Beantwoord

Wat kan ik doen met mijn 4 Windtegoeden als ik over ga stappen naar een andere leverancier?

• 24 december 2018
  • 6 reacties
  • 261 keer bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
ik heb 4 windtegoeden. Ik heb er ongeveer 4 jaar geleden 300 euro voor betaald. Ik stap nu over naar een andere leverancier. Krijg ik nu mijn 300 euro terug?
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 27 december 2018, 17:48

Hoi @TonVermin.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Allereerst is het misschien fijn om je wat duidelijkheid te geven: je hebt momenteel inderdaad 4 Windtegoeden die je op 17 april 2015 hebt besteld. Hier heb je destijds ( 4 x € 55,- = ) € 220,- euro voor betaalt.
Als je overstapt naar een andere leverancier kun je uit twee opties kiezen:

1. Je behoudt de Windtegoeden. Je krijgt dan per Windtegoed jaarlijks nog steeds een uitkering van 250 kWh tegen het dan geldende 1 Jaar Prijs Zeker tarief (kale leveringstarief + GvO). Per Windtegoed geldt er wel een aftrek van € 5,- administratiekosten per Windtegoed met een maximum van € 25,-.

2. Je laat het resterende rendement van het Windtegoed uitbetalen. Je ontvangt in dit geval 50% van de originele aanschafwaarde van het Windtegoed. Ook hierbij geldt er een aftrek van € 5,- administratiekosten per Windtegoed met een maximum van € 25,-.

Uiteraard horen we graag van je voor welke optie je gaat.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @TonVermin.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Allereerst is het misschien fijn om je wat duidelijkheid te geven: je hebt momenteel inderdaad 4 Windtegoeden die je op 17 april 2015 hebt besteld. Hier heb je destijds ( 4 x € 55,- = ) € 220,- euro voor betaalt.
Als je overstapt naar een andere leverancier kun je uit twee opties kiezen:

1. Je behoudt de Windtegoeden. Je krijgt dan per Windtegoed jaarlijks nog steeds een uitkering van 250 kWh tegen het dan geldende 1 Jaar Prijs Zeker tarief (kale leveringstarief + GvO). Per Windtegoed geldt er wel een aftrek van € 5,- administratiekosten per Windtegoed met een maximum van € 25,-.

2. Je laat het resterende rendement van het Windtegoed uitbetalen. Je ontvangt in dit geval 50% van de originele aanschafwaarde van het Windtegoed. Ook hierbij geldt er een aftrek van € 5,- administratiekosten per Windtegoed met een maximum van € 25,-.

Uiteraard horen we graag van je voor welke optie je gaat.

Groeten,
Julian
Ik heb in 2015 per windtegoed 75 euro betaald en geen 55 euro. Dat weet ik nog omdat later het instapbedrag naar 55 euro werd verlaagd. Kun je dat nog uitzoeken.
Reputatie 4
Badge +8
In dat geval verandert de rekensom natuurlijk. Omdat ik je gegevens niet kan inzien, kan ik ook je profiel niet bekijken. Mocht je dit wel willen, dan ontvangen wij graag je postcode en huisnummer, zodat we met je kunnen meekijken.

Groet,
Tomer
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @TonVermin.

Bedankt voor je reactie en het doorgeven van je gegevens. Uit overwegingen ter bescherming van je privacy heb ik het bericht waarin deze gegevens waren verwerkt zojuist verwijderd.

Ik zie inderdaad op je factuur in 2015 dat je € 75,- per Windtegoed hebt betaald. Excuus voor de verwarring. Weet je al voor welke optie je wilt gaan met betrekking tot het opzeggen van de Windtegoeden? Dan zetten wij de door jou gewenste optie graag in gang.

Groeten,
Julian
DAN GA IK VOOR OPTIE 2 IK ZIE HET BEDRAG GRAAG TEGEMOET OP MIJN BIJ JULLIE REEDS BEKENDE REKENING.
Reputatie 2
Badge +9
Dank voor je reactie Ton. We gaan je Windtegoeden laten uitbetalen voor 50% van de aanschafwaarde voor de resterende looptijd.
Zodra dit verwerkt is en de uitbetaling klaar staat hoor je van ons!

Groet, Joost

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen