Beantwoord

Windtegoed en live-verbruik niet zichtbaar

• 15 januari 2018
  • 11 reacties
  • 294 keer bekeken

Sinds 2 januari lid geworden van Qurrent.
We nemen alleen elektra af omdat we geen gasaansluiting hebben.

Toen ik mijn QBox mono ontving; heb ik deze gelijk aangesloten.
Ik heb slimme meters.

Helaas is mijn (live-)verbruik niet zichtbaar.
Ook zou ik 1 windtegoed ontvangen en ik was van plan om nog bij te bestellen.
Echter is mijn windtegoed helemaal niet zichtbaar en wat ik sinds 2 januari heb opgewekt is ook niet inzichtelijk.

Via de mail krijg ik 0 reacties. Ik heb al eerder een bericht geplaatst op de community bij een sticky bericht. Echter krijg ik geen respons terwijl iemand anders later dan mij ook dezelfde vraag heeft en dit wordt wel beantwoord.

Ik krijg bijna spijt van mijn keuze voor Qurrent.
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 16 januari 2018, 02:10

Ik heb slimme meters.

Echter is mijn windtegoed helemaal niet zichtbaar en wat ik sinds 2 januari heb opgewekt is ook niet inzichtelijk.

Via de mail krijg ik 0 reacties. Ik heb al eerder een bericht geplaatst op de community bij een sticky bericht. Echter krijg ik geen respons terwijl iemand anders later dan mij ook dezelfde vraag heeft en dit wordt wel beantwoord.

Hoi Gerlof,

Ik denk dat @Nathan van Qurrent je reactie van een week geleden over je QBox over het hoofd heeft gezien. Wat John.v schrijft klopt. Een QBox mono zou het meteen moeten doen. Maar er kunnen een paar dingen fout gaan.
  • Activatie en koppeling aan je account is mislukt. Meld hier welk merk en type meter je hebt, of plaats een foto. Mocht je meter een nieuw type zijn met het SMR 5.0 protocol, dan kunnen ze de QBox op afstand daarvoor updaten.
  • De bedrading klopt niet. Het zwarte kabeltje hoort aan de slimme meter. Het witte kabeltje hoort tussen het zwarte kabeltje en de QBox.
Met je gegevens moeten ze het probleem in een kwartier kunnen oplossen.

Ik denk dat die windtegoeden handmatig in het systeem moeten komen. Dus niet gek dat het even duurt. Bij mijn verlenging per 2 januari heb ik er één bij gekregen, en die zie ik ook nog niet. Je moet het wel in de gaten blijven houden, want ik zie hier ook mensen die bij de jaarnota hun beloofde windtegoed missen. Misschien dat de storm van morgen de windtegoeden wakker schudt.

Groet, Frans
Bekijk origineel

11 reacties

Wat klaag je nou na 2 weken bij mij al 12 maanden geen windtegoed wat correct is bellen,community,
helpt niets beloven van alles kom niets van terecht mailen geen antwoord dus gewoon geduld hebben misschien komt het goed of niet????????????????????
Badge +4
Tja email duurt 2 weken voor dat ze reageren... ervaring mee. Dus gewoon bellen of hier melden
Dan is de reactie tijd hier het kortste!
Qbox zou direct moeten werken dit kan je aan de led zien van de box, mocht dit niet zo zijn vraag of je de box opnieuw willen koppelen, dit duurt max 15 minuten. Zou het probleem opgelost moeten zijn.
John.v Helemaal niet reageren is iets anders als TWEE WEKEN en dan 12 MAANDEN is ook NIET normaal voordat het goed is geregeld is ik denk dat genoeg uitgelegd heb.
Reputatie 4
Badge +12

Ik heb slimme meters.

Hoi Gerlof,

Ik denk dat @Nathan van Qurrent je reactie van een week geleden over je QBox over het hoofd heeft gezien. Wat John.v schrijft klopt. Een QBox mono zou het meteen moeten doen. Maar er kunnen een paar dingen fout gaan.
  • Activatie en koppeling aan je account is mislukt. Meld hier welk merk en type meter je hebt, of plaats een foto. Mocht je meter een nieuw type zijn met het SMR 5.0 protocol, dan kunnen ze de QBox op afstand daarvoor updaten.
  • De bedrading klopt niet. Het zwarte kabeltje hoort aan de slimme meter. Het witte kabeltje hoort tussen het zwarte kabeltje en de QBox.
Met je gegevens moeten ze het probleem in een kwartier kunnen oplossen.

Ik denk dat die windtegoeden handmatig in het systeem moeten komen. Dus niet gek dat het even duurt. Bij mijn verlenging per 2 januari heb ik er één bij gekregen, en die zie ik ook nog niet. Je moet het wel in de gaten blijven houden, want ik zie hier ook mensen die bij de jaarnota hun beloofde windtegoed missen. Misschien dat de storm van morgen de windtegoeden wakker schudt.

Groet, Frans
Beste John, Frans,

Bedankt voor jullie reactie.

Ik zal vanmiddag even aan de slag met die QBox. Ik had hem ook al aangesloten voor 2 januari. Misschien dat hij het daarom niet doet en werkt het wel als ik het opnieuw aansluit.
Het lampje brandde wel groen volgens mij. Tevens zal ik dan ook gelijk de bedrading even controleren.

Wat betreft de Windtegoeden zal ik inderdaad nog even geduld hebben. Maar het idee sprak me erg aan en daarom erg benieuwd naar mijn 'opwekking'.

Groet,
Gerlof
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Gerlof,

Het maakt niet uit of je lid was of niet. Maar de activatie is essentieel. De QBox met zijn eigen nummer moet gekoppeld worden aan je account en aan het juiste metertype. En de goede software moet er op staan. Kijk dus vooral naar metertype en activatienummer.

Groet, Frans
Nog even gekeken bij de verschillende opties in het Dashboard hier op qurrent.nl
Er stond in de instellingen 2-maandelijks uitlezen ipv Dagelijks.

Dit heb ik nu aangepast.

Kabeltjes zijn juist aangesloten en lampje brand groen
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Gerlof,

Ik denk dat ze bij Qurrent toch echt je merk en type slimme meter willen weten of een foto.

Groet, Frans

Reputatie 4
Badge +12
Hoi Gerlof,

Voor deze meter hoeft de QBox niet ge-update te worden. Als ze hem bij Qurrent activeren en eventueel resetten, moet hij het doen.

Groet, Frans
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Gerlof,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

Je hebt een contract met Windtegoed, maar je geeft aan dat dit nog niet inzichtelijk is voor je. Daarom gaan we wat aanpassingen voor je doen. Je zal nog een nieuwe mail over Windtegoed ontvangen, maar deze informatie kun je negeren. Het Windtegoed is ingegaan per 2 januari 2018 en het is actief.

De Qbox is geactiveerd, de meter is geselecteerd en de Qbox is aangesloten, maar er komt nog geen data door. Uit de foto die je hebt meegestuurd blijkt ook waarom: het zwarte adapterkabeltje ontbreekt.
Deze moet je in de P1-poort van de slimme meter doen en hier sluit je de witte kabel aan. Hierna zal er data doorkomen. Komt er hierna toch nog geen data door? Stuur dan een duidelijke foto van de Qbox, de bekabeling en de meter, en dan lossen we dit voor je op.

Heb je het zwarte kabeltje niet? Laat het dan weten, dan zorg ik dat er een je kant op komt.

Hendrik, ook jouw berichten zijn ontvangen en mijn collega's zijn hiermee voor je bezig.

Groet, Nina

Reageer