Beantwoord

Windtegoed, 49% van verwachte jaargebruik opgewekt op 5 januari?

• 5 januari 2017
  • 12 reacties
  • 544 keer bekeken

ik heb 11 windtegoeden, in 2016 daarmee bijna 90% van mijn jaargebruik opgewekt. Nu zie ik op de Qurrent app dat ik in 2017 met 30 kWh al 49 % van het verwachte jaargebruik voor 2017 heb opgewekt...
En dat terwijl mijn maandbedrag is verhoogd op basis van het verwachte jaargebruik voor 2017.

Er klopt ergens iets niet met het verwachtingspatroon....kan het zijn dat de verwachte jaartotalen voor 2017 niet zijn overgenomen?
icon

Beste antwoord door Lissa van Qurrent 22 maart 2017, 15:49

Ha Lara, we zijn nu ruim een maand verder, maar de app toont nog steeds niet de juiste informatie.

De app geeft nu aan dat ik bijna 3417 kwh heb opgewekt en dat dat 82 % is van mijn verwachte jaarverbruik.

Als ik het zo bekijk lijkt het erop dat de opgewekte energie van 2017 wordt opgeteld bij het jaartotaal van 2016 en dat het verbruik van 2017 wordt opgeteld bij het verwachte jaargebruik van 2016.

Hoi Jaap_Boer, Zover ik weet is het percentage in de app gebaseerd op het verwachte jaar verbruik en in "Mijn Energie" wat al daadwerkelijk is opgewekt vanaf contract datum. Dit kan resulteren in een zeer hoog zelf opgewekt vermogen bij de start van een nieuwe contract periode maar zal gaande weg zakken en stabiliseren.

Goedemiddag beide,

We hebben twee weken geleden het verschil tussen de percentages opgepakt en deze zouden in Mijn Energie en in de App gelijk moeten zijn. Hoe staat het nu met het percentage? Is het duidelijker geworden?

Groetjes, Lisa
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Dat is inmiddels al hersteld. Het enige dat nu nog mankeert is het verversen van de weergave in de app dit duurt langer dan 10 minuten.
Hoi Lisa van Qurrent,

Het valt mij nu pas eigenlijk op maar mijn wind opwek in de app wijkt sterk af van de weergave in Mijn energie
Mijn tegoed is op dit moment van schrijven, vrijdag 24 maart 967 kWh en dit is om en nabij de 40% zoals vermeld in Mijn energie,
In de app staat het opgewekt vermogen op 1521 kWh maar dan vanaf 20 augustus 2015.
Dacht toch dat de registratie bij iedere start van een contractlevering de teller op nul ging of is dit alleen maar in Mijn energie.

Hoi JohnKemmer,

Ik vindt het jammer om te lezen dat er in je app de opwek van de Windtegoeden afwijkt van Mijn Energie. Helaas hebben wij geen inzicht wat er wordt vermeld in de app. Kan je een screenshot sturen van de app en Mijn Energie? Zo heeft de technische dienst meer inzicht op de huidige situatie, waardoor wij het weer voor je kunnen oplossen.

Groeten van Lara
Reputatie 5
Badge +14
Hoi Lisa van Qurrent,

Het valt mij nu pas eigenlijk op maar mijn wind opwek in de app wijkt sterk af van de weergave in Mijn energie
Mijn tegoed is op dit moment van schrijven, vrijdag 24 maart 967 kWh en dit is om en nabij de 40% zoals vermeld in Mijn energie,
In de app staat het opgewekt vermogen op 1521 kWh maar dan vanaf 20 augustus 2015.
Dacht toch dat de registratie bij iedere start van een contractlevering de teller op nul ging of is dit alleen maar in Mijn energie.
Reputatie 5
Badge +14
Hoi Lisa,
Waarschijnlijk is dit mijn deur voorbij gegaan. In de app staat een windproductie van 27 % en in 'Mijn energie' is de productie 39 %.
Ha Lara, we zijn nu ruim een maand verder, maar de app toont nog steeds niet de juiste informatie.

De app geeft nu aan dat ik bijna 3417 kwh heb opgewekt en dat dat 82 % is van mijn verwachte jaarverbruik.

Als ik het zo bekijk lijkt het erop dat de opgewekte energie van 2017 wordt opgeteld bij het jaartotaal van 2016 en dat het verbruik van 2017 wordt opgeteld bij het verwachte jaargebruik van 2016.

Hoi Jaap_Boer, Zover ik weet is het percentage in de app gebaseerd op het verwachte jaar verbruik en in "Mijn Energie" wat al daadwerkelijk is opgewekt vanaf contract datum. Dit kan resulteren in een zeer hoog zelf opgewekt vermogen bij de start van een nieuwe contract periode maar zal gaande weg zakken en stabiliseren.

Goedemiddag beide,

We hebben twee weken geleden het verschil tussen de percentages opgepakt en deze zouden in Mijn Energie en in de App gelijk moeten zijn. Hoe staat het nu met het percentage? Is het duidelijker geworden?

Groetjes, Lisa
Reputatie 5
Badge +14

Hallo Jaap! Je hebt veel groene energie op kunnen wekken. Dat is geweldig. Het is inderdaad zo dat de verwachtingen nog niet zijn verwerkt in het systeem. Ik raad je aan om het even in de gaten te houden.

Groetjes,
Lara
zowiezo ben ik benieuwd wanneer je een totaal overzicht krijgt of online kan bekijken van Qurrent over kosten van je verbruik - de opbrengst van je windtegoed. Ik kan dit nergens online zien en krijg ik dit overzicht per 1 januari of op de datum dat mijn 1e windtegoeden zijn ingegaan?
Situatie is wel gewijzigd maar nog niet correct: de telling gaat nu uit van het verwachte jaarverbruik van 2016 en telt door...
68,3 kwh totaal, en de app geeft aan 30,65 opgewekt. Geen 49% dus
Hebt u toevallig ongeveer 60 KWh gebruikt?

Reageer