Sticky Challenge

De Grote Opwek & Bespaar Challenge

• 1 augustus 2018
  • 44 reacties
  • 7818 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +13

Ook benieuwd hoeveel iedereen opwekt met zonnepanelen? Doe mee!
-> Laat een reactie achter in dit topic, dan komen de teruglever- en saldeertotalen van jouw zonnepanelen automatisch in onderstaande ranglijst.
  • De totalen van 1-7-2018 t/m 1-8-2019 en 1-8-2018 t/m 1-9-2019 komen in het grafiek.
  • Een reactie in dit bericht is voldoende, je hoeft zelf verder niets te doen.

Het is anoniem, alleen je community-naam en totaal van teruglevering en saldering is openbaar.

*Voorwaarde: klant van Qurrent zijn en een slimme meter hebben.

Word jij deze zomer de opwek Qoning of Qoningin? Prijs, eeuwige roem 😉

Met de zon komt het vast goed. De maand juli wekte dit jaar 75% meer op dan vorig jaar.

Opwek en bespaar challenge juli

Opwek en bespaar challenge augustus

44 reacties

Ik doe mee @Tanja van Qurrent ! 😀
Reputatie 4
Badge +5
Wij hebben slechts zes panelen, maar toch doe ik graag mee!
Reputatie 5
Badge +14
Altijd leuk, doe mee met mijn 21 paneeltjes.
Reputatie 4
Badge +5
Altijd leuk, doe mee met mijn 21 paneeltjes.

Lekker dan, begin ik gelijk met een supergrote achterstand! Ik ga maar eens een paar bouwlampen halen en stroom lenen bij de buren. 😉
Reputatie 5
Badge +14
Neem dan gelijk wat vonken mee.
Badge +5
Yes, ik doe mee. Heb 12 panelen en ga ze snel even wassen voor het beste resultaat 😉
Reputatie 5
Badge +14
Ben je daar niet een beetje laat mee.
Reputatie 5
Badge +13
@Prenger , @FransvanWoerkom @H.J.Ploeg @G.F.Klaver @John.v jullie hebben ook allemaal zonnepanelen toch? 😁 Mag ik jullie erbij zetten?
Reputatie 4
Badge +5
En @Arjan Zoodsma?
Reputatie 3
Badge +10
hey @Tanja van Qurrent

zet mij er maar bij, als ik zo de berichten lees zouden we iets moeten doen met terug geleverd vermogen en aantal zonnepanelen om in verhouding van de andere de juiste gegevens te moeten verwerken, iemand met minder panelen zou beter kunnen presteren als iemand meer veel panelen, dus een juiste rekenformule zou redelijk en eerlijk zijn.

dus laat de grafiek maar komen.

groet
richard
Reputatie 5
Badge +14
Lijkt simpel jou voorstel maar gaat naar mijn idee toch een beetje mank.
Neem 6 panelen van pakweg 270 Wp onder een hoek van 35 graden de een gericht op het zuiden de ander gericht op het westen.

Zelf heb ik dan 21 panelen van 270 Wp p/s gericht op het westen onder een hoek van 28 graden, de opbrengst op 21 juni (langste dag)was totaal 26801 W. Maar over de maand juli had ik een totaal opbrengst van 871.02 kWh. Wat zouden deze panelen opgeleverd hebben als zij vol op het zuiden gericht zouden hebben gestaan.

Wil je dus een competitief wedstrijdje houden zou je het totale aantal Wp, hellinghoek en richting van de opstelling moeten weten maar ook het elektriciteitsverbruik van de betreffende woning.
Reputatie 5
Badge +13
Dat zou inderdaad wel een mooie uitgebreide formule zijn @JohnKemmer Hij is wel een beetje te uitgebreid met de info die ik tot mijn beschikking heb, zal het toch met de slimme meter standen moeten doen.

Ik heb zojuist de totalen van afgelopen maand geüpload. En jouw paneeltjes stralen inderdaad John, ik zie ook dat je weinig energie verbruikt! ☺

