Windtegoed tot op heden nog nooit uitbetaald, hoe lang gaat dit nog duren?

• 21 januari 2020
  • 0 reacties
  • 98 keer bekeken

Hallo,

Zowel telefonisch en per mail heb ik meerdere malen moeten vragen wanneer mijn opgebouwde tegoed nou eens wordt uitbetaald. Zie hieronder de mailwisseling.

Na een jaar stroom en gas van Qurrent ben ik in augustus 2017 overgestapt naar een andere leverancier. Windtegoed loopt gewoon door en hoort ieder jaar te worden uitbetaald, maar zoals de titel al aangeeft heb ik tot op heden niks ontvangen.

Na veel telefonisch contact en onderstaande mailwisselingen ben ik nog steeds geen stap verder.
Op de mails wordt ook niet meer gereageerd, ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met windtegoeden en uitbetaling daar van.
En ik hoor het graag als iemand mij vertellen hoe ik Qurrent zo ver kan krijgen dat ze wel gaan betalen!

Groeten,

Richard

Van: Richard
Verzonden:1 dec. 2019 08:09
Aan: Qurrent

Hallo, wat is de status?
Wanneer gaan jullie het bedrag overmaken?

Op za 9 nov. 2019 07:55 schreef Richard  <>:

Inmiddels is week 44 ruim gepasseerd en staat het bedrag nog steeds niet op mijn rekening. Hoe lang gaat dit nog duren? 
Groeten,
Richard

Op ma 14 okt. 2019 15:57 schreef <vraag@qurrent.nl>:

Beste Richard ,

Bedankt voor je bericht waarbij je aangeeft dat de uitbetaling voor je windtegoed nog niet ontvangen is.
Uiteraard excuses hiervoor.

In de vorige mail van mijn collega Annelies werd al aangegeven dat Qurrent druk bezig is met de verhuizing van de klanten naar Greenchoice. Dit is slechts een verklaring en zeker geen excuus voor het lange wachten wat we van je vragen. Ik heb de uitbetaling voor je nagevraagd en uiterlijk week 44 moet die op je rekening staan.

Hopende je zo toch voldoende geïnformeerd te hebben wens ik je desondanks nog een prettige dag toe.

Heb je nog vragen?
Bel ons op 088 777 1200 en we helpen je graag. Verspil geen energie en check wanneer we het beste bereikbaar zijn.
Met vriendelijke groet,

Helene

Van: "Richard " <>
CC: 
Verzonden: Fri, 11 Oct 2019 15:12:50 +0200
Onderwerp: Re: Windtegoed

Goedemiddag,

We zijn inmiddels meer dan 2 weken verder.
Maar tot op heden is het bedrag nog niet bijgeschreven op mijn rekening.
Wanneer wordt het bedrag overgemaakt?
Groeten,

Richard

Op ma 23 sep. 2019 15:25 schreef Qurrent <vraag@qurrent.nl>:

Beste Richard ,

Bedankt voor je bericht. De uitbetaling windtegoed heeft na jouw opstap het eerste jaar van uitkering niet plaatsgevonden wegens negatief uitkeringssaldo en is dit jaar bij uitbetaling over het hoofd gezien. Zeker niet netjes en daarvoor onze welgemeende excuses.

Helaas zitten we op dit moment ook nog eens midden in een overnameproces met Greenchoice, waardoor communicatie tussen afdelingen de laatste maanden nog wat minder voortvarend is geweest dan normaliter het geval is. Toch heb ik nu een persoonlijke mail met uitbetaling doorgezet naar de betaalafdeling, ik verwacht dat de uitbetaling binnen twee weken zal geschieden. Mocht je over twee weken nog niets hebben vernomen, raad ik aan even te bellen met 0889955134.

De berekening van jouw betaalde windtegoed wordt idealiter tot het eind van een kalenderjaar berekend en in maart het jaar daarop uitgekeerd. Bij deze uitkering wordt rekening gehouden met aftrek van administratiekosten van 5 euro per tegoed en een maximum van 25 euro in totaal. De vergoeding van het windtegoed beslaat de dagopwek maal het aantal dagen tot het eind van een kalenderjaar (250 kwh per 365 dagen) tegen een vergoeding van het kale, variabele leveringstarief van dat moment minus opslagen. Uit deze logica volgt de volgende berekening voor jouw windtegoed met einddatum 6/5/2022:

Aantal dagen opwek te verrekenen in 2017    Van 22-8-2017 tot 31-12-2017 = 132 dagen
Aantal kWh per WindTegoed    90 kWh (o.b.v. 132 dagen, waarbij 365 dagen = 250 kWh)
Aantal kWh    1 WindTegoeden á 90 kWh = 90 kWh
Subtotaal te verrekenen opwek    90 kWh × € 0,05146 = € 4,63
Administratiekosten    € 5,00 
Totaal uit te betalen    € -0,37 

Aantal dagen opwek te verrekenen in 2018    Van 1-1-2018 tot 31-12-2018 = 365 dagen
Aantal kWh per WindTegoed    250 kWh (o.b.v. 365 dagen, waarbij 365 dagen = 250 kWh)
Aantal kWh    1 WindTegoeden á 250 kWh = 250 kWh
Subtotaal te verrekenen opwek    250 kWh × € 0,07248 = € 18,12
Administratiekosten    € 5,00 
Totaal uit te betalen    € 13,12  

Tevens heb ik in de bijlage de voorwaarden windtegoed voor jou toegevoegd.
Heb je nog vragen?
Bel ons op 088 777 1200 en we helpen je graag. Verspil geen energie en check wanneer we het beste bereikbaar zijn.

Met vriendelijke groet,

Annelies

Van: "Richard "
CC: 
Verzonden: Sat, 14 Sep 2019 10:20:42 +0200
Onderwerp: Re: Re: Re: Windtegoed

Nog steeds geen duidelijke reactie.
Jullie hebben mij een windtegoed aangesmeerd maar uitbetalen ho maar.
En de paar euro die jullie in het verleden wel betaald hebben komt totaal niet overeen met de rekenvoorbeelden die jullie gebruikten. Wanneer kan ik eindelijk eens een uitbetaling verwachten???
Groeten,
Richard 

Op do 5 sep. 2019 15:47 schreef Qurrent <vraag@qurrent.nl>:

Beste Richard ,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb de vraag tot uitbetaling doorgezet naar onze financiële afdeling. 

Als ik terugkoppeling krijg zal ik je gelijk mailen.
Heb je nog vragen?

Met vriendelijke groet,

Max

Van: "Richard " <>
CC: 
Verzonden: Sat, 31 Aug 2019 07:37:47 +0200
Onderwerp: Re: Re: Windtegoed

Goedemorgen,
Tot op heden is er nog niks uitbetaald.
Hoe lang gaat dit nog duren, wat is de status?
Groeten,
Richard

Op do 4 jul. 2019 09:56 schreef Qurrent <vraag@qurrent.nl>:

Beste Richard ,

Bedankt voor uw bericht. 

Ik heb een taak aangemaakt om de opbrengst van het windtegoed met terugwerkende kracht alsnog uit te laten betalen. Zodra ik meer weet hou ik jullie hier van op de hoogte.

Als u nu energie geleverd krijgt van Qurrent en door ons wordt overgezet naar Greenchoice dan gaan de windtegoeden mee. Mocht u nu via een andere leverancier binnen komen dan niet. Uiteindelijk komt wel alles onder de naam van Greenchoice te staan, maar wat er precies met de windtegoeden gaat gebeuren van klanten die geen energiecontract meer hebben is nog niet bekend. Zodra wij daar uitsluitsel over hebben hoort u dat van ons. 

Heb je nog vragen?

Met vriendelijke groet,

Gianluca

Van: "Richard"
CC: 
Verzonden: Thu, 27 Jun 2019 11:46:32 +0200
Onderwerp: Re: Windtegoed

Hi Gianluca,
Kun je mij dan vertellen wat de waarde is van 250kWh. (de minimale hoeveelheid die per jaar wordt opgewekt)
Indien dit niet boven de 5 euro per jaar uit komt dan betekend dit dat jullie mij een product hebben aangesmeerd dat mij meer kost dan dat het oplevert....
Klopt het dat mijn huidige opgewekt windtegoed wel wordt overgezet naar greenchoice als ik daar klant zou worden?
Groeten,
Richard

Op do 27 jun. 2019 om 11:17 schreef Qurrent <vraag@qurrent.nl>:

Beste Richard ,

Bedankt voor uw bericht.

Op de eindnota zie ik een verrekening van het windtegoed. Echter, wanneer de levering van energie gestopt is betaal je 5 euro administratiekosten voor de afrekeningen de windtegoeden. Deze administratie kosten zijn per windtegoed tot een maximum van 25 euro. Je wekt dan met 1 windtegoed te weinig op om boven de 5 euro administratiekosten uit te komen.

Ik hoop dat dit uw vraag beantwoord.
Heb je nog vragen?

Met vriendelijke groet,

Gianluca

0 reacties

Geen reactie

Reageer