurder zelf geplaatst is de kans groot dat verhuurder eist dat de woning in oude staat moet worden teruggebracht, weghalen dus. Ook komt het voor dat verhuurder het goed vindt dat een verbetering mag blijven zitten maar de volgende huurder gaat een hogere huur betalen het is dan tussen oude huurder en nieuwe huurder of er overnamekosten betaald worden.

Naast deze mogelijkheid kan er ook deelgenomen worden aan zonneparken, zover ik weet heeft ook qurrent deze mogelijkheid. Misschien kunnen zij hier e.e.a. verduidelijken over deelname in deze projecten.
Bedankt!
Ok. Stom, maar ik snap het dus niet van de belasting .. waar kan dat vinden?
Oh sorry, ik heb het inmiddels geloof ik begrepen via "Hoe wordt Windtegoed verrekend als je meer opwekt dan verbruikt?"
Badge +5
Hoi JennekeV,

Bedankt voor je bericht en wat fijn dat je inmiddels het antwoord al hebt gevonden in een ander topic op onze Community.
Als er nog andere vragen zijn, hoor ik het graag!

Groet,
Serena

Reageer