News

Vooraankondiging wijziging data Windtegoed en nieuw dashboard

Reputatie 5
Badge +13
[UPDATE 13-4-2018]
Hoi allemaal, het rechttrekken van de data van 6 en 7 maart is gisteravond goed gegaan. De juiste data staat nu in Mijn Energie en de app.
Groet, Tanja

[UPDATE 11-4-2018]

Hoi allemaal, we hebben gezien dat de data van 6 en 7 in Mijn Energie en de app onjuist is. De juiste data die we van Outsmart hebben ontvangen is hoger dan wat je nu ziet.

We zullen donderdagavond 12 april rond 21:00 de data aanpassen in:

6 april laat 0,01 zien en dat moet ca. 0,99 zijn per Windtegoed
7 april laat niets zien en dat moet ca 0,46 zijn per Windtegoed

Ik houd het donderdag in de gaten en controleer vrijdagochtend of alles er dan goed in staat.

En de permanente fix laat gelukkig niet lang meer op zich wachten. 25 april gaat de nieuwe tool live. :)

Groeten van Tanja

-------------------------------------------
Hallo allemaal,

Zoals velen van jullie weten zijn we druk bezig met het bouwen van een Windtegoed-functie waarmee iedereen beter inzicht krijgt in de opwek van de Windtegoeden. Op 23 april 25 april zullen we deze functie voor iedereen in Mijn Energie de app uitbrengen. Daarnaast zien we dat de juiste data voor de maand maart in Mijn Energie en de app gezet moet worden. Dit gaan we woensdagavond 28 maart donderdagavond 29 maart doen. Meer hierover kan je hieronder lezen.

Vooraankondiging wijziging data Windtegoed in Mijn Energie en app
Een aantal dagen van de maand maart bevat op dit moment in Mijn Energie en de app de onjuiste data. (Waarom dit is gebeurd kan je hier teruglezen)

Woensdagavond 28 maart donderdagavond 29 maart rond 21:00 wordt de juiste data van het Windtegoed, van de beheerder Outsmart, opnieuw in Mijn Energie en de app ingeladen zodat iedereen weer de juiste data ziet.

Dit heeft alleen effect op wat je ziet in Mijn Energie en de app, niet op uitbetalingen van het windtegoed op de jaarnota. Hier stond al de juiste data.

Wijziging in de app en Mijn Energie
Dat betekent dat de data van de maand maart wijzigt in de juiste data. Het verschil voor de maand maart zal ongeveer 35% per Windtegoed lager zijn. Je daadwerkelijke opbrengst wordt dus niet verlaagd, alleen de juiste data komt nu in het overzicht te staan. Deze opbrengsten staan ook op alle jaarnota’s en kan je later ook teruglezen in het rapport van Outsmart.

Nieuw Windtegoed systeem
Eerder hebben we al aangekondigd dat er een systeemaanpassing nodig is om er voor te zorgen dat het opnieuw inladen van de juiste data niet meer nodig is. Deze aanpassing zorgt voor een continue synchronisatie met Outsmart. Op 23 april 25 april zullen we deze aanpassing doorvoeren zodat de app en Mijn Energie altijd gelijk zijn aan Outsmart.

Ook zal de alarmbeltool op 23 april 25 april live gaan. Hiermee krijgen wij direct een melding als een opvallende onjuiste waarde in Mijn Energie en de app komst te staan en kunnen we jullie pro-actief informeren.

Groeten van Tanja

14 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Fijn dat er nu wel vooraf aangegeven wordt dat er weer een aanpassing aankomt.
Verder kijk ik uit naar de aanpassing van het systeem. Hopelijk werkt alles vanaf dan naar behoren en zijn we verlost van de grote aanpassingen achteraf.
Reputatie 3
Badge +10
Hoi tanja,

fijn om te horen, kan niet wachter om het uit te proberen.

groetjes richard
Reputatie 2
Badge +6
@Tanja van Qurrent
De aangekondigde correctie van gister avond lijkt niet doorgevoerd te zijn? Alle waardes zijn nog precies het zelfde in Mijn Energie.
Nu is er gelukkig een vooraankondiging, gebeurt er niets 😉
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @MK102, je bent me net iets te snel af ;)

Ik zag inderdaad ook gisteravond dat er niets was gewijzigd.

Het klopt dat er nog niet iets is aangepast. Ik hoor zojuist dat het verplaatst is naar vanavond.

Het idee was om het gelijktijdig met een algemene update van het systeem te doen. (geen updates waar jullie direct iets van merken) Dit lukte helaas niet. Dat kon blijkbaar niet gelijktijdig. Vandaar dat het vanavond 29-3-2018 apart wordt gedaan, rond 21:00.

Groetjes, Tanja
Reputatie 5
Badge +14
Donderdagavond alsnog gelukt.
Reputatie 5
Badge +13
Inderdaad @JohnKemmer 🙂 Gisteravond is het wel gelukt.

Groetjes, Tanja
Vorige week stond mijn Windtegoed op 648 KWh.Nu staat hij ineens op 623 KWh.Ik weet dat er afgelopen jaar problemen waren met het inlezen van de data.Is dat nu weer het geval?

Moderator Tessa 05-04-2018
Ik heb je bericht even verplaatst naar dit topic.
Badge
hoi
5 april windkracht 3 en mijn 12 delen brengen 12 kWh op
dan 6 april iets meer wind opbrengst 1 kWh
en 7 april ook 1 kWh.
iemand enig idee?

Ik heb je bericht naar dit topic verplaatst, zie hieronder de reactie van Tanja.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi allemaal, we hebben gezien dat de data van 6 en 7 in Mijn Energie en de app onjuist is. De juiste data die we van Outsmart hebben ontvangen is hoger dan wat je nu ziet.

We zullen donderdagavond 12 april rond 21:00 de data aanpassen in:

6 april laat 0,01 zien en dat moet ca. 0,99 zijn per Windtegoed
7 april laat niets zien en dat moet ca 0,46 zijn per Windtegoed

Ik houd het donderdag in de gaten en controleer vrijdagochtend of alles er dan goed in staat.

Groeten van Tanja
Vandaag 11 april crash mijn Qcurrent app bij selecteren van mijn windmolen. Geeft geen windkracht aan en geeft geen resultaat in kWh af. App crash vrijwel meteen. Dit na update volgens mij van gisteren. (Handmatig)
Was dit al bekend.

Groet Maurice
ik vraag me af waarom gisteren in mijn app 33% wind tegoed heb en nu op deze site maar 20 % heb
Reputatie 4
Badge +8
Hoi,

@Maurice
Wij gaan nakijken wat het probleem is met jouw app.

@RTichelaar
Welkom op de community 🙂 De berekening wordt anders gemaakt. Bij de ene zie je het percentage van het daadwerkelijke verbruik en bij de andere zie je het percentage van het verwachte verbruik. Hierdoor komt het niet overeen. Het is de bedoeling dat wij dit gelijk gaan trekken, maar ik durf nog niet te zeggen wanneer.

Groet,
Tessa
Tessa van Qurrent schreef:

Hoi,

@Maurice
Wij gaan nakijken wat het probleem is met jouw app.

Hi Tessa,
Dank voor snelle reactie. Ik heb vandaag weer getest en hij doet het weer! Ik heb dit toen ook via crash service van Google gemeld. Misschien hebben zij / programmeurs iets gedaan.

Maar in ieder geval bedankt ????

Groetjes Maurice
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Maurice,

Fijn dat hij het weer doet! 🙂

Groet,
Tessa

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen