Beantwoord

Mijn Windtegoed geeft te vroeg een update, hoe kan dat?

• 23 februari 2017
  • 15 reacties
  • 398 keer bekeken

Gisteren de hele dag gewaaid en op de app gaf het 14% aan en wind kracht 7 op de web page maar 6% wind en 8% zon aan.
Ik ben van mening dat het niet goed en duidelijk word weergegeven wat ik aan wind tegoed ontvangt. jullie zeggen dat die 14% zelf op gewekt is van de verwachte jaarverbruik. Ik ben van mening dat het losgekoppeld moet worden van mijn eigen zonnen panelen voor de weer gave op de app
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 24 februari 2017, 11:04

Hoi S.l.Hessing,

De opwek van de Windtegoeden wordt aan ons systeem altijd pas de dag erop rond 17:00 doorgegeven door de beheerder van ons windpark. Nog even een paar uurtjes afwachten dus voordat we kunnen zien wat de storm van gisteravond opgeleverd heeft ;)

Groeten,

Natalia
Bekijk origineel

15 reacties

vandaag weer geen wind tegoed van gisteren toegekend
hier een foto er van
Hoi S.l.Hessing,

De opwek van de Windtegoeden wordt aan ons systeem altijd pas de dag erop rond 17:00 doorgegeven door de beheerder van ons windpark. Nog even een paar uurtjes afwachten dus voordat we kunnen zien wat de storm van gisteravond opgeleverd heeft ;)

Groeten,

Natalia
Leg eens uit waarom ik minder wind tegoed gekregen hebt van donderdag ten opzeticht van woensdag.
woensdag 6,9 KWh en donderdag 5.18 kWh aan windtegoed toegekend maar donderdag heeft het langer en harder gewaaid .
Reputatie 5
Badge +13
Hoi S.l.Hessing,

De opwek van de windmolen wordt geregistreerd en aan ons doorgegeven. Dit wordt direct in Mijn Energie en de app geladen. Het kan zijn dat je meting over de wind op een andere plek was of als de wind te krachtig is dat een molen kort tijdelijk stil staat om schade te voorkomen.

Groetjes, Tanja
Reputatie 1
Badge +4

Op sommige dagen, vandaag bijvoorbeeld, wordt het windtegoed al rond een uur of 5 op de dag zelf bijgeschreven.
Hoe kan het dat dan al vast staat hoeveel wind er tot middernacht nog gaat waaien?
Reputatie 5
Badge +13
B.Fris, dat is inderdaad wel vreemd. We hebben natuurlijk geen glazen bol ;)

Als ik nu bij je gegevens kijk klopt het voor vandaag wel. Kan je een printscreen voor mij maken als je dit weer hebt?

Groetjes, Tanja
Reputatie 1
Badge +4
Ja natuurlijk. Vandaag gebeurde het weer. Het is nu 18.05 en het windtegoed voor vandaag staat er al, ik weet niet sinds hoe laat.

Ja natuurlijk. Vandaag gebeurde het weer. Het is nu 18.05 en het windtegoed voor vandaag staat er al, ik weet niet sinds hoe laat.

Dankjewel voor het doorsturen van de foto. Ik zal dit voor je navragen, dit lijkt inderdaad niet goed te gaan. Wij horen het hier graag als er meer klanten zijn die hier last van hebben, daarom heb ik de titel van het topic aangepast. Je hoort zo snel mogelijk van ons!

Groetjes, Lisa
Reputatie 5
Badge +14
Vorig jaar heb ik dit al uitvoerig aangekaart bij Daan echter blijft dit probleem zich continu voordoen.
Kies je na "WEEK" vervolgens de "MAAND" krijg je meestal wel de correcte plaatsing.
Reputatie 3
Badge +7
Beste Lisa

Dit fenomeen komt bij mij op gezette tijden ook voor. Het is een euvel in de opbouw van de grafiek. Zoals John ook aanheeft kan je door te wisselen tussen week en maand de weergave correct krijgen. Dit gebeurt zowel bij gebruik van Chrome als ook bij gebruik van de Edge browser.

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Vorig jaar heb ik dit al uitvoerig aangekaart bij Daan echter blijft dit probleem zich continu voordoen.
Kies je na "WEEK" vervolgens de "MAAND" krijg je meestal wel de correcte plaatsing.
Beste Lisa

Dit fenomeen komt bij mij op gezette tijden ook voor. Het is een euvel in de opbouw van de grafiek. Zoals John ook aanheeft kan je door te wisselen tussen week en maand de weergave correct krijgen. Dit gebeurt zowel bij gebruik van Chrome als ook bij gebruik van de Edge browser.

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn

Goed dat jullie even meepraten. Ik wist niet dat dit probleem al eerder aangekaart is John! Ik heb zelf ook een Windtegoed en ik zie nu het verbruik van gisteren, dat zou eigenlijk dus pas vandaag rond 17:00 online moeten komen. Raar dat het maandoverzicht het wel goed weer geeft.

In ieder geval is het dus zeker dat het niet klopt B.Fris, het loopt een dag vooruit. De weergave van vandaag is dus die van gisteren etc. Ik zal nog eens naar Daan toelopen, eens horen waarom dit nog niet verholpen is.

Groetjes, Lisa
Reputatie 5
Badge +14
Hoi Lisa, dit fenomeen komt nog steeds regelmatig voor.
Wanneer word dit nu daadwerkelijk opgelost.

Groetjes, JohnKemmer
Reputatie 3
Badge +8
Hoi John,

Bedankt voor je bericht.
Door deze scherpe blik hebben we dit euvel kunnen aankaarten bij de technische dienst, maar helaas is hier nog geen oplossing voor.
We laten dit echter niet rusten en zodra er terugkoppeling is dan zijn jullie hier de eerste die het weten!

Groetjes, Nina

Reageer