Beantwoord

Hoe wordt opwek zonnepark bijgehouden en verrekend?

• 2 februari 2018
  • 7 reacties
  • 453 keer bekeken

ik heb nu verschillende deelnemingen in van zonnepanelendelen en heb daar ingevuld dat Qurrent mijn energieleverancier is voor het extra voordeel. Alleen waar zou ik dat moeten kunnen terugzien in mijn energie bij Qurrent?
icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 6 februari 2018, 16:24

Hoi @JuriaanBlok en @D.E.Vos,

Dank voor jullie berichten!

Het klopt dat de opwek via Zonnepaneledelen niet zichtbaar is. Dit is alleen maar het geval wanneer je zonnepanelen hebt op je eigen dak, in combinatie met de Qbox Solar energiemonitor.

Bij een zonneproject wordt de opwek van de klant verrekend op de jaarnota, wanneer het project is aangesloten bij Qurrent. Als jet project niet is aangesloten bij Qurrent, wordt de winst direct door het project uitgekeerd aan de deelnemers.

Groet,
Tomer
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Juriaan,

Ook ik heb Zonnepanelen via Zonnepanelendelen met een samenwerking met Qurrent.
b.v. zonnedak van Erp.
Ook ik ben benieuwd hoe dit verwerkt gaat worden?

Een procedure van Qurrent is hier misschien op zijn plaats.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @JuriaanBlok en @D.E.Vos,

Dank voor jullie berichten!

Het klopt dat de opwek via Zonnepaneledelen niet zichtbaar is. Dit is alleen maar het geval wanneer je zonnepanelen hebt op je eigen dak, in combinatie met de Qbox Solar energiemonitor.

Bij een zonneproject wordt de opwek van de klant verrekend op de jaarnota, wanneer het project is aangesloten bij Qurrent. Als jet project niet is aangesloten bij Qurrent, wordt de winst direct door het project uitgekeerd aan de deelnemers.

Groet,
Tomer
Badge
Binnenkort komt er als goed is een uitbetaling van Zonnepark De Kie richting Qurrent. Het inzicht en de verrekening gebeurt echter pas op het moment van jaarafrekening, wat voor iedereen anders is. Tot het moment van de jaarafrekening "beheert" Qurrent dus dat geld. Wat is de afweging voor Qurrent om te wachten tot de jaarafrekening? Zijn dit rente-inkomsten? Zijn deze (vermeende) rente-inkomsten de reden waarom een energieleverancier een extra voordeel/rendement kan bieden op deze zonnedelen (obligaties)?

Kan het (nu een jaar sinds de vorige reactie bij dit onderwerp) nu wel zichtbaar gemaakt worden hoeveel Qurrent op onze naam ontvangen heeft?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MPAGeers.

Bedankt voor je bericht.

De vraag die je over de verrekening van de uitbetaling van Zonnepark de Krie kan ik zelf helaas niet beantwoorden.
Daarom heb ik deze doorgezet naar mijn collega die alles weet over de zonneparken van Qurrent en de verrekening van de opwek hiervan.
Zodra ik een antwoord van haar heb, koppel ik dit antwoord gelijk aan je terug.

Groeten,
Julian
Badge
Hi @MPAGeers,

Dank voor je berichtje.
Het rendement van de projecten van ZonnepanelenDelen wordt niet uitgekeerd op de jaarnota maar wordt uitgekeerd door ZonnepanelenDelen zelf. Dit geldt alleen trouwens alleen voor projecten waar Qurrent bij betrokken is. Qurren heeft geen samenwerking met Zonnepark de Krie.

Groet,
Isabella
Badge
Hallo @Isabella van Qurrent , je hebt gelijk (uiteraard). Ik zie dat dat zonneproject inderdaad met een andere leverancier is. "Zonnedak van Limpt" is een project waarin Qurrent als het goed is wel deelneemt.

Begrijp ik uit jouw antwoord dat Qurrent in tegenstelling tot de andere leveranciers niet de opbrengst/vergoeding verwerkt op de jaarafrekening, maar wél (via zonnepanelendelen) een bonus uitkeert voor de projecten waarin Qurrent deelneemt? Indien dit inderdaad het geval is: hulde! Daarmee gaan jullie niet mee in de (voor sommigen) verwarrende marketing 🙂.
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MPAGeers,

Bedankt voor je bericht.

Dat klopt inderdaad, de opbrengt van de zonnepanelen wordt via het zonnepark zelf uitgekeerd.

Groetjes,

Roufaida

Reageer