Gezocht: Zonnepark(je) in regio Amstelveen

• 5 september 2018
  • 1 reactie
  • 163 keer bekeken

Beste leden,

Omdat ik niet genoeg energie verbruik kan ik niet meer dan 1 windtegoed aanschaffen. Ik mag wel energie opwekken middels zonnepanelen, maar ik woon in een huurappartement van Eigen Haard en kan hier zelf geen zonnepanelen opleggen.
Nu wil ik de mogelijkheid onderzoeken om mee te doen aan een (klein) zonnepark in mijn omgeving. Qurrent heeft me getipt om in de community te zoeken naar leden die een zonnepark(je) hebben in Amstelveen/Amsterdam en dit willen delen met andere Qurrent-leden.

Ik ben nog helemaal nieuw in het domein van de zonne-energie, dus wie een zoneparkje runt, mag mij ook meer vertellen over hoe we hier collectief aan kunnen deelnemen, hoe het werkt met opwekken en terugleveren en wat het financieel kost en oplevert (voor zover dat niet al uitgelegd staat in deze topics).

Alvast dank voor jullie reactie.
Groeten,
Femke

1 reactie

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Femke, welkom op de community!

Dit is inderdaad een handige plek voor dit soort vragen. Medewerkers van Qurrent en een heleboel leden (klanten) zitten hierop. En proberen elkaar te helpen met opwekken en besparen :)

Een zonnepark is inderdaad een handige manier om zelf op te wekken of je eigen verbruik te compenseren. Ik noem deze 2 verschillen omdat je op verschillende manieren mee kan doen met een zonnepark. Je kan bijvoorbeeld direct energie afnemen of financieel investeren. Bij de eerste krijg je ook een belastingvoordeel (postcoderoosregeling)

Op dit moment heeft Qurrent geen zonnepark in Amstelveen of omgeving. (We hebben bijvoorbeeld wel een windmolenproject in Ouderkerk a/d amstel waar wij mee samenwerken)

Er zijn een aantal andere partijen die zonneparken regelen waar wij vaak mee samenwerken. Het is handig om deze in de gaten te houden! En als ik iets hoor over Amstelveen of omgeving zal ik het laten weten :)

Groetjes, Tanja

Reageer