Beantwoord

Waarom is de opbrengst van mijn Windtegoed opeens minder?

• 23 februari 2017
  • 2 reacties
  • 237 keer bekeken

Vorige week was mijn totaal van windtegoed 1080 kwh
Deze week is dit 936 kwh.
Draaien die molens terug ?
Wie controleert trouwens de juistheid van de waardes, een onafhankelijke instantie.
Ik begin mijn vertrouwen te verliezen in de juistheid van het windtegoed van Qurrent, al de zoveelste keer dat het windtegoed niet juist
is.
Voor mij een reden mijn contract bij Qurrent niet te verlengen
icon

Beste antwoord door Annick van Qurrent 24 februari 2017, 15:07

Dag WillemBrecht,

Welkom op onze community, fijn dat je hier gelijk gebruik van maakt om je vraag te stellen.

We hebben te kampen gehad met een storing waardoor je negatief verbruik te zien kreeg in de app en Mijn Energie. Deze storing is verholpen, we hebben opnieuw de juiste data ingelezen. Hierdoor bleek echter ook dat de opwek minder was. Natuurlijk zorgen wij altijd dat je gegarandeerd 250 kWh per Windtegoed per jaar opwekt.

Wat betreft de controle, wij ontvangen onze data rechtstreeks van de partij die het Windmolenpark monitort. Het enige wat wij doen, is deze data doorvertalen in je app en Mijn Energie.
Alle details omtrent de storing en de oplossing in samenwerking met onze Windmolenparkmonitor vind je hier.

Groeten van Annick
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +5
Dag WillemBrecht,

Welkom op onze community, fijn dat je hier gelijk gebruik van maakt om je vraag te stellen.

We hebben te kampen gehad met een storing waardoor je negatief verbruik te zien kreeg in de app en Mijn Energie. Deze storing is verholpen, we hebben opnieuw de juiste data ingelezen. Hierdoor bleek echter ook dat de opwek minder was. Natuurlijk zorgen wij altijd dat je gegarandeerd 250 kWh per Windtegoed per jaar opwekt.

Wat betreft de controle, wij ontvangen onze data rechtstreeks van de partij die het Windmolenpark monitort. Het enige wat wij doen, is deze data doorvertalen in je app en Mijn Energie.
Alle details omtrent de storing en de oplossing in samenwerking met onze Windmolenparkmonitor vind je hier.

Groeten van Annick
Ik blijf het een vaag verhaal vinden omdat dit al de vierde keer is dat er fouten worden gemaakt met de waarden van het windtegoed.
Een goede verbetering zou zijn wanneer je 'live' dwz met een korte interval de opbrengst kunt zien zoals je dat ook kunt zien bij je eigen verbruik met de slimme meter.
Controle is dan ook eenvoudiger voor de gebruiker. Mijn vetrouwen is nog niet helemaal terug.
Willem Brecht

Reageer