Beantwoord

Op dit moment spaar ik 165% op mijn energie doordat ik zowel windelen als zonnedelen bezit. Wordt dit in de winter gecompenseerd?

• 4 augustus 2018
  • 6 reacties
  • 286 keer bekeken

icon

Beste antwoord door JohnKemmer 4 augustus 2018, 18:16

Dat is afhankelijk van wanneer je het contract is ingegaan. Als dat 1 september is zal de jaarrekening ook rond deze datum opgemaakt worden en begin je weer met een schone lei, althans wat je windtegoed betreft. Je opgebouwd tegoed via de pv-installatie loopt gewoon door tot deze gesaldeerd is.
Tenzij je veranderd van energieleverancier dan zal een overschot uitbetaald worden tegen € 0,10 eurocent per kWh.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Dat is afhankelijk van wanneer je het contract is ingegaan. Als dat 1 september is zal de jaarrekening ook rond deze datum opgemaakt worden en begin je weer met een schone lei, althans wat je windtegoed betreft. Je opgebouwd tegoed via de pv-installatie loopt gewoon door tot deze gesaldeerd is.
Tenzij je veranderd van energieleverancier dan zal een overschot uitbetaald worden tegen € 0,10 eurocent per kWh.
Badge +5
Hoi AlbertDiederik,

Welkom op de Qurrent Community en bedankt voor je bericht! Het klopt wat JohnKemmer zegt, bedankt voor je uitgebreide uitleg. Als aanvulling daarop is het zo dat er op de jaarnota wordt gekeken naar wat jouw Windtegoeden en zonnepanelen hebben opgewekt.
De opwek van de Windtegoeden wordt apart berekend op de jaarnota, wij garanderen dat je minimaal opwek van 250 kWh per jaar. Vooralsnog is het zo dat wij de zonnepalen opwek salderen van je verbruik. Mocht je meer opwekken dan hebben verbruikt over een heel jaar gezien, dan krijg je een terugleververgoeding van 0,10 eurocent per kWh als Qurrent klant. Met de nieuwe regelingen omtrent opwek en teruglevering gaat wel het één en ander veranderen in 2020. Voor meer informatie verwijs ik je graag door naar ons andere topic op de community: https://community.qurrent.nl/zonne-energie-en-zonnepanelen-4/heb-je-zonnepanelen-dit-gaat-er-veranderen-3728

Ik wens je verder nog een fijne dag toe!

Groet,
Serena
Dag Serena,

Dank voor je uitleg. Ik moet er nog bij aantekenen dat de (10) zonnedelen niet op mijn eigen dak liggen maar elders in de stad. Ik weet niet of dat nog verschil maakt.
Groet,
Albert
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @AlbertDiederik,

Bedankt voor je reactie.

Als je je zonnepanelen via een zonnepark of een dergelijk project hebt aangeschaft kan daar een andere regeling voor gelden dan de standaard salderingsregeling en de terugleververgoeding.
Dit zal dan zijn vastgelegd in een contract van het bedrijf van de zonnepanelen of de projectontwikkelaars van het zonnepark. Participeer je met een zonnepark van ons? Dan kijken we natuurlijk graag voor je wat hier de afspraken voor zijn.

Groeten,
Julian
Bedankt Julian,
Ik ga het navragen.
Groet,
Albert
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Albert,

Wij wachten het af 🙂 Als we je in de tussentijd ergens bij kunnen helpen, horen we het graag!

Groet,
Tomer

Reageer