Beantwoord

[OPGELOST] Geen registratie windtegoed 17 augustus 2017 in Mijn Energie

Reputatie 3
Badge +7
Er is gisteren geen registratie opgenomen in Mijn Energie van de opgewekte windenergie op 17 augustus jl.
Was de molenaar vrij?
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 21 augustus 2017, 16:51

Dag allen,

Heel scherp van jullie, goed dat jullie de opwek van jullie Windtegoed scherp in de gaten houden! Ik heb vandaag met onze technische dienst gesproken over deze issue. Het bleek dat enkele processen vanaf 18 augustus vasgelopen waren. Het proces dat Windtegoed data die we van de windpark doorkrijgen in MijnEnergie laadt was er één van. Het is inmiddels weer aangezet en als het goed is moeten jullie nu actuele informatie over de opwek van jullie Windtegoed in kunnen zien.

Onze excuses voor de tegenwind!

Groeten,

Natalia
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Lunchpauze.
Reputatie 3
Badge +7
Ook op 19 augustus is het verbruik van 18 augustus niet zichtbaar.
Ik vind dit toch wel vervelend.
Waarom geen ononderbroken volledig geautomatiseerd systeem?
Ik heb het gevoel dat er veel te veel menselijke handelingen worden verricht.
Dit leidt altijd tot meer omissies.
Mocht dit vooraf bekend zijn geweest dan was een melding vooraf wenselijk geweest.
Reputatie 4
Badge +12
Ik had op 17-8 wel 0,16kWh windtegoed. Zeker een andere molen.
Reputatie 5
Badge +14
Ja die had ik ook staan rond de klok van 16:00 uur. Terwijl er normaal pas rond 16:30 bijgeschreven wordt.
Reputatie 3
Badge +6
Hallo, ik krijg zowel op "mijn energie" als in de app vanaf woensdag 16-8-17 geen windoplevering meer te zien, enig idee, staan de molens stil.....of.....onderhoud....
Wilt u hier even naar kijken ?

groet Harry
Reputatie 5
Badge +14
Zullen we daar maar 19 aan toevoegen.
Reputatie 3
Badge +7
Ja, ook vandaag is de opgewekte stroom van de windtegoeden niet bijgeschreven in Mijn Energie.
Ik zou verwachten dat een bedrijf zorgt dat zij zelf dagelijks controleert of een proces de uitgevoerde taak goed heeft uitgevoerd. Dit is een aantal maanden geleden ook al gebeurd en hier is dus niet goed op gereageerd en van geleerd. Jullie zullen begrijpen dat ik teleurgesteld ben in de professionaliteit en volwassenheid van het bedrijf Qurrent. Ik krijg ook het gevoel dat de Qurrent medewerk(st)ers zelf geen windtegoeden hebben.
Reputatie 4
Badge +12
Ik zie trouwens dat het maand- en weekaanzicht van mening verschillen of dat laatste windtegoed van 0,16kWh op woensdag 16 of donderdag 17 augustus was. Dat kan niet aan die molen liggen.
Ik heb precies hetzelfde probleem...
Reputatie 1
Badge +4
Ik ook :?
Dag allen,

Heel scherp van jullie, goed dat jullie de opwek van jullie Windtegoed scherp in de gaten houden! Ik heb vandaag met onze technische dienst gesproken over deze issue. Het bleek dat enkele processen vanaf 18 augustus vasgelopen waren. Het proces dat Windtegoed data die we van de windpark doorkrijgen in MijnEnergie laadt was er één van. Het is inmiddels weer aangezet en als het goed is moeten jullie nu actuele informatie over de opwek van jullie Windtegoed in kunnen zien.

Onze excuses voor de tegenwind!

Groeten,

Natalia
Reputatie 5
Badge +14
Ha, had mijn zuidwester al uit de kast gehaald.
Reputatie 3
Badge +7
Beste Natalia,

Mooi dat het weer is opgelost en dank je wel voor je terugkoppeling.
Wat hebben de technici er nu van geleerd? Een(1) keer fout kan gebeuren, maar dit was niet de eerste keer.
Ik mag hopen dat er een analyse wordt gemaakt van wat de echte oorzaak is en dat er een oplossing of proces is/komt dat dit in de toekomst voorkomt. Als processen stoppen (vastlopen) dat zou dat toch een alarm moeten geven? En dit was vrijdag al begonnen, dus het is niet iets wat unattended in het weekend is ontstaan.
Hoi Jan,

Dit soort momenten moeten we zeker van leren. Het uitvallen van processen hoort ten eerste niet (vaak) te gebeuren, en meestal als dat toch gebeurd, wordt dat snel gesignaleerd en opgepakt. Dit was vrijwel een uitzondering dat het zo lang heeft geduurd, heeft ook enigszins te maken met dat het vakantieperiode is.

Groeten,

Natalia

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen