Beantwoord

Beëindigen van de korting op vastrecht?

• 3 mei 2019
  • 15 reacties
  • 324 keer bekeken

Recent ontving ik een mail dat de "tijdelijke" korting van 50 % op het vastrecht voor houders van zonnepanelen wordt opgeheven. Merkwaardig? Ik heb die korting nu bijna 4 jaar. Dan kan je toch niet beweren dat het een tijdelijke korting was? Wellicht is dat een van de eerste stappen die het gevolg is van het opgaan van Qurrent in Greenchoice?
Ik ben zeer ontevreden over deze rare uitleg en voel me tekort gedaan. Ik zie graag dat de korting alsnog wordt hersteld voor de duur dat ik zonnepanelen heb of als klant ben aangesloten bij Qurrent of Greenchoice.
Of is het de bedoeling dat klanten net zoals ik worden aangemoedigd om elders energie af te nemen? Dat betekent bij einde contract voor mij in november dat ik op zoek zal moeten gaan naar een andere energieleverancier. Bij instant houding van de opheffing van de korting lijkt mij dat de enige weg. Ik zal dan ook graag andere klanten aanmoedigen om over te stappen. Maar Qurrent of Greenchoice is nu eerst aan zet.

Met groet,
Ton de Gier
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 6 mei 2019, 11:58

Hoi @TondeGier.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Jammer dat je ontevreden bent over het stoppen van de korting op vastrecht. Dit is vanaf het begin af aan al een tijdelijke actie geweest om klanten te stimuleren om over te gaan op zonnepanelen.
Dat wij hier nu mee zijn gestopt heeft niets te maken met de overname door Greenchoice, dit is een intern besluit binnen Qurrent geweest.

Ik zie dat je inmiddels al contact met mijn collega Gianluca hierover hebt gehad. Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @TondeGier.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Jammer dat je ontevreden bent over het stoppen van de korting op vastrecht. Dit is vanaf het begin af aan al een tijdelijke actie geweest om klanten te stimuleren om over te gaan op zonnepanelen.
Dat wij hier nu mee zijn gestopt heeft niets te maken met de overname door Greenchoice, dit is een intern besluit binnen Qurrent geweest.

Ik zie dat je inmiddels al contact met mijn collega Gianluca hierover hebt gehad. Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag.

Groeten,
Julian
Reputatie 5
Badge +14
Kan qurrent mij vertellen waar het staat aangegeven dat het een tijdelijke actie betreft.
In mijn archief vindt ik de voorwaarden "Korting op vaste leveringskosten" van 23-01-2017 en hierin wordt wel gesproken over actie maar niet over een termijn of wanneer deze actie eindigt.

Als er al een wijziging heeft voorgedaan betreffende de "Korting op vaste leveringskosten" kan qurrent dan aangeven wanneer deze wijziging contractueel van kracht is geworden.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @JohnKemmer.

Bedankt voor je reactie.

De actiekorting met korting op de vaste leveringskosten was complementair aan het leveringscontract van onze klanten. Met deze actie stoppen we nu. Dit betekent dat we bij nieuwe contracten niet meer de actiekorting korting op vaste leveringskosten bieden.
Voor bestaande leveringscontracten waar deze actie nog wel op van toepassing is, hebben we er voor gekozen om deze korting direct en volledig aan je uit te keren. Je hebt nu de volledige korting ontvangen die je gedurende de resterende looptijd van je contract verrekend zou krijgen op je jaarnota.

Groeten,
Julian
Badge +1
Ik moet wel twee dingen kwijt over dit:
  • Net als @JohnKemmer kon ik nergens vinden dat dit een tijdelijk actie was. Ik wil ook graag iets contractueel over lezen
  • Bij mij werd heel kort verteld je krijgt €14,30 terug, zonder verder uitleg. Ik heb vandaag antwoord gekregen dat de actie was €0,01037/kWh opgewekt. Jammer genoeg blijft het genoemde bedrag in de eerste bericht niet correct. Het zou betekenen dat ik 1375kWh/jaar opwekt wanneer ik kan aantonen dat ik meer dan 1900 opwekt. Hoe de vergoeding werd berekend is me totaal onduidelijk en vooral lijkt me gewoon mis.
Reputatie 5
Badge +14
Krijg toch het idee dat hierin de bemoeienis van greenchoice is terug te vinden, voor dit soort praktijken zijn zij al eens eerder veroordeeld.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @JohnKemmer en @AlexCailliau.

Bedankt voor beiden jullie reacties.

