Beantwoord

Hoe kan ik de opbrengst van mijn zonnepanelen inzien?

• 25 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 510 keer bekeken

Waarom kan ik niet zien wat mijn zonnepanelen opgewekt hebben of opbrengst van?
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 26 oktober 2017, 00:54

Hoi Ferdi,

Qurrent kan niet zien wat je zonnepanelen opleveren. Dat kun je alleen zelf op de omvormer of op een website die je omvormer beheert. Ook kun je een aparte kilowattuurmeter (laten) installeren in de groep waar je omvormer is aangesloten in je meterkast. Als je een slimme meter hebt, kun je die laten uitlezen door Qurrent met een QBox Solar. Daar zit die extra kilowattuurmeter al bij.

Groet, Frans
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Hoi Ferdi,

Qurrent kan niet zien wat je zonnepanelen opleveren. Dat kun je alleen zelf op de omvormer of op een website die je omvormer beheert. Ook kun je een aparte kilowattuurmeter (laten) installeren in de groep waar je omvormer is aangesloten in je meterkast. Als je een slimme meter hebt, kun je die laten uitlezen door Qurrent met een QBox Solar. Daar zit die extra kilowattuurmeter al bij.

Groet, Frans
Wanneer ik tegenwoordig inlog, zie ik wel mijn stroomverbruik en de opgewekte windenergie.
De opbrengst van mijn zonnepanelen staat steeds op 0. Waarom zie ik niet meer wat ik werkelijk aan zonnestroom produceer volgens jullie meting? Nu zie ik stroom enkel gesaldeerd. Daar kan ik niet meer uit splitsen wat jullie c.q. de Greenchoice neppers, verrekenen als mijn opbrengst versus wat ik daadwerkelijk ptoduceer.
Toen de app nog werkte zag ik wel mijn opbrengst. Ik heb een q box en de teruglever meters. Die hebben jullie uitgeschakeld? De app werkt i.i.g. niet meer.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @G.M.D.

Het was alleen met de Qbox Solar mogelijk om los de opwek van je zonnepanelen te monitoren. Nu we gestopt zijn met de servers achter de Qbox is het los monitoren van je opwek met alleen een slimme meter inderdaad niet mogelijk. Teruglevering zie je wel terug als 'negatief verbruik'.

Als je toch inzicht in wilt in je losse opwek kan je het beste kijken naar bijvoorbeeld de applicatie van Fritts of één van deze alternatieve energieverbruiksmanagers.

Groeten,
Julian

Reageer