Blog

Waarom zou je investeren in zonnepanelen?

Waarom zou je investeren in zonnepanelen?
Reputatie 2
Badge +11
Denk je erover om te investeren in zonnepanelen? Wij zetten de voordelen voor je op een rij.

Milieubewust bezig zijn
Uiteraard! Met zonnepanelen ben je niet langer afhankelijk van fossiele energie. Je helpt het klimaat door deze vorm van hernieuwbare energie te gebruiken. Overstappen op groene energie is een impactvolle beslissing als je klimaatverandering wilt helpen tegen te gaan!

Geld besparen
Met het aanschaffen van zonnepanelen kun je flink geld besparen en uiteindelijk levert het zelfs geld op. Het rendement kan wel oplopen tot zo'n 12%. Hoe werkt dat dan?

Jaarlijks produceren 10 gemiddelde panelen zo'n 2.500 kWh elektriciteit: bij een leverancier zou je voor deze hoeveelheid elektriciteit momenteel rond de 470 euro betalen (prijspeil december 2017). Dat bedrag spaar je dus elk jaar uit.

In 6 tot 10 jaar verdien je gemiddeld de investering van de zonnepanelen volledig terug. De jaren erna zijn dus winst, want de systemen gaan gemiddeld minimaal 25 jaar mee. Hierdoor zal de totale besparing gedurende de levensduur van een systeem 3 tot 5 keer de aanschafwaarde bedragen.

Onafhankelijkheid
Naast zelfvoorzienend bent je met zonnepanelen voor een deel niet meer afhankelijk van de fluctuerende energieprijzen. Wek je extra stroom op? Dit verkoop je aan je energieleverancier.

Woningwaarde
Alle woningen hebben een verplicht energielabel en hoe hoger dit label, hoe meer jouw woning vaak waard is. Ook als je het energielabel buiten beschouwing houdt zorgen zonnepanelen voor een stijging in je woningwaarde.

Belasting terugvragen
Je kunt als particulier de btw op de aanschaf en installatie van zonnepanelen terugvragen. Dat scheelt zo’n 15% tot 21% op je investering. Dat scheelt weer in de kosten!

Wat is voor jou een reden om voor zonnepanelen te kiezen? Heb jij misschien nog een andere reden?

Deze informatie komt van Sungevity. Mocht je interesse hebben kan je via onze website een vrijblijvende en gratis offerte voor zonnepanelen aanvragen. Sungevity zoekt dan uit of zonnepanelen voor jou dak geschikt zijn.

2 Reacties

Badge +1
Hi allen, reden voor mij om zonnepanelen te plaatsen is om de energie die ik verbruik te compenseren. Aangezien ik mijn dak moest renoveren (nieuwe pannen) was dit een uitstekend moment om tegelijk geïntegreerde zonnepanelen te nemen. Mijn huis is nu full electric en energie neutraal. Uiteraard moeten we nog even afwachten om zeker te zijn van de opbrengst.
Reputatie 2
Badge +11
Slim om het te combineren met het renoveren van je dak! Bedoel je met geïntegreerde zonnepanelen, die in je dakpannen zitten i.p.v. erop?

Reageer