Beantwoord

Teruglevering zonnepanelen niet te zien in Mijn Energie

• 2 januari 2019
  • 6 reacties
  • 264 keer bekeken

Ik kan in mijncurrent.nl of in de app op mijn mobiel niet zien hoeveel mijn zonnepanelen terugleveren. Ik heb wel een slimme meter maar dat is onhandig kijken!
Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 5 februari 2019, 09:32

Hoi @HvanHorik en @WilmarBoer,

Bedankt voor jullie reacties!
Het klopt inderdaad dat je niet je opwek apart ziet van je verbruik. Je ziet altijd je netto verbruik: je verbruik minus je opwek.
Op je dashboard staat een percentage van 0%, omdat dit alleen over eventuele Windtegoeden gaat, of over zonnepanelen die je huurt bij een zonnepark. We kunnen geen percentage meten van je eigen panelen, omdat we dit niet apart meten.

Wat betreft de live-weergave: deze is niet meer beschikbaar. We hadden eerst een Qbox Solar, waarmee je live je opwek kon volgen. Deze is niet meer in gebruik.
Je kunt wel je netto meterstanden per kwartier volgen, deze instelling heb ik nu voor jullie beiden aangezet. De data komt met enkele dagen vertraging binnen, en is te zien via de 'dagweergave'.
Ik verwacht dat jullie eind deze week de eerste kwartierdata zien binnenkomen.

Als er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag!
Groet, Joost
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi @HvanHorik,

Welkom op onze community!

Het klopt dat de opwek van je zonnepanelen niet afzonderlijk te zien is in Mijn Energie. In je grafiek zie je alleen je nettoverbruik, waarin je opwek ook is verwerkt. Als je dus meer opwekt dan verbruikt, komt er een negatief verbruik in je grafiek.

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan horen we dat natuurlijk graag.

Groet,
Tomer
Beetje laat maar toch bedankt voor je antwoord.
Ik heb echter nog steeds twijfels of mijn opgewekte energie verwerkt wordt. In het overzicht “ mijn energie” staat nog steeds dat er 0% energie opgewekt is en dat klopt niet.(zie bijlage).
wat ik ook vreemd vindt is dat in de qurrentapp het menu “live” het niet doet. Vanaf het begin geeft hij nog steeds aan dat er geen verbinding met de server is! ???!!

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb via Qurrent en Sungivety vorig jaar juni zonnepanelen laten plaatsen. Maar mijn dashboard staat nog steeds op 0% zonne-energie. Ik volg dus met belangstelling deze thread.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @HvanHorik en @WilmarBoer,

Bedankt voor jullie reacties!
Het klopt inderdaad dat je niet je opwek apart ziet van je verbruik. Je ziet altijd je netto verbruik: je verbruik minus je opwek.
Op je dashboard staat een percentage van 0%, omdat dit alleen over eventuele Windtegoeden gaat, of over zonnepanelen die je huurt bij een zonnepark. We kunnen geen percentage meten van je eigen panelen, omdat we dit niet apart meten.

Wat betreft de live-weergave: deze is niet meer beschikbaar. We hadden eerst een Qbox Solar, waarmee je live je opwek kon volgen. Deze is niet meer in gebruik.
Je kunt wel je netto meterstanden per kwartier volgen, deze instelling heb ik nu voor jullie beiden aangezet. De data komt met enkele dagen vertraging binnen, en is te zien via de 'dagweergave'.
Ik verwacht dat jullie eind deze week de eerste kwartierdata zien binnenkomen.

Als er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag!
Groet, Joost
Helder! En bedankt voor het aanzetten van de zonnepaneel data. En meteen een tip. Bewerk de tekst onder de icoontjes zoals in de bijlage aangegeven. Dan is het meteen voor iedereen met zonnepanelen duidelijk dat dat blokje niet over de panelen op hun eigen dak gaat.

Reputatie 2
Badge +9
Bedankt voor de tip, dat zou een goeie toevoeging zijn!
Ik stuur het door naar onze IT-afdeling 🙂

Reageer