Vraag

Is er nog korting op vastrecht bij zonnepanelen?

• 6 december 2018
  • 7 reacties
  • 321 keer bekeken

Geeft Qurrent nog steeds korting op het vastrecht van elektriciteit als je zonnepanelen hebt?
ik kan dat nergens meer terug vinden.

7 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi @HKlumpkens,

Met ingang van 26 september 2018 wordt er geen korting op vaste leveringskosten meer weggeven. Daarom is er ook niks meer te vinden over deze korting.

Groet,

Fokke
Hoi @HKlumpkens,

Met ingang van 26 september 2018 wordt er geen korting op vaste leveringskosten meer weggeven. Daarom is er ook niks meer te vinden over deze korting.

Groet,

Fokke

Ah oké, dus op mijn jaarafrekening die 1-1-2019 wordt opgemaakt is dan nog tot 26-9-2018 de korting verrekend
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @HKlumpkens,

De korting op de vaste leveringskosten blijft voor mensen die het al hadden tot het einde van hun contractsduur. In jouw geval is dit dus 1-1-2019. Je krijgt dus tot die datum korting op vastrecht.

Groet,

Fokke
Naar aanleiding van dit antwoord: bij mij is deze korting, die ik in 2017 nog keurig kreeg doorberekend, ook al niet meer te zien in mijn jaarafrekening over 2018. Hoe kan dat?

Als Qurrent hierover actief zou hebben gecommuniceerd (het is toch een tussentijdse verandering van leveringsvoorwaarden!) zou ik per 30-12-2019 ook niet een nieuw driejarig contract bij Qurrent hebben afgesloten.
Nu gaf ik Qurrent (‘was maar een beetje duurder’) het voordeel van de twijfel, maar nadat die korting blijkt afgeschaft is het prijsverschil zodanig dat ik, had ik dit geweten, echt zou zijn overgestapt naar een andere groene leverancier.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @LuukvanderVeen.

Bedankt voor je reactie.

Op je jaarnota van 2017/2018 is de korting op vaste leveringskosten gewoon verrekend. Zie hiervoor pagina 8 van de 12:

Groeten,
Julian
Hallo Julian,
Het klopt dat ik de korting over 2017 heb ontvangen, maar op mijn jaarnota van 2018/2019 is die korting verdwenen, terwijl hij op 26-09-2018 is afgeschaft.

Jouw collega Fokke meldt hierboven dat de korting blijft tot het einde van de lopende contractduur. Dat zou dus in mijn geval tot 30-12-2018 moeten zijn geweest.

Daarnaast vind ik het niet zo netjes dat Qurrent dit allemaal stilzwijgend heeft doorgevoerd: er is niet actief over gecommuniceerd met afnemers, er is geen mededeling over te vinden etc. Terwijl het gaat om een wijziging in tarieven. Want het betekent in feite dat alle klanten met eigen zonnepanelen die een nieuw contract met Qurrent gaan afsluiten tot ca. € 35 per jaar extra gaan betalen. Het was fatsoenlijk geweest om de klanten die hun contract verlengen daarover open en eerlijk te informeren.

Vriendelijke groet,
Luuk van der Veen
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Luuk,

Het lijkt er inderdaad op dat de korting niet goed is meegenomen.
Tot 30-12-2018 liep je oude contract waarbij je nog recht had op de opwekbonus.
Ik ga je nota laten corrigeren op deze bonus. Vanaf je nieuwe contract wordt de korting niet meer meegenomen.

Groet, Joost

Reageer