Beantwoord

Meterwisseling door netbeheerder. Wie betaald de tot nu toe teruggeleverde stroom aan het net?

• 11 oktober 2017
  • 1 reactie
  • 164 keer bekeken

Ik krijg een andere meter van de netwerkbeheerder. Deze is beter geschikt voor teruglevering. Nu vroeg ik me af wie het aantal teruggeleverde KwH's gaat vergoeden aan mij. Met een nieuwe meter begint de stand weer op 0 namelijk.
Is dit de netwerkbeheerder of Qurrent?
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 16 oktober 2017, 11:44

Hallo I.H.Beentjes,

Bedankt voor je bericht.
De meterwisseling wordt door de netbeheerder doorgegeven. Er is een meterwisselbon opgesteld en natuurlijk zijn de meterstanden van de vorige meter genoteerd.
De netbeheerder heeft dit in het nationale register gezet en zo ziet Qurrent ook dat je een nieuwe meter had, en wat de meterstanden van de oude meter waren.
Zo worden de meterstanden en het verbruik van de vorige meter bewaard en verrekend met de volgende jaarnota.
Heb ik hiermee je vraag kunnen beantwoorden?

Groet, Nina
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Hallo I.H.Beentjes,

Bedankt voor je bericht.
De meterwisseling wordt door de netbeheerder doorgegeven. Er is een meterwisselbon opgesteld en natuurlijk zijn de meterstanden van de vorige meter genoteerd.
De netbeheerder heeft dit in het nationale register gezet en zo ziet Qurrent ook dat je een nieuwe meter had, en wat de meterstanden van de oude meter waren.
Zo worden de meterstanden en het verbruik van de vorige meter bewaard en verrekend met de volgende jaarnota.
Heb ik hiermee je vraag kunnen beantwoorden?

Groet, Nina

Reageer