Beantwoord

Moet ik mijn slimme meter melden, en wat is de terugleververgoeding?

• 12 oktober 2017
  • 2 reacties
  • 164 keer bekeken

Er is een slimme meter geplaatst
Moet ik dit melden.
En wat is de prijs die ik beur bij teruglevering
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 12 oktober 2017, 23:40

Hoi Alex,

Als je op je profielpagina aangeeft dat je slimme meter eens per dag moet worden uitgelezen, dan kun je onder "Mijn energie" je verbruik per dag volgen.

Zolang de salderingsregeling geldt, wordt je teruggeleverde energie in mindering gebracht op je afgenomen energie. Lever je meer terug dan je afneemt, dan betaalt Qurrent je daarvoor € 0,10 per kilowattuur.

Groet, Frans
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Hoi Alex,

Als je op je profielpagina aangeeft dat je slimme meter eens per dag moet worden uitgelezen, dan kun je onder "Mijn energie" je verbruik per dag volgen.

Zolang de salderingsregeling geldt, wordt je teruggeleverde energie in mindering gebracht op je afgenomen energie. Lever je meer terug dan je afneemt, dan betaalt Qurrent je daarvoor € 0,10 per kilowattuur.

Groet, Frans
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Alex,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.
Wanneer je een nieuwe meter krijgt, dan wordt dit door de netbeheerder verwerkt en dan komt dit ook bij de energieleverancier terecht.
Zoals Frans aangeeft, kun je zelf in Mijn Energie aangeven of je wil dat de meter dagelijks of eens per twee maanden wordt uitgelezen.
Opwekte energie wordt eerst gesaldeerd. Wanneer het gehele verbruik gedekt is door de opgewekte energie, geldt er een terugleververgoeding van 10 cent per kWh.
Bedankt Frans!

Groet, Nina

Reageer