News

(OPGELOST) Storing Windtegoed niet inzichtelijk sinds 16-10-2018

Badge
de opwekking van wind is al dagen het zelfde hoe kan dat?

8 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi allemaal,

Sinds 16 oktober 2018 wordt het Windtegoed niet automatisch bijgeschreven in de app en Mijn Energie.

Het blijkt dat de oorzaak hiervan bij Outsmart zit, de partij die de opwek van de windmolens monitort en aan ons doorgeeft. Zij ondervinden momenteel problemen waardoor de opwek niet inzichtelijk is en het daardoor niet aan ons kunnen doorgeven.

We houden jullie op de hoogte en laten het weten zodra het is verholpen.

Groet, Tanja

[update 23-10-2018]
Outsmart heeft de verbinding helaas nog niet succesvol hersteld.

[update 25-10 13:23]
Inmiddels is bekent dat het te maken heeft met de mobile dataverbinding tussen de windmolens en Outsmart. Outsmart is nu bezig met het herstellen van de dataverbinding met het windpark. En ik hoop iedereen dus snel goed nieuws te brengen. We zijn ons er bewust van dat een grote groep klanten van Qurrent hier gebruik van maakt en het belangrijk is dat het snel weer werkt.

[update 26-10 11:50]
Hoi allemaal, goed nieuws: de dataverbinding is door Outsmart hersteld. En wij zien direct ook weer dat het windtegoed van de afgelopen dagen weer in de app en Mijn Energie staat. We doen nog een aantal check nu om er zeker van te zijn dat dit bij iedereen het geval is.

[update 26-10 12:36]
Alle checks zijn inmiddels afgerond. Als het goed is moet het bij iedereen weer inzichtelijk zijn. Bedankt voor jullie geduld!
Hallo,

Mijn dagelijkse uitlezen is als laatste gedaan op 5-10-2018. Hoewel het nu 24-10-2018 is.
Zowel stroom als gas.

Groetjes,

Peter
Beste Tanja,

Outsmart doet haar naam geen eer aan. Dit kan toch niet. Begrijp niet dat Qurrent geen actie onderneemt. Wat doet Qurrent?

Met vriendelijke groet,
Rob
Reputatie 5
Badge +14
Het is nu alweer negen dagen geleden dar er voor het laatst windtegoed is bijgeschreven het wordt nu toch wel een beetje vervelend als het nog langer gaat duren.

Krijg dan ook de indruk dat het meer een centen kwestie is geworden.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @RobvanEkeren , wij als Qurrent kunnen helaas weinig actie ondernemen op dit moment.
Onze IT afdeling staat nu dagelijks in direct contact met Outsmart. Er is gezocht naar de oorzaak en een oplossing.

Inmiddels is bekent dat het te maken heeft met de mobile dataverbinding tussen de windmolens en Outsmart. Outsmart is nu bezig met het herstellen van de dataverbinding met het windpark. En ik hoop iedereen dus snel goed nieuws te brengen. We zijn ons er bewust van dat een grote groep klanten van Qurrent hier gebruik van maakt en het belangrijk is dat het snel weer werkt.

Groetjes, Tanja
Reputatie 5
Badge +13
[update 26-10 11:50]
Hoi allemaal, goed nieuws: de dataverbinding is door Outsmart hersteld. En wij zien direct ook weer dat het windtegoed van de afgelopen dagen weer in de app en Mijn Energie staat. We doen nog een aantal check nu om er zeker van te zijn dat dit bij iedereen het geval is.

[update 26-10 12:36]
Alle checks zijn inmiddels afgerond. Als het goed is moet het bij iedereen weer inzichtelijk zijn. Bedankt voor jullie geduld!
Reputatie 2
Badge +6
Hier is ook alles weer inzichtelijk, fijn.

De opbrengst van deze oktober is wel weer dramatisch te noemen. Met nog enkele dagen te gaan zit de opwek pas op 44% van de verwachtte opbrengst voor oktober. Dit jaar is nog geen enkele maand de verwachtte opbrengst gehaald (P50), en dat gaat deze maand ook zeker niet lukken...
Reputatie 5
Badge +13
Inderdaad balen @MK102 dat de wind er nog niet zo een zin in heeft...

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen