Beantwoord

Opwekken energie zonnepanelen vóór oplevering energiecontract

• 7 april 2017
  • 1 reactie
  • 180 keer bekeken

Wij krijgen a.s. dinsdag 11 april de sleutels van onze nieuwbouwwoning met zonnepanelen. Wij hebben gisteren een contract afgesloten bij Qurrent en ik heb als opleverdatum 22-04-2017 ingevuld omdat dit (dacht ik) de eerst mogelijk dag was die ik kon selecteren.

Ik heb inmiddels een mailtje gekregen met het maandbedrag maar hier is geen rekeningen gehouden met onze 11 zonnepanelen. Ik krijg ook nog geen informatie op mijn dashboard te zien omdat het pas vanaf 22 april zichtbaar wordt. Wordt de opgewekte energie tussen 11 en 22 april ook meegenomen?

Mvg
Kai
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 15 april 2017, 12:18

Hoi Kai, welkom op de community en bij Qurrent!

Het is geen probleem als je contract iets later start dan dat sleuteloverdracht is.

Als het goed is heb je bij de sleuteloverdracht op 11 april een formulier gekregen met de meterstanden, deze kan je aan ons doorgeven. Dan wordt al je verbruik en opwek vanaf 11 april meegenomen.

Ik zie dat je maandbedrag ook al is aangepast.

Mijn Energie
Je dashboard werkt inderdaad pas vanaf 22 april. Dan krijg je een netto verbruik te zien. Dat wil zeggen verbruik - (min) teruglevering. Dit zie je dan op week, maand en jaarniveau.

Met een gratis Qbox zie je ook op dagniveau en live je nettoverbruik.

Met een Qbox + Solar zie je het verbruik en opwek los van elkaar. Voor de Solar heb je een monteur nodig die deze in de groepen in je meterkast kan monteren.

Je slimme meter laat namelijk niet je totale opwek zien. Een deel van je opwek wordt direct verbruikt in je huis en wordt niet geregistreerd op je meter. (Dit is het verschil tussen opwek en teruglevering) De Solar registreert de totale opwek van je zonnepanelen wel.

Voor je jaarnota worden de meterstanden van je slimme meter gebruikt en zie je wel los de totale teruglevering.

Meer informatie over de Qbox kan je hier vinden.

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Kai, welkom op de community en bij Qurrent!

Het is geen probleem als je contract iets later start dan dat sleuteloverdracht is.

Als het goed is heb je bij de sleuteloverdracht op 11 april een formulier gekregen met de meterstanden, deze kan je aan ons doorgeven. Dan wordt al je verbruik en opwek vanaf 11 april meegenomen.

Ik zie dat je maandbedrag ook al is aangepast.

Mijn Energie
Je dashboard werkt inderdaad pas vanaf 22 april. Dan krijg je een netto verbruik te zien. Dat wil zeggen verbruik - (min) teruglevering. Dit zie je dan op week, maand en jaarniveau.

Met een gratis Qbox zie je ook op dagniveau en live je nettoverbruik.

Met een Qbox + Solar zie je het verbruik en opwek los van elkaar. Voor de Solar heb je een monteur nodig die deze in de groepen in je meterkast kan monteren.

Je slimme meter laat namelijk niet je totale opwek zien. Een deel van je opwek wordt direct verbruikt in je huis en wordt niet geregistreerd op je meter. (Dit is het verschil tussen opwek en teruglevering) De Solar registreert de totale opwek van je zonnepanelen wel.

Voor je jaarnota worden de meterstanden van je slimme meter gebruikt en zie je wel los de totale teruglevering.

Meer informatie over de Qbox kan je hier vinden.

Groeten van Tanja

Reageer