Beantwoord

Slimme meter welke terug geleverde energie zichtbaar maakt, heb ik een Qbox nodig?

• 13 juni 2017
  • 8 reacties
  • 245 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds zaterdag 10 juni zonnepanelen.
Ik heb een slimme meter en deze geeft ook de terug geleverde energie aan.
Heb ik alsnog een Qbox nodig?

Alvast dank
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 14 juni 2017, 10:24

Hoi Senyo,

Leuk om te horen dat je nu al een paar dagen zelf energie opwekt! Hoe bevalt het?

Ik zie dat we nu eens in de 2 maanden je meterstanden uitlezen en op basis waarvan we je een overzicht van je verbruik en de kosten ervan kunnen geven. De opwek van je zonnepanelen wordt ook geregistreerd door je meter, dus zal je ook op de volgende verbruiks- en kostenoverzicht moeten kunnen zien wat je in de afgelopen periode opgewekt hebt.
Je kunt er ook voor kiezen om je slimme meter dagelijks uit te laten lezen. Dan kun je in MijnEnergie per dag zien wat je verbruik is. Let op! In deze weergave zie je netto verbruik, dat wil zeggen het verbruik wat overblijft nadat de opgewekte energie ervan afgetrokken wordt.

Natuurlijk ben je van harte welkom om gebruik te maken van een Qbox! Met een Qbox zie je ook je nettoverbruik, alleen nu ook op dagniveau, dus ietwat nauwkeuriger.

Ten slotte, is er ook een mogelijkheid om je verbruik en opwek apart te monitoren als twee aparte grafieken. Dit is mogelijk met de Qbox Solar uitbreiding. Dit is een uitbreiding van de Qbox waarbij een aparte productiemeter in je groepenkast geplaatst wordt om je opwek te registreren.

We horen graag van je als je een Qbox (Solar) wil bestellen, of dat we de instellingen moeten wijzigen zodat je slimme meter dagelijks uitgelezen wordt!

Groeten,

Natalia
Bekijk origineel

8 reacties

Hoi Senyo,

Leuk om te horen dat je nu al een paar dagen zelf energie opwekt! Hoe bevalt het?

Ik zie dat we nu eens in de 2 maanden je meterstanden uitlezen en op basis waarvan we je een overzicht van je verbruik en de kosten ervan kunnen geven. De opwek van je zonnepanelen wordt ook geregistreerd door je meter, dus zal je ook op de volgende verbruiks- en kostenoverzicht moeten kunnen zien wat je in de afgelopen periode opgewekt hebt.
Je kunt er ook voor kiezen om je slimme meter dagelijks uit te laten lezen. Dan kun je in MijnEnergie per dag zien wat je verbruik is. Let op! In deze weergave zie je netto verbruik, dat wil zeggen het verbruik wat overblijft nadat de opgewekte energie ervan afgetrokken wordt.

Natuurlijk ben je van harte welkom om gebruik te maken van een Qbox! Met een Qbox zie je ook je nettoverbruik, alleen nu ook op dagniveau, dus ietwat nauwkeuriger.

Ten slotte, is er ook een mogelijkheid om je verbruik en opwek apart te monitoren als twee aparte grafieken. Dit is mogelijk met de Qbox Solar uitbreiding. Dit is een uitbreiding van de Qbox waarbij een aparte productiemeter in je groepenkast geplaatst wordt om je opwek te registreren.

We horen graag van je als je een Qbox (Solar) wil bestellen, of dat we de instellingen moeten wijzigen zodat je slimme meter dagelijks uitgelezen wordt!

Groeten,

Natalia
Hallo Natalia,

Bedankt voor de uitgebreide reactie!
Laten we beginnen met het instellen op dagelijks uitlezen, ik dacht zelf dat dit een optie was waar ik al voor had gekozen?

Alvast bedankt.

Groeten,

Senyo
Badge +4
Senyo, op de meter kan je ook de verschillende standen aflezen, staan netjes afwisselend zichtbaar.
Een apparaat installeren kost stroom! De meter laat de afname/teruggave per moment zien als je erop kijkt.
Een qboq (duo/solar) zal denk rond de 10wat al gebruiken schat ik (modem/tv ontvanger) maar denk na 1watt = 2 euro.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Senyo,

Ik zie dat de instellingen inderdaad nog op 2 maandelijks stonden, ik heb deze zojuist voor je aangepast naar dagelijks. Dit gaat over ongeveer 3 dagen werken : )

Groeten van Tanja
Goedemorgen,

Bedankt voor het wijzigen Tanja!
@yukia31; bedankt.

Groet,

Senyo
Goedemiddag,

Ondertussen moeten de instellingen zijn aangepast en moet ik dus dagelijks mijn verbruik kunnen zien.
Ik zie echter geen verschil op mijn energie en ik kan mijn meterstanden niet uitlezen. Ik krijg dan een foutmelding:

"LET OP: De standen konden niet opgehaald worden; probeer de pagina te verversen."
Zie ook bijlage.

Dit heb ik reeds eerder telefonisch gemeld en dit zou worden opgepakt?

Wellicht dat er nog naar kan worden gekeken?

Alvast hartelijk dank.

Vriendelijke groeten,

Senyo
Goedemorgen,

Vandaag weer even op "Mijn energie" gekeken en de standen zijn ongewijzigd t.o.v. gisteren.
De site werkt niet goed of er is ets anders aan de hand.

Ik verneem het graag.

Vriendelijke groet
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Senyo,

Wanneer meterstanden dagelijks worden uitgelezen, dan wordt op de dag zelf de meterstand van de dag ervoor opgevraagd. Het kan een paar werkdagen duren voordat deze dagelijkse standen zichtbaar zijn.
Lukt het op dit moment om meterstanden in te zien?
Ik leg dit in ieder geval voor aan onze technische ondersteuning en we gaan ervoor zorgen dat je spoedig weer inzicht hebt!

Groeten van Nina

Centraal topic: Meldpunt problemen met uitlezen slimme meter

Reageer