Beantwoord

Hoe gaat Qurrent om met zonnedelen na overname Greenchoice?

Reputatie 2
Badge +6
Wij hebben via het platform zonnepanelendelen voor meerdere projecten zon obligaties aangeschaft. Deze obligaties zijn extra aantrekkelijk omdat wij klant zijn van Qurrent en dus bovenop de opbrengst ook een opwekbonus van 1,037 €ct per kWh krijgen.
Dit was een van de redenen om vooral voor projecten te gaan waar Qurrent aan deelneemt. De obligaties hebben een looptijd van 15 jaar, en zolang je klant blijft bij Qurrent houd je het voordeel van de opwekbonus staat in de voorwaarden.

Nu is Qurrent natuurlijk overgenomen door Greenchoice, en we kunnen er donder op zeggen dat Qurrent binnen nu en enkele maanden ophoudt te bestaan. Er kunnen al geen nieuwe contracten meer afgesloten worden, dus op den duur zal de naam Qurrent verdwijnen en worden de laatste klanten overgezet naar Greenchoice (mijn eigen theorie, maar lijkt mij zeer aannemelijk).

Mijn vraag is hoe er dan om wordt gegaan met de zonnnedelen waarbij Qurrent een extra bonus uitkeert. Wordt deze bonus vervolgens door Greenchoice uitgekeerd? Greenchoice neemt namelijk ook regelmatig deel aan de uitgifte van zonnedelen, en ook hier ontvangt men een bonus als men klant is van Greenchoice.

Wij kiezen er niet zelf voor om op te gaan in Greenchoice, dus ik hoop van harte dat de voorwaarden die voor Qurrent klanten golden bij het aanschaffen van zonnedelen ook gelden wanneer deze klanten door Greenchoice worden overgenomen.

Ik ben benieuwd hoe Qurrent dit gaat aanpakken!
icon

Beste antwoord door Simon van Qurrent 8 maart 2019, 16:35

Hoi @MK102,

Hier het antwoord van onder andere Julian. Het klopt inderdaad dat Greenchoice ook aan zonnedelen doet. Hoe we dit precies over gaan laten lopen is op dit moment nog niet zeker. Maar dit willen we zo goed mogelijk gaan doen dat in ieder geval alle voordelen behouden blijven. We weten ervan en hebben het besproken met Greenchoice. Ik verwacht dan ook een goede overgang hierin.

Groet, Simon

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MK102.

Bedankt voor je bericht.

Ik kan goed begrijpen dat je wilt weten wat er met je panelen in het zonnepark gebeurt sinds de overname door Greenchoice.
Omdat ik de exacte details eerlijk gezegd niet weet heb ik dit nagevraagd bij onze zonnepark expert. Ik hoop snel een antwoord te krijgen dat ik in deze topic aan je terug zal koppelen.

Groeten,
Julian
Reputatie 1
Badge +4
Hoi @MK102,

Hier het antwoord van onder andere Julian. Het klopt inderdaad dat Greenchoice ook aan zonnedelen doet. Hoe we dit precies over gaan laten lopen is op dit moment nog niet zeker. Maar dit willen we zo goed mogelijk gaan doen dat in ieder geval alle voordelen behouden blijven. We weten ervan en hebben het besproken met Greenchoice. Ik verwacht dan ook een goede overgang hierin.

Groet, Simon
Reputatie 2
Badge +6
Oke, dat klinkt positief. Voorlopig blijf ik nog bij Qurrent, dus verandert er nog niets. Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke regeling wordt.
Reputatie 2
Badge +9
Goed om te horen @MK102, we houden je op de hoogte tegen die tijd!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen