Beantwoord

Ik heb Windtegoeden die meer dan 70% van mijn verbruik dekken. Als ik ook nog zonnepanelen neem hoe wordt dat vergoed?

• 14 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 224 keer bekeken

Als ik zelf nu ook nog zonnepanelen koop die mijn verbruik al volledig dekken, wat gebeurt er dan met het teveel van 70%? Krijg ik deze energie terugbetaald van Qurrent?
icon

Beste antwoord door JohnKemmer 15 oktober 2018, 06:13

Het opgewekt vermogen van je pv-installatie wordt gesaldeerd met je eigen verbruik. wek je meer op met deze panelen dan je eigen verbruik krijg je hier inderdaad € 0.10 ex btw over uitbetaald.
Wat de opwek van je winddelen betreft krijg je hier alleen de kale energieprijs voor plus de gvo, waarschijnlijk zit je dan zo rond de € 0.055 eurocent per kWh. Let wel dat je over gebruikte windenergie wel de energie en ode belasting moet betalen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge +6
Hallo Renee, volgens mij hou je dan 3250 kwu stroom over die je uitbetaald krijgt a €0,10/ kwu, wat neer zou komen op €325,-.
Mooier zou het zijn (maar misschien doe je dat al) als je je huis elektrisch ga verwarmen, met kachels, warmtepomp, noem maar op, dan heb je het hoogste rendement van je overtollige stroompjes....!
Maar een idee hoor, maar als je het gasverbruik daar lekker mee naar beneden kunt halen is het kassa !!!

Groet Harry
Reputatie 5
Badge +14
Het opgewekt vermogen van je pv-installatie wordt gesaldeerd met je eigen verbruik. wek je meer op met deze panelen dan je eigen verbruik krijg je hier inderdaad € 0.10 ex btw over uitbetaald.
Wat de opwek van je winddelen betreft krijg je hier alleen de kale energieprijs voor plus de gvo, waarschijnlijk zit je dan zo rond de € 0.055 eurocent per kWh. Let wel dat je over gebruikte windenergie wel de energie en ode belasting moet betalen.

Reageer