Vraag

Wanneer krijg ik mijn windtegoed nu eens uitbetaald?

• 16 november 2018
  • 10 reacties
  • 325 keer bekeken

In 2016/2017 ben ik een jaar klant geweest bij Qurrent en is mij een aanbieding gedaan om windtegoed te kopen. Dit heb ik gedaan met de wetenschap (en zwart op wit in voorwaarden) dat deze voor 5 jaar zou renderen zelfs als je weg gaat (ook al is het rendement zeer laag, toch een bijdrage aan een groener milieu). Na een jaar ging ik dus weg bij Qurrent, maar mijn windtegoed zou nog ruim 4 jaar actief moeten blijven. Echter.. uit het oog uit het hart blijkbaar bij Qurrent, want sindsdien radiostilte. Na meerdere malen chatten, bellen en mailen heb ik herhaaldelijk mijn verhaal moeten doen dat ik mijn windtegoed uitbetaald wil zien van het afgelopen jaar, ook al neem ik geen stroom meer af. Herhaaldelijk is mij tevens toegezegd (na een hoop pijn en moeite) dat ik hier inderdaad recht op heb en dat dit alsnog wordt uitbetaald.

En vervolgens weer die bekende radiostile waar Qurrent zo goed in is.. zaken beloven en vervolgens nooit meer iets laten horen. Ik wilde dit maar eens delen voor mensen die overwegen over te stappen naar dit bedrijf, al 4 jaar op rij de groenste.. alleen communicatie met de klant en afspraken nakomen hoor maar. @Qurrent misschien dat jullie me via deze weg nog eens kunnen helpen jullie belofte na te komen (lees: windtegoed uitkering waar ik recht op heb)?

10 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MichaelvL.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Zojuist heb ik geprobeerd om je telefonisch te bereiken over bovenstaande kwestie. Helaas kreeg ik geen gehoor. Daarom ik heb ik een bericht op je voicemail ingesproken en je een e-mail verstuurd.
Hopelijk biedt deze e-mail enigszins een passende oplossing voor deze kwestie.

Groeten,
Julian
Via e-mail heb ik op hier bovengenoemde communicatie gereageerd, echter na ruim 2 weken nog altijd geen antwoord, helaas een herkenbaar patroon in de klantcommunicatie bij Qurrent.

De passende oplossing waar over is gesproken was daarbij ook passend voor Qurrent, maar zeker niet voor mij als klant. Omdat Qurrent met de overname door Greenchoice nu allerlei problemen ondervindt is mij gevraagd om dan maar het restbedrag windtegoed uit te laten betalen en oh ja daar gaat dan nog wel 5 euro administratiekosten vanaf.. Omgekeerd wereld toch; Qurrent heeft problemen en ik moet daar als klant voor opdraaien??

Kom nu aub eens met een passende oplossing Qurrent!
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MichaelvL.

Bedankt voor je reactie. Excuus voor mijn verlate reactie op je e-mail.

Als je geen klant meer bent van Qurrent maar nog wel Windtegoeden in je bezit hebt, betaal je sowieso € 5,- administratiekosten per Windtegoed per jaar (met een maximum van € 25,-).
Als je de Windtegoeden opzegt en direct laat uitbetalen, betaal je de € 5,- per Windtegoed eenmalig waarna er volledige uitbetaling van het restbedrag zal plaatsvinden. Dit restbedrag zou in jouw geval rond de € 45,- liggen.
In welk geval dan ook betaal je administratiekosten voor de Windtegoeden als je geen klant meer van ons bent. De opzegging van je Windtegoeden met directe uitbetaling lijkt me voor jou dus nog steeds de meest passende oplossing.

Graag hoor ik van je voor welke optie je wilt gaan.

Groeten,
Julian
Dag Julian,

dan zou ik graag het restbedrag willen laten uitbetalen.

M.v.g.
Michael
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MichaelvL.

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb zojuist aangegeven bij ons orderteam dat je kiest voor opzegging met uitbetaling van het restbedrag. Zij zullen dit proces zo snel mogelijk in gang zetten.

Groeten,
Julian

Update van moderator Julian 12-12-2018:

Helaas is de taak nog niet verwerkt. Ik heb zojuist gevraagd of het orderteam de taak nu snel kan oppakken.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @MichaelvL,

Zojuist is je verzoek om het restbedrag uit te laten betalen afgerond. Onze financiële afdeling zal het bedrag snel overmaken.

Groet,
Tomer
Dag Tomer,

is het bedrag inmiddels over gemaakt en krijg ik hier nog een mail met factuur van?

mvg
michael
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @MichaelvL,

Het bedrag is inmiddels uitgekeerd. Helaas hebben we hier geen aparte factuur voor.

Groet,
Tomer
Dag Tomer,

dat is raar, zeker gezien het bedrag wat ik heb ontvangen nog niet de helft van de 45 euro is die Julian heeft genoemd in de eerste post?? Bijzonder dus dat hier geen factuur voor is.. Voor mij is het klaar met Qurrent (of greenchoice)

Gr,
Michael
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MichaelvL,

Excuus voor het lange wachten, en voor de verwarring.
De uitbetaling gaat om 50% van de aanschafwaarde voor de resterende looptijd. Omdat je al een tijdje gebruik maakte van je Windtegoed wordt het iets minder waard.

Groet, Joost

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen