Waarom loopt het opwekpercentage van je Windtegoed niet gelijk aan je jaarnota?

• 6 januari 2017
  • 1 reactie
  • 234 keer bekeken

Afgelopen week heb ik mijn jaarnota ontvangen.
Zelf opgewekte stroom ongeveer 14% in 2016.
Ik vraag mij af waarom men niet direct na opgeven meterstanden voor jaarnota de opgewekte stroom weer op 0% zet. Nu een week na de jaar afrekening heb ik al een percentage van 32% op mijn computer en 100% op mijn telefoon staan.
Het aantal kw op mijn telefoon staat op 45, 50 kw terwijl dit al veel meer zou moeten zijn als je rekent dat ik op 6-11-2016 mijn jaar meterstanden al heb opgegeven en 8 wind tegoeden heb..
ER KLOPT GEEN JOTA VAN.

Hoop dat Qurrent de juiste gegevens bij mij gaat invullen

Cees Tesselaar, Petten

1 reactie

Badge +5
Beste Cees,

Bedankt voor je suggestie! Zoals telefonisch besproken, zijn er natuurlijk voor- en nadelen voor beide scenario's. Het beginnen bij 0 na ontvangst van je jaarnota maakt het natuurlijk makkelijk om bij te houden hoe je verbruik zich verhoud ten opzichte van je opwek met zicht op de jaarnota. Echter als je, net als jij, op verschillende momenten Windtegoeden aanschaft, raak je hierdoor het overzicht kwijt van wat je totale Windtegoeden opwekken. Ben benieuwd hoe onze andere leden hier over denken dus bij deze de oproep aan iedereen, wat vinden jullie ? 🙂

Wat betreft de discrepantie tussen Mijn Energie en de app; In Mijn Energie is het opgewekte percentage van je werkelijke verbruik tot nu toe op basis van je Qbox of slimme meterstanden en in de app laten we het percentage zien op basis van je verwachte jaarverbruik op basis van je historische verbruiksgegevens.
Dit maakt het natuurlijk niet overzichtelijker voor je. Daarom werken we hard aan het ontwikkelen van een geheel nieuwe app. We houden jullie hier natuurlijk van op de hoogte en zullen jullie tzt vragen om mee te denken. Daar is de community bij uitstek het podium voor 🙂

Nogmaals bedankt voor het fijne gesprek Cees, en ik hoop dat de andere leden van zich laten horen met hun ideeen over jouw suggestie.

Groeten van Annick

Reageer