Vraag

Stroomverbruik omhoog, maar geen idee hoe dat kan.

• 10 april 2019
  • 3 reacties
  • 227 keer bekeken

Hoi allemaal!

Sinds december heb ik zonnepanelen en sinds februari een slimme meter. In februari was ik vrijwel stroomneutraal, maar eind maart en in april nu lijk ik, ondanks dat ik door de langere zonnige dagen steeds meer opwek, steeds meer stroom te gebruiken.

Het patroon op een dag is ook wat vreemd (zeg ik als leek:)). Een aantal apparaten staan altijd aan: koelkast, tv stand-by etc. Zowel overdag als 's nachts. Overdag zijn we niet thuis. Ik zou daarom denken dat mijn verbruikpieken vooral in de nacht zouden zijn, maar die lijken nu overdag.

Heeft iemand een richting waarin ik het moet zoeken?

3 reacties

Reputatie 1
Badge +3
Hoi @PaulOudshoorn.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Inderdaad vreemd dat je energiegrafieken sinds 17 maart meer verbruik aangeven in plaats van het negatieve verbruik (= teruglevering) die eerder werd aangegeven.
Dit probleem kan meerdere oorzaken hebben.

Heb je sinds 17 maart nog nieuwe elektronische apparaten aangeschaft die je niet in je vorige bericht hebt vermeld? Een nieuw aquarium of een bubbelbad zijn bijvoorbeeld grote stroomverbruikers.
Is dit niet het geval? Dan is er mogelijk sprake van een miscommunicatie tussen je slimme meter en de digitale omgeving van Mijn Energie. Om dit te onderzoeken heb ik gevraagd of mijn collega's van de IT-afdeling naar je energiegrafieken kunnen kijken.

Ik hoop je snel goed nieuws te kunnen brengen.

Groeten,

Roufaida
Hoi Roufaida,

Dank voor je reactie.
Er zijn geen nieuwe apparaten bijgekomen.

Wat me nu wel opvalt is dat het patroon van mijn opwek (Solar Edge) heel erg overeen komt met mijn verbruik. Op goede opwek dagen is het verbruik ook hoog.
Misschien dat hier de sleutel ligt.

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @PaulOudshoorn .

Bedankt voor je bericht en het doorsturen van de screenshots. Ik heb deze doorgegeven aan onze IT-afdeling in de openstaande taak. Hopelijk kan het probleem zo snel mogelijk worden verholpen.

Groeten,
Julian

Reageer