Beantwoord

slimme meter

• 25 maart 2019
  • 4 reacties
  • 132 keer bekeken

Sinds 26-2-2019 is er een slimme meter geplaatst. Ik kan echter niet mijn verbruik en teruglevering zien. Wanneer is dit actief?
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 27 maart 2019, 10:17

Hoi @majaboers,

Dankjewel voor je bericht. Ik zie dat gisteren je uitleesfrequentie is aangepast.
Je zou met een dag of 2 tot 4 je verbruik moeten zien binnenkomen in Mijn Energie.
Als dit niet gebeurt dan horen we dat graag!

Groet, Joost
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @majaboers,

Dankjewel voor je bericht. Ik zie dat gisteren je uitleesfrequentie is aangepast.
Je zou met een dag of 2 tot 4 je verbruik moeten zien binnenkomen in Mijn Energie.
Als dit niet gebeurt dan horen we dat graag!

Groet, Joost
Goeden dag,

Bij mij zie ik enkel dat ik energie heb verbruikt op het dashboard, maar niet dat ik heb terug geleverd. Vorige maand kon ik dat nog wel zien volgens mij. De teruglevering staat nu op 0% terwijl de app. van de zonnepanelen iets heel anders aangeeft. Hoe kan dit?
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @MatthiasdeVries,

Bedankt voor je bericht.

In het dashboard wordt het netto verbruik getoond. Dat wil zeggen dat je totale verbruik min de opwek gedaan wordt en dit wordt getoond. Dit is hetzelfde voor de energiegrafiek.

Ik zag dat we vanaf vandaag de meterstanden per dag gaan uitlezen. Dit wordt getoond met een standaard 2-4 dagen vertraging. Het kan zo zijn dat je op een dag meer opwekt dan verbruikt. dit zal er voor zorgen dat de grafiek in de min komt aangezien het netto verbruik getoond wordt en het dan negatief is.
Op de verbruiks- en kostenoverzichten die we sturen staat je totale verbruik en totale opwek. Hier valt dus je opwek af te lezen. Teruglevering is wanneer je in totaal meer opgewekt hebt dan verbruikt, daarom staat dit nog op. De opwek vanuit de zonnepanelen gaat eerst door het huis en voorschiet dit van stroom, alles wat overblijft wordt gezien als opwek. Dit kan dus anders zijn dan de opwek die je ziet vanuit je zonnepanelenapp. Deze opwek wordt later met het totale verbruik verrekend, als de opwek dan meer is dan het verbruik, dan lever je terug.

Ik hoop dat dit zo een beetje duidelijk is.

Groet,
Simon
Duidelijk, bedankt voor je antwoord.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen