Ontevreden over Qurrent

  • 17 maart 2017
  • 12 reacties
  • 393 keer bekeken

in december heb ik een verkopers aan de deur gehad.
Het zag er goed uit, de maandlasten waren beetje lager.
Over de overstapboete deed men ook luchtig, die werd gewoon vergoed. TOP
ze lieten me een mooi filmpje zien over Qurrent, hoe groen ze zijn en dat je 3 windtegoed krijgt. TOP

maar helaas, het was weer te mooi om waar te zijn, de boete word vergoed, maar pas op de eindafrekening.
die 3 windtegoed die krijg ik niet, omdat ik de boete vergoed krijgt.

Ik voel me dus behoorlijk in de maling genomen.

reacties terug krijgen is ook traag en langzaam, slechte service dus.
om iemand anders aan te raden om naar qurrent te gaan doe ik dan ook echt niet.

van de zomer maar eens rond kijken voor een andere energiemaatschappij.

12 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi spiderxp, ik begrijp dat in je gesprek met een energieadviseur van M-Unique (geen Qurrent) niet duidelijk is gecommuniceerd.

De boete wordt vergoed op de jaarafrekening. We begrijpen dat dat niet voor iedereen handig is en in overleg met de klantenservice kan het verrekend worden in je maandbedrag. Dan betaal je elke maand minder zodat je het bedrag sneller hebt.

Via de mail duurt het inderdaad een paar dagen voordat je reactie krijgt (dit gaat steeds sneller) maar via de telefonie, social of community zijn we dagelijks ook bereikbaar.

We hopen je vertrouwen te mogen herstellen en je 100% groene energie te mogen blijven leveren :)

Groeten van Tanja
en de windtegoed?
daar kan ik zeker nog steeds naar fluiten??
Reputatie 5
Badge +13
Hoi spiderxp, bij een contract krijg je 1 welkomstcadeau. Dit kan bijvoorbeeld windtegoed of de boetevergoeding zijn, maar niet allebei.

In je aanmeldbevestiging en contract staat ook vermeld welk welkomstcadeau bij je contract zit. Bij een verlenging krijg je wel weer een verlengcadeau, dit is meestal in de vorm van windtegoed.

Groeten van Tanja
dit bedoel ik dus...
misleidend
een welkomstcadeau als je de kleine lettertjes goed leest.

nu uit eindelijk op de eindnota de vergoeding van 2550 euro ook weer door me neus voorbij gegaan..

geen windtegoed.
geen vergoeding.
geen welkomstcadeau.

alleen maar excuses om zelf beter van te worden.

dat noem men een stichting met geen winstoogmerk..
Reputatie 5
Badge +14
Die 2550 euri is dat niet een beetje erg hoog voor een overstapboete.
whah sorry 250 euro 🙂
In dien mogelijk stap over en bespaar niet alleen op energiekosten.
de Maximale opzegvergoeding per product word pas na 12 maanden vergoed.
bij andere energie maatschappijen betalen uiterlijk tot 3 maanden uit.
zo dat je geen extra kosten heb bij het overstappen.

Qurrent beloven alles te vergoeden. mits je minimaal 12 maanden bij hun blijft.
ga je eerder weg, dan kan je fluiten naar je centen.

ook de beloftes van 3 windtegoed die ik zou krijgen heb ik niet gekregen.

uit eindelijk ben ik voor
250.- euro opzegvergoeding
48.- euro (3x windtegoed van minimaal 250 mWh per jaar x 0.064130)
totaal 298.- euro duurder uit dit jaar door het overstappen

beloftes kunnen en willen ze niet na komen,
Advies als je toch naar qurrent wil:
lees erg goed de kleine letters in de voorwaarden.

als je kan overstappen (na 12 maanden) ga zo snel mogelijk naar een andere.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi spiderxp,

Ik heb je reactie naar dit topic verplaatst. Ik zie dat je vandaag met meerdere collega's contact hebt gehad over deze kwestie. De opzegvergoeding wordt na 12 maanden verrekent op de jaarnota, als er eerder wordt opgezegd vervalt deze vergoeding, dit staat inderdaad in de voorwaarden.


Groet,

Jeroen
ik vind het niet netjes dat je het verplaats in een eerdere reactie..

dit is een bespaar tip, geen reactie op deze tropic.

ten 2e als jullie zeggen dat jullie goedkoper zijn en belofte maken moeten jullie die ook na komen?
en daar heb ik ook over de windtegoed en niet alleen over de opzegging.
blijkbaar ben ik niet de enige met dit soort dingen

https://www.klacht.nl/qurrent/klacht/oplichters-service-desk-0-0/

https://www.klacht.nl/qurrent/klacht/onvolledige-informatie-over-overstapboete/

https://www.overstapervaringen.nl/energie/qurrent/

https://www.gaslicht.com/energieleveranciers/qurrent/klantervaringen

en kan wel door gaan
Reputatie 2
Badge +8
Hoi spiderxp,

Fijn dat ik je net telefonisch hebt gesproken.
Ik ga samen met mijn collega's op zoek naar een gepaste oplossing.
Ik neem na half 5 contact met je op.

Groeten van Giulia

Reageer