Beantwoord

Aanschaf zonnepanelen

• 25 december 2018
  • 2 reacties
  • 148 keer bekeken

Wij zijn van plan om in januari zonnepanelen aan te schaffen.
met 20 zonnepanelen zouden we ongeveer 5500kw op kunnen wekken ; ons jaarverbruik is 5000kw.

wij hebben plaats voor 26 zonnepanelen wat hogere aanschaf kost maar ook meer opwekt , ongeveer 7000kw.

nu komt er een terugleveringssubsidie aan en vragen wij ons dus af of dit betekent dat we beter nu hogere kosten kunnen gaan maken door 26 zonnepanelen aan te schaffen.

wat zouden jullie ons adviseren?
icon

Beste antwoord door H.J.Ploeg 26 december 2018, 10:23

Hallo M.J.W. Pol, natuurlijk beslist u dat helemaal zelf, maar toen ik ze in mei vorig jaar aanschafte wist ik dat ik er 17 stuks kwijt kon op on's dak, dat was eigenlijk +/- 5 te veel gerekend naar on's gemiddeld verbruik, wat ben ik daar nu blij mee.
De kosten van de omvormer heb je toch, de installateur zit toch op dak om de panelen te installeren, dan zijn die paar extra panelen de kosten niet meer en heb ik nu heerlijk stroom over om mijn huis (bij)-te verwarmen, wat weer veel gas scheelt.
Even uitrekenen of dit ook in situatie past natuurlijk.
We hadden een gaskachel als bij-verwarming naast de cv, de gaskachel is er inmiddels uit en we gaan nu bij-verwarmen met een leuk vrijstaand electrisch haardje.
Doe er mee wat u wil.
Groet Harry Barneveld
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge +6
Hallo M.J.W. Pol, natuurlijk beslist u dat helemaal zelf, maar toen ik ze in mei vorig jaar aanschafte wist ik dat ik er 17 stuks kwijt kon op on's dak, dat was eigenlijk +/- 5 te veel gerekend naar on's gemiddeld verbruik, wat ben ik daar nu blij mee.
De kosten van de omvormer heb je toch, de installateur zit toch op dak om de panelen te installeren, dan zijn die paar extra panelen de kosten niet meer en heb ik nu heerlijk stroom over om mijn huis (bij)-te verwarmen, wat weer veel gas scheelt.
Even uitrekenen of dit ook in situatie past natuurlijk.
We hadden een gaskachel als bij-verwarming naast de cv, de gaskachel is er inmiddels uit en we gaan nu bij-verwarmen met een leuk vrijstaand electrisch haardje.
Doe er mee wat u wil.
Groet Harry Barneveld
goedemorgen Harry,

bedankt voor je reactie en advies en hier kan ik zeker wat mee

gr
Marcel Pol

Reageer