Beantwoord

Geen zonnepanelen opbrengst

Sinds deze maand zie ik helemaal geen opbrengst van mijn zonnepanelen meer terug in het overzicht.
Volgens mij werd de opbrengst vorige maand nog gesplitst in wind en zonnepanelen opbrengst.
Zonnepanelen opbrengst blijft nu op 0 staan
icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 11 januari 2019, 16:20

Hoi @Wim Haalboom,

Bedankt voor je bericht.

Wij zijn per 1 januari 2019 gestopt met het uitlezen van de data van de Qbox. Dit komt doordat steeds meer mensen hun slimme meter gebruiken voor het uitlezen van hun verbruik. Voor meer informatie, zie deze pagina.

Groet,
Tomer

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi @Wim Haalboom,

Bedankt voor je bericht.

Wij zijn per 1 januari 2019 gestopt met het uitlezen van de data van de Qbox. Dit komt doordat steeds meer mensen hun slimme meter gebruiken voor het uitlezen van hun verbruik. Voor meer informatie, zie deze pagina.

Groet,
Tomer
Hoe slim is een slimme meter? Ook de informatie wat de zonnepanelen opleveren moet toch zichtbaar kunnen zijn.
Het duurt ook telkens een dag of 3-4 eer de gegevens door komen.
Ik vind het vooralsnog geen vooruitgang.
Is bij het verbruik wat ik nu zie de opbrengst van de panelen al in mindering gebracht?
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @Wim Haalboom

Doordat we het verbruik steeds bij de netbeheerder moeten aanvragen gaat hier een paar dagen overheen, dit kunnen we niet sneller in de grafiek laten zien.
De opwek van de slimme meter kunnen we helaas niet apart laten zien in de app. Van het verbruik wordt de opwek van de zonnepanelen inderdaad al in mindering gebracht. In de meer zonnige maanden kan het dus zo zijn dat je een negatief verbruik hebt Wat erop neerkomt dat de opbrengst van de zonnepanelen hoger ligt dan het verbruik van stroom.

Groet, Simon

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen