Vraag

Overzicht opbrengst windtegoeden wordt niet geupdate

• 18 februari 2019
  • 5 reacties
  • 70 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +4
Sinds begin februari wordt bij mij het overzicht windtegoed niet meer geupdate (op de app). Aangezien deze tegoeden 5 jaar doorlopen, verwacht ik dat ik dit overzicht ook krijg nadat ik ben overgestapt naar een andere leverancier.

Afspraak is namelijk dat je kunt kiezen de windtegoeden door te laten lopen, daar hoort ook een overzicht van de opbrengst bij.

5 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi @MennoEck,

Bedankt voor je bericht.

Dat je de opwek van je Windtegoeden niet meer kunt inzien, komt inderdaad doordat je geen energie meer van ons ontvangt.

Wanneer je nog wel in het bezit bent van betaalde Windtegoeden, kun je ervoor kiezen deze in één keer te laten uitbetalen tegen de restwaarde of jaarlijks te laten uitkeren. Wij hebben nog niet officieel doorgekregen hoe je dat wil regelen. Wij horen het graag, en maken het dan voor je in orde.

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +4
Hoi @MennoEck,

Bedankt voor je bericht.

Dat je de opwek van je Windtegoeden niet meer kunt inzien, komt inderdaad doordat je geen energie meer van ons ontvangt.

Wanneer je nog wel in het bezit bent van betaalde Windtegoeden, kun je ervoor kiezen deze in één keer te laten uitbetalen tegen de restwaarde of jaarlijks te laten uitkeren. Wij hebben nog niet officieel doorgekregen hoe je dat wil regelen. Wij horen het graag, en maken het dan voor je in orde.

Groet,
Tomer

Hi Tomer, aangezien ik heb begrepen dat de uitkering in 1 keer maar 50% van de waarde betreft, houdt ik jullie aan het contract. Ik verwacht dus komende 5 jaren een vergoeding gebaseerd op de opbrengst van de Windtegoeden.

En dat betekent dat ik verwacht dat ik tot het einde van de looptijd inzicht houdt in de opbrengst van de Windtegoeden.

Een van de redenen dat ik bij Qurrent vertrokken ben is juist omdat jullie eenzijdig gestopt zijn met het beschikbaar stellen van windtegoeden en daarnaast bezig zijn om het collectief (groep van mensen met zeggenschap over projecten) actief leeg te laten lopen.

Daarnaast zie ik niet dat Greenchoice enig initiatief vertoont om een gebruikerscommunity op te zetten, wat mij duidelijk maakt wat voor een soort club jullie worden.

Inzicht in de opbrengst van de molen is noodzakelijk omdat ik wil kunnen controleren dat de jaarlijkse afrekeningen kloppen. Daarnaast is dit inzicht onderdeel van het contract windtegoeden en kan dus niet eenzijdig worden gestopt.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MennoEck,

Dankjewel voor je reactie.
Als je er voor kiest dat we je jaarlijks je Windtegoed uitbetalen krijg je ieder jaar een vergoeding van 250 kWh per Windtegoed, berekend met de dan geldende tarieven.
Op dit moment zijn je Windtegoeden nog gewoon te volgen in Mijn Energie.

Daarnaast vind ik het jammer dat je zo denkt over het samengaan met Greenchoice. We willen er juist voor zorgen dat Nederland steeds groener wordt, en samen kunnen we een stuk meer concurrentie leveren tegen de grote grijze leveranciers.

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +4
Hoi @MennoEck,

Dankjewel voor je reactie.
Als je er voor kiest dat we je jaarlijks je Windtegoed uitbetalen krijg je ieder jaar een vergoeding van 250 kWh per Windtegoed, berekend met de dan geldende tarieven.
Op dit moment zijn je Windtegoeden nog gewoon te volgen in Mijn Energie.

Daarnaast vind ik het jammer dat je zo denkt over het samengaan met Greenchoice. We willen er juist voor zorgen dat Nederland steeds groener wordt, en samen kunnen we een stuk meer concurrentie leveren tegen de grote grijze leveranciers.

Groet, Joost

Hi Joost,
Ik hoop dat je bedoelt dat ik minimaal 250kWh per windtegoed krijg en dat ik nog steeds inzicht houdt in de meer opbrengst (maar dat is een detail).
Wat de opstand tegen de grote "reuzen" betreft, heb ik op dit moment meer vertrouwen in Eneco die werkelijk zelf investeert en stimuleert om verder te komen (in plaats van verhandelen van andermans capaciteit).
Ik hoop dat Greenchoice op gegeven moment het licht ziet, en ik zie met interesse de positie als "meer groene leverancier" bij de volgende ranking tegemoet.
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @MennoEck,

Mijn collega bedoelt inderdaad minimaal 250 kWh, want we garanderen sowieso 250 kWh!
Uiteindelijk is zoveel mogelijk groen natuurlijk het beste. Alles helpt, dus we zijn dan ook blij met elke leverancier die hierin investeert en dit stimuleert. De weg kan anders zijn, maar als de achterliggende gedachte groen is kunnen er grote sprongen gemaakt worden.

Groet, Simon

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen