Doe mee met crowdfunding Zonnedak Nissan. Al vanaf €25,- euro. (VOL)

• 15 november 2017
  • 14 reacties
  • 1277 keer bekeken
Doe mee met crowdfunding Zonnedak Nissan. Al vanaf €25,- euro. (VOL)
Reputatie 5
Badge +13
Wij zijn een energieke club. Altijd op zoek naar nieuwe manieren om onze energie kwijt te kunnen. Wij willen geen windvlaag of zonnestraal aan ons voorbij laten gaan, zonder het om te zetten in elektriciteit. Dat kan in Nederland soms knap lastig zijn. In dit land moeten we slim omgaan met de ruimte die we hebben. Vooral in een stad als Amsterdam. Dat vraagt om inventiviteit en ondernemerschap. Twee woorden waar ons groene hart sneller van gaat kloppen. Daarom is Qurrent trots partner van het crowdfunding project Zonnedak Nissan.

Waar komt het zonnedak?
Het grootste collectieve zonnedak van Nederland komt in Amsterdam op het dak van de Nissan fabriek in het Westelijk Havengebied. Hier verschijnen bijna 9.000 zonnepanelen met 2 megawatt vermogen. Deze worden gerealiseerd door een crowdfunding via ZonnepanelenDelen.

Hoe kan ik investeren?
Iedereen kan meedoen met de crowdfunding van het zonnedak. Al vanaf €25,- heb je één ZonneDeel. Met een ZonneDeel profiteer je van de door jou opgewekte duurzame energie. En na 15 jaar krijg je het investeringsbedrag ook weer terug.

Hoger rendement voor Qurrent-leden
Naast ons klimaat, profiteren onze leden hier extra van. Qurrent is partner van het project en geeft leden een aanvullende opwekbonus. Je rendement kan hierdoor oplopen tot 5,2% (in plaats van de reguliere 4,4%).

Check de crowdfunding
De inschrijving start 15 november 2017 om 12:00 ’s middags.
Ga voor meer info naar ZonnepanelenDelen en geef je op!

14 reacties

die opslag van 1.037 cent is die gemaximaliseerd? Ook in samenhang met de windtegoeden die ik al heb?

ik heb nu 13 windtegoeden waarvan 11 die korting geven. Als ik het goed heb is 12 het maximum voor die korting toch? wat gebeurt er als ik zeg 10 of 20 zonnedelen zou aanschaffen?

En de andere vraag, krijg ik die genoemde 5.38 cent per kWh of wordt het verrekend met mijn eigen kale stroomprijs, die veel lager ligt? 3.21 cent
Badge
Hi Trevor,

Op dit moment wordt de klantopslag ofwel opwekbonus door ZonnepanelenDelen uitbetaald op een aparte factuur. Dit heeft dus geen effect op de korting die je nu verkrijgt via je winddelen.

M.b.t. je laatste vraag, de zonnerente wordt ook uitbetaald door ZonnepanelenDelen en heeft bovendien geen verband met je eigen energie rekening.

Groet,
Isabella
Badge
Zoals ik ZonnepanelenDelen heb begrepen, is het een investeringsconstructie buiten de AFM om. Een tekst als "Met een ZonneDeel profiteer je direct van de door jou opgewekte duurzame energie. Net zoals bij een zonnepaneel op je eigen dak. " is op zijn zachtst gezegd verwarrend. Dat zou namelijk betekenen dat ik zou mogen salderen en boven de salderingsgrens de Qurrent vergoedingen krijg. Daar is hier voor zover ik het snap geen sprake van. Voor Qurrent is dit project toch "gewoon" een aanbieder van energie en Qurrent beloont de financierders van dit project, die toevallig ook klant van Qurrent zijn, met een extraatje?

Snap ik het verkeerd @Isabella van Qurrent of zijn jullie het me eens dat die begeleidende tekst beter moet?
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @MPAGeers,

Goed advies, ik ben met je eens dat het verwarrend is. Ik heb de tekst aangepast en het stukje eruit gehaald.

Bedankt voor je oplettendheid! Groeten van Tanja
Reputatie 5
Badge +13
De crowdfunding is al helemaal vol! De €500.000 moest binnen 73 dagen worden opgehaald, maar is binnen 5 dagen al gehaald. Wat een succes :D

Kan ik nu nog wel inschrijven op Zonnedak Nissan?
Ik begrijp dat het beoogde bedrag al is gehaald. Kan ik nog inschrijven op Zonnedak Nissan.
Reputatie 5
Badge +13
@Kees.vS en @FRaangs, de zonnedelen voor Zonnedak Nissan zijn al allemaal vergeven. Op https://www.zonnepanelendelen.nl/project/list kan je zien welke projecten er zijn en je inschrijven voor een nieuwsbrief. Dan ben je als eerste op de hoogte bij het volgende zonnedak.
Beste Tanja,

Nu het bedrag als is opgehaald, (ik heb me voor 20 delen ingeschreven) wordt er nu ook eerder gestart? Wat informatie daarover zou wel fijn zijn voor alle mensen die al hebben betaald en deelnemer zijn of gaat dat buiten jullie om?
Ik hoor het graag.
met groet P.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @Poi,

Goede vraag, helaas heb ik geen antwoord 😕 😇
Ik denk dat je het beste even kan info@zonnepanelendelen.nl kan mailen of bellen: +31(0)20 435 75 47

Groetjes, Tanja
Beste Qurrentmensen,
Nu de inschrijving voor het Nissandak in Amsterdam zo snel is volgeboekt vraag ik mij af of ook elders in het land dergelijke initiatieven worden ontwikkeld. In Zeeland worden momenteel postcoderoos initiatieven opgestart, maar wellicht zijn er ook daken te vinden waarop grootschaliger kan worden geinvesteerd. Heeft Current plannen en/of interesse in die richting? In dat geval zou er in de gemeente Veere zeker op bijval en ondersteuning kunnen worden gerekend. In afwachting van jullie reactie,
vriendelijke groet,
Ruud Backx
Reputatie 5
Badge +13
@RCABackx,

Jazeker, we ondersteunen regelmatig zulke project (zoals die via ZonnepanelenDelen). Maar starten ook onze eigen projecten. Via deze website kan je ideeën voor lokale postcoderoosprojecten met zonnepanelen aanmelden: https://www.qurrent.nl/start-jouw-zonnepark

Ook zijn we onlangs gestart met een kleine windmolen die werkt via de postcoderoosregeling. Hiervoor kunnen ook nieuwe locaties worden aangemeld: https://buurtmolen.nl/meedoen/locatie-opgeven

Groeten van Tanja
Beste Tanja,
Dank voor je snelle reactie. Vanavond komt een aantal geïnteresseerden in Veere bij elkaar om een cooperatie tbv postroosproject op te richten. Zouden jullie tzt een informatie avond kunnen bijwonen om de verschillende mogelijkheden toe te lichten?
Vriendelijke groet,
Ruud Backx
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @RCABackx, leuk dat jullie zelf al bezig zijn om de coöperatie voor de postcoderoos op te richten. Heel veel plezier en succes vanavond!

Ik heb je vraag en gegevens doorgegeven aan mijn collega Isabella. Zij gaat over de postcoderoos projecten en neemt contact met je op.

Groeten van Tanja

Reageer