Ik denk dat jouw elektrische auto dat extra verbruik is @Prenger ? ☺
Ik doe graag mee met mijn 16 panelen welke er vanaf 1 augustus op liggen @Tanja van Qurrent...
Ik doe mee!
Reputatie 5
Badge +13
Leuk, ik zet jullie vandaag erbij @dheijden en @HenrietteSulmann 😃
ik doe ook mee
Reputatie 5
Badge +13
Je staat erbij @EdSanders. En met een flinke opwek en laag verbruik ook meteen bovenaan! Is het geheim een boerderij vol panelen? 😉
Nee hoor, de installatie is gebaseerd op histories gebruik op het adres. Dat ik overigens altijd in twijfel heb getrokken. Het werd bewoond door twee personen en dat is nu ook weer het geval.
Het heeft me wel twee jaar gekost om het voorschot naar beneden te krijgen. Histories verbruik he.
Het resultaat is een leuke overproductie wat we in de toekomst willen gebruiken om ook het gas verbruik naar beneden te krijgen. Dus wordt vervolgd. Als qurrent een leuke warmtepomp in de gezamenlijke inkoop actie heeft staan...
Er liggen in totaal nu 48 panelen op een kwart van de stal dus zeker nog niet vol. 🙂
Reputatie 4
Badge +6
Zo zie je maar weer , hoe wisselend het lijkt of niet is , Als je terugkijkt heb je 'n opwek maar elke dag is anders dus per dag vergelijken kan niet , temperatuur en zonkracht en tijd in het jaar ,en plaats op dat moment . Alles is anders hoeveel gaat jou paneel achteruit ,zelfs van het zelfde merk . Er is een Bedrijf in Nederland die al , met andere tezamen , al jaren probeert de kwaliteit van heel veel verschillende panelen te monitoren .
Neem die 16 zwarte mono's van mij , 22 juni 2013 tot vandaag is 1883 dagen . En 28,693 M/W productie. 15,268 kw / per dag , zonder probleem is ook nu nog 25 kw per dag haalbaar.
162 graden Oost en dak is 32 Gr. Met wie kan dat vergeleken worden ?
Het gaat niet of je iets doet of hoe goed ,DOE iets zeg ik altijd . Door te vergelijken krijg je een totaalbeeld van mogelijkheden , en daar draait het om . Voor die-geen die nu doordrongen raakt dat wij ons nest wat minder vervuilen .
Vergeet niet dat alle stroom die gemaakt wordt , direct verdwenen is . Alles zijn vergelijkingen , van iets wat gemaakt wordt en dus meteen verdwenen is .Behalve dat beetje dat als chemische , mechanische en hydraulysche energie is opgeslagen of zeg maar alles wat voortkomt uit zonnen energie . Dus Qurrent handelt in getallen . Nauw ja nog een dan , Atoom stroom is energie van een tijd dat onze zon nog niet bestond . Dat kan dus niet als je een geloof hebt . Sorry .🍏💡
Badge +1
Ik kan niet mee doen omdat ik geen slimme meter heb... ik zou al in de top 5 van besparen en opwekken en dit met slechts 6 panelen...
Jammer hoor
Reputatie 4
Badge +6
Heb je dan geen opwek gegevens van je panelen ?
Je oude Ferrad draai meter is ook goed uit te lezen , en als je regelmatig uitgelezen hebt voor je montage van je PV panelen weet je van je oude gebruik.
Dus meedoen moet geen probleem zijn . Het is ook mogelijkheden om de puls , als er een led je zichtbaar is , die te tellen . Ook gezien , het langskomen van de gekleurde deel van de draaischijf om die te tellen . Of anders een meter tussen je voeding en de zekering schakelaar van je panelen naar je net aansluiting .
Kom in de club ! 🙂
Badge +1
@G.F.Klaver het is niet het probleem... ik voldoe gewoon niet aan de voorwaarden.
ik heb een Qbox die de draaimeter monitort en de Enphase heeft zijn eigen monitoring systeem. Dus ik zou wel de gegevens van de maanden juli en augustus kunnen communiceren (in juli Verbruik: -194kWh, opwek: 305kWh). Maar het principe hier is dat Qurrent leest automatisch je slimme meter...
Reputatie 4
Badge +6
Sja , dat is een probleem dat misschien opgelost moet/kan worden door Qurrent zou ik zeggen .
Ik weet dat je je "slimmemeter niet hoeft te nemen , maar de gedachte dat als je oude meter kapot gaat je een rekening gepresenteerd krijgt van rond de € 1000. De staat wil nu eenmaal verdienen aan de burger , wij willen ook lantarenpalen en zo.
Kortom Qurrent heeft ook geen keus , denk ik .
Reputatie 4
Badge +6
Die Slimmemeter , is helemaal niet slim er komt helemaal geen slim plaatje uit , het is een dom doorgeef ding .
Net zoals ik deze zomer maanden een bult stroom over heb , maar ook over het hele jaar .
En daar doen we het voor .
Ook in de sport is 100 meter hardlopen heel anders ,dan heen en weer zeilen tussen een paar boeien .
Alle bij doen ze mee aan een wedstrijd .
Badge +1
Het is een andere onderwerp. Qurrent bepaald zelf de voorwaarden voor dit challenge. Op dit manier kunnen ze in elke geval makkelijk zeker van de gegevens zijn.

Reageer