Beantwoord

Opbrengst zonnepanelen

• 15 januari 2019
  • 1 reactie
  • 155 keer bekeken

in juli jl hebben wij 18 zonnepanelen geplaatst. maandelijks ontvangen wij hier een opbrangst overzicht van. Ook op uw maandoverzicht zie ik een opbrengst staan. Gek genoeg zijn deze opbrengsten niet gelijk. in sept 2018 vlg uw overzicht 354 kwh en vlg mijn kinstallatie opgave 443 kwh. In maand okt. vlg uw overzicht 289 kwh en vlg mijn installatie opgave 343 kwh.
Kunt u aangeven hoe dit kan??
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 17 januari 2019, 13:17

Hoi @W.J.M.vanderBurg,

Dankjewel voor je vraag, en welkom op de community.
Het klopt dat er een verschil zit tussen je teruglevering en de opwek volgens je installatie. Dat komt door het volgende:

Stel dat je zonnepanelen op dit moment energie opwekken, en je hebt nu ook je wasmachine aanstaan. De opwek van je panelen wordt dan direct door je wasmachine verbruikt.
Als je meer opwekt dan dat je apparaten verbruiken wordt er op de meter opgeteld. Je teruglevering is dus al gesaldeerd met een gedeelte van je verbruik.
Je zonnepanelen-installatie geeft het volledige aantal opgewekte kWh weer.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @W.J.M.vanderBurg,

Dankjewel voor je vraag, en welkom op de community.
Het klopt dat er een verschil zit tussen je teruglevering en de opwek volgens je installatie. Dat komt door het volgende:

Stel dat je zonnepanelen op dit moment energie opwekken, en je hebt nu ook je wasmachine aanstaan. De opwek van je panelen wordt dan direct door je wasmachine verbruikt.
Als je meer opwekt dan dat je apparaten verbruiken wordt er op de meter opgeteld. Je teruglevering is dus al gesaldeerd met een gedeelte van je verbruik.
Je zonnepanelen-installatie geeft het volledige aantal opgewekte kWh weer.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost

Reageer