Vraag

Stijgt mijn windtegoed met de energieprijzen mee?

• 16 juni 2018
  • 6 reacties
  • 186 keer bekeken

Badge
Goedendag.
De energieprijzen gaan stijgen. Gaat de vergoeding voor mijn windtegoeden dan ook omhoog?
Of blijft dit gelijk omdat ik een vast contract heb?
m vr gr Leo

6 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hallo Leo,

Bij ons zijn de vergoedingen van het windtegoed gekoppeld aan de tarieven uit het contract. In jouw geval verwacht ik dus dat je vergoeding niet omhoog gaat omdat deze ook gekoppeld is aan de tarieven uit je contract.

Groet,

MK102
Reputatie 3
Badge +9
Hoi LeoZoon,

Goeie vraag! Zoals MK102 ook aangeeft (bedankt voor je antwoord!) is de opbrengst van het windtegoed gekoppeld aan de prijs die voor je de groene energie betaalt. En dus de tarieven uit je contract.

Groet,

Jeroen
Reputatie 5
Badge +14
Maar dan anders gesteld. Ik heb mijn windtegoeden in 2015 en 2016 aangeschaft tegen de prijs zoals vermeld in mijn 3 jarig contract. Dit contract eindigt op 20 augustus a.s. Het nieuwe contract heeft een hogere kostprijs per kWh. Word mijn windtegoed dan verrekend met het nieuwe contract of blijft dan het oude, waarbij de windtegoeden zijn aangeschaft, als basis dienen voor de berekening.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi John,

Bij een verlenging, en dus een nieuw contract, wordt het verrekend met de tarieven uit je nieuwe contract.

Groet,

Jeroen
Reputatie 5
Badge +14
Dus in dit geval gunstig voor mij. 4 st. windtegoed zijn aangeschaft voor € 55,00 p/st en nog 1 voor € 75,00 + 1 gratis. en de energieprijs is t.o.v. augustus 2015 gestegen. Maar waar praten we over, het verschil is € 0,77 per 100 kWh zal maar een halve aspirine halen bij de drogist.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi John,

Het verschil is inderdaad minimaal! Kan ik de verlenging al voor je in orde maken? :)

Groet,

Jeroen

Reageer