Termijnbedrag verlagen ivm zonnepanelen

• 9 mei 2019
  • 3 reacties
  • 232 keer bekeken

Met de omschakeling naar Greenchoice is het termijnbedrag weer verhoogd, terwijl ik indertijd (na plaatsing van de zonnepanelen) al had aangegeven wat de reden was voor het verlagen van het bedrag. Voor gas, netbeheerkosten (inclusief de verhoging) en een marge voor energiekosten had ik een termijnbedrag van € 97 met Qurrent afgesproken. In april heb ik nog € 97 betaald. Gezien het verbruiks- en kostenoverzicht is dit overeengekomen bedrag ruimschoots voldoende.
Wat schets nu mijn verbazing. Ik krijg in april een mail van Greenchoice dat het termijnbedrag, gebaseerd op de door mij gekozen tarieven en historisch jaarverbruik op mijn adres, wordt vastgesteld op € 129! Het is toch niet te geloven dat ik ieder keer weer contact moet opnemen dat er niet aan het termijnbedrag gesleuteld moet worden, want we hebben zonnepanelen.

Daarom mijn verzoek om het termijnbedrag weer terug te draaien naar € 97.

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groet,

Rosette Sahit

3 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Hoin @Rosette,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Doordat de systemen nog niet zo gekoppeld zijn dat de termijnbedragen overgenomen worden is het termijnbedrag veranderd. Deze wordt namelijk opnieuw geschat, hierin zijn de zonnepanelen nog niet goed meegenomen. Ik kan helaas niet in het systeem van Greenchoice, ik kan dus ook niet het termijnbedrag aanpassen. Dit kan je wel zelf doen omdat het contract op jouw naam staat. Ik adviseer je dan ook om contact op te nemen met Greenchoice. Contactgegevens van Greenchoice zijn hier te vinden.

Groet, Simon
Hi Simon,

Dank voor jouw reactie. Ik kwam er gister ook op om contact op te nemen met Greenchoice. Account aangemaakt, kies termijnbedrag aanpassen, en ja hoor ik kan mijn termijnbedrag nu niet aanpassen🙁 Volgend maand opnieuw proberen. Best wel vermoeiend, als je full-time werkt en een hele drukke baan hebt, dan kan je het monitoren van dit soort zaken niet steeds bij hebben. Moest het ff kwijt...

Groet, Rosette
Reputatie 2
Badge +4
Hey @Rosette,

Wij proberen de overgang zo soepel mogelijk te laten lopen, de bedoeling is dan ook dat dit geen extra tijd kost. Ik snap dat dit vervelend is. Mijn excuses hiervoor.

Groet, Simon

Reageer