Beantwoord

Windtegoed na einde contract

• 28 februari 2018
  • 5 reacties
  • 355 keer bekeken

Zoals de titel het al zegt, wat gebeurd er met het gekochte windtegoed als ik ga overstappen naar een andere leverancier. Vervalt dan mijn windtegoed ook, of blijft deze "gewoon" nog aan mij leveren?
icon

Beste antwoord door H.J.Ploeg 1 maart 2018, 14:01

Dat klopt, de aangekochte windtegoeden zijn 5 jaar geldig, dus het klopt zoals u het zegt..
Alleen leveren de windtegoeden ongeveer hetzelfde op dan wat u er voor betaald, dus als u een andere goede besteding weet voor uw centjes, dan wist ik het wel.....maar dat is aan u natuurlijk.
Ik heb er zelf bij mijn contract van 3 jaar 2 gekregen, 2 heb ik er daarna aangekocht, niet wetende dat we waarschijnlijk nooit boven de gegarandeerde 250 kwh/ winddeel uit gaan komen, wanneer je dit vervolgens netjes uitrekent kom je op een te verwaarlozen rendement.

groet Harry
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +6
Inderdaad meneer Tuinman, uw aangekochte winddelen blijven de resterende tijd doorlopen tot de geldigheidsduur van vijf jaar om zijn, en uw eventuele windtegoeden die u bij de start van uw Q- contract hebt gekregen komen gelijk met de beeindiging van uw contract te vervallen.

gr. Harry
Reputatie 3
Badge +6
Inderdaad meneer Tuinman, uw aangekochte winddelen blijven de resterende tijd doorlopen tot de geldigheidsduur van vijf jaar om zijn, en uw eventuele windtegoeden die u bij de start van uw Q- contract hebt gekregen komen gelijk met de beeindiging van uw contract te vervallen.

gr. Harry

(Sorry, ik bedoelde natuurlijk meneer of mevrouw)
Hallo Harry,

Klopt inderdaad meneer hoor!

Maar ik het goed begrijp, stel ik koop nu bijvoorbeeld 2 windtegoed á € 55,00 per stuk, en ik ga eind van mijn contract (1 jaar) overstappen, blijven deze 2 windtegoed mij gewoon leveren?

Alvast bedankt!
Reputatie 3
Badge +6
Dat klopt, de aangekochte windtegoeden zijn 5 jaar geldig, dus het klopt zoals u het zegt..
Alleen leveren de windtegoeden ongeveer hetzelfde op dan wat u er voor betaald, dus als u een andere goede besteding weet voor uw centjes, dan wist ik het wel.....maar dat is aan u natuurlijk.
Ik heb er zelf bij mijn contract van 3 jaar 2 gekregen, 2 heb ik er daarna aangekocht, niet wetende dat we waarschijnlijk nooit boven de gegarandeerde 250 kwh/ winddeel uit gaan komen, wanneer je dit vervolgens netjes uitrekent kom je op een te verwaarlozen rendement.

groet Harry
Reputatie 2
Badge +5
Hi H.A. Tuinman!

Fijn om te zien dat je de community hebt gevonden. Welkom 🙂 .
Wat H.J. Ploeg aangeeft klopt. Op het moment dat jij windtegoeden hebt gekocht, krijg jij de restwaarde uitgekeerd op de eindnota. Dit is niet het geval bij gratis windtegoeden. Bij aangeschafte windtegoeden wordt er per windtegoed 5 euro administratiekosten in rekening gebracht op de eindnota, met een maximum van 25 euro. Dit ter aanvulling van H.J.Ploeg ( die trouwens top is ) zijn uitleg 😉 .

Groetjes,
Nathan

Reageer