Een actie is gebonden aan een bepaalde tijd waarin het aangeboden wordt. Anders zou het een standaard dienst of product zijn. Dat Qurrent op een gegeven moment mag stoppen met die actie aan te bieden aan nieuwe klanten, hoeft nergens contractueel vastgelegd te zijn. Een organisatie heeft het recht om op een gegeven moment ook te stoppen met het aanbieden van een actie. Wat wel contractueel vastgelegd moet zijn, is dat als je als klant van deze actie gebruik hebt (gemaakt), je recht hebt op de vergoeding die je werd beloofd bij deze actie. Als de € 14,30 die je hebt ontvangen, niet voldoende is, ontvangen we graag de gegevens waarmee je kan aantonen dat je meer dan 1900 hebt opgewekt zodat er een nieuwe berekening voor je kan worden gemaakt.

Groeten,
Julian
Badge +1
Dag @Julian van Qurrent,

Ten eerste, wil ik zien wanneer Qurrent sprak van "actie"... Want dat heb ik nergens gelezen.

Ten tweede, in de bijlage een screenshot van de productie van mijn installatie. Ik heb helaas net meer dan een jaar te laten zien, maar ook op de 12 maanden is het duidelijk te berekenen: 1925 kWh

Reputatie 5
Badge +14
Die gegevens hebben jullie al jaren. Dus kom niet met het lulverhaal dan de klant het maar moet aantonen.
Je moet gewoon je werk doen waarvoor je betaald wordt niets meer of minder.
Badge +1
@JohnKemmer ik heb pas mijn zonnepanelen in april 2018 geïnstalleerd, dus qurrent wist nog niet helemaal hoeveel de installatie zou opwekken... maar ja aan de andere kant, installatie van 1990wp aangemeld dus je kan vanuit gaan dat het zeker meer is dan 1400kwh/jaar...
Reputatie 5
Badge +14
Voor de rekenaars.

Zoals blijkt zijn er 5 winddelen die meetellen voor de korting het zesde deel telt niet mee. Opwek 1250 kWh op jaarbasis. Wat betreft de opbrengst zon energie is het gemiddelde 4950 kWh op jaarbasis.
Ook een leuke. Morgen worden mijn zonnepanelen gelegd... ik heb nog steeds een contract (tot 2 oktober)... in die tijd ga ik plusminus 1300kWh opwekken...

Maar goed, Ik neig er steeds meer naar om maar te vertrekken bij Qurrent/Greenchoice. OOit was ik een zeer betrokken en positieve klant. Maar Feyenoord, raar gedoe met windtegoeden en beprijzing daarvan (prijzen daarvan laten stijgen omdat de energieprijzen stijgen... sorry, dat krijg je mij niet echt uitgelegd) beëindiging qbox, over\name door Greenchoice en bepaalde delen van de afhandeling daarvan, (gelukkig zelf niet meegemaakt, maar veelvuldig terugkerend op het forum) jaarrekeningen en andere berekeningen die niet kloppen of erg laat zijn...

Ik betaalde graag meer dan bij concurrenten om bij Qurrent te zitten, maar denk dat ik nu bijna bereid ben om meer te betalen om niet bij greenchoice te zitten.

Oh ja, waarom zit er een minimum op het bedrag wat ik kan instellen als maandbedrag? Zoals gezegd, morgen zonnepanelen, maar mijn maandbedrag kan ik daar weer niet op aanpassen...
Badge +1
Ik begrijp niets meer van... nu blijkt dat we eerst €14.30 en later 11.44 ontvangen hebben... maar nog absoluut geen berekening daarvoor... beide bedragen samen of apart kloppen niet met mijn eigen berekening.
Ten minste is het totaal bedrag meer dan wat ik verwachte 😂
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @AlexCailliau,

In eerste instantie is een bedrag uitgekeerd gebaseerd op 365 dagen. Aangezien jouw contract langer doorloopt, is dat bedrag aangepast.

Vriendelijke groet,

Tomer
Badge +1
Dag @Tomer van Qurrent,

dat begrijp ik wel. Echter klopt het nog steeds niet... maar ja dit keer in mijn voordeel dus ik laat het zo.
Wel is mijn vertrouw in jullie financiële afdeling terug gedraaid naar ongeveer nul... Als ze daar geen simpel rekenen kunnen, laat maar dan een jaarnota in elkaar maken..
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @AlexCailliau.

Bedankt voor je reactie.

Ik vind het jammer om te horen dat je vertrouwen in onze financiële afdeling zo drastisch is afgenomen maar heb hier gezien de situatie wel begrip voor.
Hopelijk kunnen we je volgend jaar met het opstellen van je jaarnota laten zien dat het ook wel in één keer goed kan gaan.

Groeten,
Julian

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen